شناسهٔ خبر: 19066345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تدوین برنامه جامع شرایط بحرانی در اردبیل

استان‌ها > اردبیل - تسنیم نوشت: رفع نقاط بحرانی شهرستان‌ها و تدوین برنامه جامع شرایط بحرانی در استان اردبیل از برنامه‌هایی است که هم‌اکنون با جدیت در دستور کار قرار داده شده است.

صاحب‌خبر -

مسعود امامی‌یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گرمی اظهار کرد: رفع نقاط بحرانی شهرستان‌ها و تدوین برنامه جامع شرایط بحرانی در استان اردبیل از برنامه‌هایی است که هم‌اکنون با جدیت در دستور کار قرار داده شده است.

وی با اشاره به این‌که بررسی تمام جوانب در شرایط بحرانی امری لازم و ضروری است، افزود: 300 نفر به این منظور در نظر گرفته شده تا با شرکت در کلاسهایی که با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود، آمادگی لازم برای برخورد با شرایط بحرانی را به دست آورند و با برنامه‌ریزیهای انجام یافته این دوره‌ها در تمامی شهرستانهای استان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از مسئولین و دستگاههای مربوطه انتظار داریم در حوزه فرهنگ‌سازی بیمه اماکن تجاری و مسکونی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه رهنمون شوند تا از این طریق شاهد کاهش حوادث احتمالی در مواقع بحرانی باشیم.

امامی‌یگانه بیان کرد: برگزاری این جلسات با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف مقابله با شرایط بحرانی بررسی می‌شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه برطرف کنیم که به همین منظور نیاز است در این زمینه راهکارهای اساسی ارائه شود و تامین تجهیزات مورد نیاز توسط دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار داده شود.

فرماندار شهرستان گرمی نیز در این جلسه اظهار کرد: جلوگیری از ساخت و ساز در مسیلها از جمله اقداماتی است که تا حد امکان باید از آن جلوگیری شود و نگاه مهندسانه و تخصصی در احداث ساختمانها و مقاوم‌سازی مناسب آنها از جمله اقداماتی است که باید برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نشود.

ابراهیم امامی افزود: بیمه ساختمان‌ها و مراکز تجاری و صنعتی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار داده شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف مورد نظر در رابطه با کاهش تلفات و حوادث مربوطه برسیم.

 

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما