شناسهٔ خبر: 19066474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واشنگتن احتمالاً در نشست وین موضوع آمریکایی‌های بازداشتی در ایران را مطرح کرده است

صاحب‌خبر -
منابع خبری می‌گویند مقام‌های آمریکایی احتمالاً در جریان هفتمین نسست کمیسیون مشترک برجام در وین، موضوع زندانیان آمریکایی بازداشتی در ایران را مطرح کرده‌اند.

به گزارش فارس، منابع خبری می‌گویند مقام‌های آمریکایی احتمالاً در جریان هفتمین نسست کمیسیون مشترک برجام در وین، موضوع زندانیان آمریکایی بازداشتی در ایران را مطرح کرده‌اند. 

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی نوشته خویشاوندان باقر و سیامک نمازی که در ایران به جرم جاسوسی زندانی هستند دولت ترامپ را برای آزادی آنها تحت فشار قرار داده‌اند. «جیرد گنسر»، وکیل نمازی‌ها در مصاحبه‌‌ای با لس‌آنجلس‌تایمز گفته مقام‌های دولت آمریکا به او قول داده‌اند موضوع مربوط به بازداشت آنها را با دیپلمات‌های ایران در نشست وین مطرح کنند. 

هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام که روز سه‌شنبه در وین، پایتخت اتریش برگزار شد اولین ملاقات مستقیم بین نمایندگان ایران و آمریکا پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید بود. 

گنسر می‌گوید که از مقام‌های آمریکایی خواسته تنها به محکوم کردن بازداشت این نفرات بسنده نکرده و کارهای بیشتری انجام دهند. 

خبرگزاری قوه قضائیه ایران (میزان) چند ماه پیش اعلام کرد «سیامک نمازی» و پدرش «محمدباقر نمازی» به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، هرکدام به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما