شناسهٔ خبر: 19068136 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

حضور فعال شرکت های ایتالیایی در ایران

پر شمارگان ترین روزنامه ایتالیا، از حضور فعال شرکت های ایتالیایی در ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز: «ایل سوله ونتی کواترو اوره» پرشمارگان ترین روزنامه ایتالیا، در گزارشی با عنوان « توربین های ایتالیایی در ایران » نوشت: نزدیک به یکصد شرکت ایتالیایی عضو انجمن ملی صنایع مکانیک ایتالیا در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران که از 6 الی 9 ماه می 2017 در تهران برگزار می گردد، شرکت خواهند کرد .

کارلو بانفی، معاون انجمن ملی صنایع ایتالیا با اعلام این خبر گفت: ایران بازاریست که صادرات به آن می تواند دو یا حتی سه برابر شود. اگر بخواهیم واقع بین باشیم برای امسال می توان از رشد 15 الی 20 درصدی صادرات صحبت کرد. اما تصمیم دولت ترامپ برای ایجاد محدودیت های بانکی بر دورنمای این همکاری‌ها سنگینی می کند.

این نشریه نوشت: از مجموع یک میلیارد و دویست میلیون یورو صادرات ایتالیا به ایران در سال 2016، کمی بیش از یک سوم آن یعنی 410 میلیون یورو، به صنایع مکانیک در بخش استخراج و پالایش نفت اختصاص داشته است.

ایل سوله ونتی کواترو اوره در ادامه افزود: کشورهای چین، هند و کره با توجه به حضور خود در بازار ایران در سال های تحریم، از جمله رقبای سرسخت ایتالیا به شمار می آیند. اما به گفته بانفی، ایتالیایی‌ها سرسختانه تلاش می کنند تا بلکه در سال های آینده به جایگاه خود در پیش از دوره تحریم ها در بازار ایران بازگردند


نظر شما