شناسهٔ خبر: 19065908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه حمله های ترکیه به نیروهای ضدداعشی در عراق و سوریه را نگران کننده خواند

مسکو - ایرنا - روسیه تجاوزهای هوایی و بمباران مراکز و مواضع نیروهای کرد ضدداعشی در سوریه و عراق توسط هواپیماهای ترکیه را به شدت نگران کننده خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای با اشاره به بمباران مناطق مرزی سوریه و عراق توسط هواپیماهای ترکیه نوشت که در این حمله های هوایی، مواضع حزب کارگران کرد ترکیه و نیروهای دمکراتیک سوریه هدف قرار گرفته و بیش از 70 نفر از کردها کشته شدند.
در بیانیه آمده ست: مسکو این اقدام ها را بسیار نگران کننده می داند. نیروهای ترکیه علیه مبارزان کرد اقدام کرده اند، در حالیکه آنان در برابر گروههای تروریستی و در وهله نخست با داعش در میدان نبرد مقابله می کنند.
وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه خود افزوده است: در شرایطی که جنگ با تروریسم در عراق و سوریه جریان دارد و بزودی پایان نمی یابد، این اقدام ها مانع یکپارچگی تلاش های ضدتروریستی می شود و اوضاع را متشنج تر می کند.
در ادامه بیانیه آمده است: این واقعیت که حمله های هوایی ترکیه به کشوری مستقل و بدون کسب اجازه از دولت انجام گرفته، نگران کننده است.
بیانیه وزارت خارجه روسیه نوشته است: اینگونه اقدامات را نمی پذیریم و مغایر اصول اساسی مناسبات بین المللی می دانیم. در این شرایط از تمامی طرف ها دعوت به خویشتنداری می کنیم و تاکید داریم که تمرکز اصلی بر عملیات علیه تروریست ها و نخست داعش و جبهه النصره باشد.
به گزارش ایرنا، ستاد ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های این کشور روز گذشته ساعت دو بامداد به وقت محلی مواضع عناصر حزب کارگران کرد ترکیه را در سنجار در شمال عراق و منطقه قرتشوک در شمال سوریه هدف قرار دادند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما