شناسهٔ خبر: 19068662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لایحه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها/شهرنشینی در حال رشد است

خبرگزاری شبستان:معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری از تصویب لایحه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها در وزارت کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، هوشنگ خندان دل شب گذشته(6 اردیبهشت) در جلسه مشورتی فعالان حوزه عمرانی استان زنجان اظهار کرد: 74 درصد مردم در شهرها زندگی می کنند، از اینرو روند رشد شهر نشینی در حال گسترش است.

 

وی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مطلوب تر در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: یک هزار و 200 شهر در کشور وجود دارد به همین جهت ایجاد زیر ساخت های مدیریت شهری برای جمعیت شهر نشینی ضروری است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه سرانه اختصاصی به هر شهروند در شهرهای کوچک و کلان شهرها اختلاف فاحشی دارد، تصریح کرد: با اصلاح قوانین مدیرت شهری می توان به امور شهری بهتر رسیدگی کرد.

 

خندان دل از لایحه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها خبر داد و گفت: لایحه مدیریت شهری هم تهیه شده است که به مساله نیروی انسانی در شهرداری ها می پردازد.

 

معاون عمرانی ، توسعه شهری و روستایی کشور به انباشت نیروی انسانی در شهرداری ها اشاره کرد و گفت: لایحه حقوق شهروندی هم در خصوص نابسامانی های مدیریت شهری و مشارکت مردم در اداره شهر می پردازد.

 

وی با یادآوری اینکه 3 تا 5 برابر ظرفیت شهرداری ها، نیروی انسانی در این مجموعه ها مشغول فعالیت هستند، افزود: لازم است تا در خصوص نیروی انسانی و تبدیل وضعیت آنان قوانینی در شهرداری وضع شود.

 

معاون عمرانی ، توسعه شهری و روستایی کشور با اشاره به اینکه برخی منابع مربوط به شهرهای بزرگ به شهرهای حاشیه ای منتقل شده است، گفت: کمک مالی به دهیاری ها و تقویت مشارکت مردم در امور روستایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

 

این مقام مسوول توجه به حوزه حمل و نقل عمومی و ریلی را از اولویت های این حوزه اعلام کرد و گفت: 2 هزار دستگاه واگن جدید به کلان شهرهای کشور وارد شده است.

نظر شما