شناسهٔ خبر: 19068040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حاجی دلیگانی:

معیار داوری جیب مردم است

نسل سوم فرزندان خمینی!

نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: متاسفانه تمایلاتی در شخص رئیس‌جمهور وجود دارد که حالا که نتوانستند از اصل مناظره زنده ممانعت کنند، نحوه مناظره را زیر سؤال ببرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به تلاش دولتی ها برای لغو مناظره روز جمعه اظهار داشت: معتقدم متاسفانه تمایلاتی در شخص رئیس جمهور و اطرافیانش برای برهم زدن میدان بازی وجود دارد. آنها درصدد هستند حال که نتوانستند از اصل مناظره زنده ممانعت کنند که این مسئله رسوایی بزرگی برای عدم پاسخگویی می شد، نحوه مناظره را زیر سوال ببرند.

وی با باین اینکه دولت و نزدیکانش می خواهند فضایی ایجاد کنند تا گرد و غبارهایی در مناظره ایجاد شود که مردم نتوانند واقعیت را مشاهده کنند، افزود: از جمله اقدامات دولت در این خصوص می توان به عبارت  زشت آقای آشنا، مشاور رئیس جمهور اشاره کرد. یا تلاش دولتی ها برای اینکه سوالات مناظره پیش از موعد مناظره به اطلاع کاندیداها برسد و یا حتی مجموعه ای که وابسته به دولت است سوالات را طرح کند.

نماینده مردم شاهین شهر بیان داشت: همچنین در خبری که صبح امروز آمد گویا آقای روحانی بعد از برنامه ای که در صدا و سیما داشت، آنجا را به حالت قهر ترک کرده است. از سوی دیگر یکی از افراد نزدیک به دولت تهدیدی در خصوص مناظره انجام داده بود مبنی بر اینکه در مناظره کاری می کنیم که همان مسائلی که در فتنه 88 رخ داد، مجددا صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: فکر می کنم همه اینها و آنچه که هنوز دولتی ها رو نکردند نشان از سناریوی از پیش طراحی شده ای دارد تا نگذارند وضعیت نابسامانی که در چهار سال گذشته، کشور با آن مواجه بود برای مردم به صورت رسمی روشن شود. هر چند که مردم همه چیز را لمس می کنند و براساس واحد اندازه گیری معیشت که آقای روحانی آن را جیب مردم برشمردند مسائل را به خوبی می سنجند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مردم امروز زمانی که دست به جیب شان می برند در تامین هر بخش از مایحتاجشان عاجز می مانند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در این مدت اشتغال بخشی از مردم به ویژه کارگران مختل شد، یادآور شد: برابر آمار بیش از یک میلیون نفر در سال 95 از کارشان بیکار شدند؛ همین تعداد چگونه می توانند جوابگوی هزینه های خوراک روزانه خانواده شان باشند؟! از سوی دیگر وضعیت بازار مسکن بسیار نامطلوب است. نرخ اجراه و رهن افزایش یافته و فقرا دیگر نمی توانند آرزوی خانه دار شدن را داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: بانک ها حتی وام یک میلیون تومانی به کسی نمی دهند. دختران عقد کرده ای که هنوز بعد از سه چهار سال، در انتظار تکمیل جهیزیه شان هستند. کسبه هایی که به جهت رکود توان پرداخت اجاره مغازه شان را ندارند و علی رغم اینکه در گردش مالی شان مانده اند فشار مالیاتی مضاعفی را تحمل می کنند. می توان گفت در حال حاضر نوعی بی اعتمادی در بازار بین فروشنده و خریدار به وجود آمده است. اینها ده ها مورد دیگر از این دست از دغدغه های مردم است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: دولتی ها از برگزاری مناظره زنده نگران بودند و بنا دارند در روز مناظره مسائلی را پیش بیاورند که ما هنوز از این سناریو بی خبر هستیم.

وی ادامه داد: اما باید بدانند که دیگر زمان کلاس انشاء تمام شده است. دولتی که چهار سال در کشور مسئولیت داشته نمی تواند شعار  چنین و چنان می کنم، سر دهد چراکه در جواب این اظهارات مردم می گویند اگر قرار بود دولت کاری انجام دهد در این چهار سال انجام می داد. اکنون زمان پاسخگویی است. امروز زنگ حساب است؛ مردم منتظر شنیدن آنچه که در عمل انجام شده باشد، هستند و پیرو آن می خواهند آثار این گفته ها را در زندگی شان ببینند.

نماینده مردم شاهین شهر افزود: این در حالی است که دولت از پاسخ گویی در برابر اتفاقات صورت گرفته پرهیز می کند، به طور مثال باید به آقای رئیس جمهور درباره حقوق های نجومی که قلب ملت ایران را به درد آورد، بگوییم که تنها راه مقابله با نجومی بگیران اجرای قانون است نه اصلاح قانون. باید از او بپرسیم که چرا در مقابل قانون جبهه گرفته است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: نجومی بگیران هم باید بگویند چرا در برابر پاسخگویی به قانون هراس دارند اگر مدعی هستند که دریافتی هایشان ولو آنکه رقم بالایی بوده به صورت قانونی پرداخت شده، دیگر نباید هراسی داشته باشند اگر  هم که این پرداخت ها غیرقانونی بوده باید در محاکمه قرار بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: فکر می کنم علت نگرانی دولت از برگزاری مناظره زنده پاسخگویی به مردم است و در حال حاضر حرفی که برای مردم قانع کننده باشد، ندارد.

 

 

نظر شما