شناسهٔ خبر: 19065824 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا تحریم‌های شدیدتری علیه کره شمالی وضع می‌کند

71417

آمریکا قصد دارد با وضع تحریم‌های بیشتر و افزایش تلاش‌های دیپلماتیک، کره شمالی را زیر فشار بگذارد تا برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌ خود را کنار بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این راهبرد دولت دونالد ترامپ پس از دیدار ویژه و کم‌سابقه او و مقام‌های عالی‌رتبه نظامی و اطلاعاتی‌اش با سناتورهای آمریکایی در کاخ سفید اعلام شده است.

پیش‌تر فرمانده ارشد نیروهای ایالات متحده در اقیانوس آرام از اعزام یک سامانه دفاع موشکی پیش‌رفته به کره جنوبی دفاع کرده بود.

در روزهای اخیر و با بالاگرفتن گمان‌زنی‌ها درباره آزمایش تسلیحات جدید در کره شمالی، تنش‌ها بر سر این کشور بالا گرفته است.

در بیانیه مشترک وزیر خارجه، وزیر دفاع، و رئیس تشکیلات اطلاعاتی آمریکا که بعد از دیدار آنها با سناتورها منتشر شد، آمده است: ایالات متحده در پی ثبات و هسته‌ای‌زدایی از شبه‌جزیره کره به شیوه صلح‌آمیز است.

آنها گفته‌اند: آمریکا هم‌چنان برای مذاکره در این باره آماده است؛ هرچند برای دفاع از خودمان و هم‌پیمان‌هایمان هم آماده می‌مانیم.

به گزارش بی.بی.سی، در بیانیه مقام‌های عالی نظامی و اطلاعاتی آمریکا آمده است: رویکرد رئیس‌جمهوری این است که با تشدید تحریم‌های اقتصادی و پی‌گیری اقدام‌های دیپلماتیک با هم‌پیمانان و شرکای منطقه‌ای، کره شمالی وادار شود برنامه هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک و توسعه تسلیحاتش را برچیند.

روز چهارشنبه هم‌چنین آمریکا نخستین بخش از تجهیزات شبکه دفاع ضد موشکی تاد را به کره جنوبی تحویل داد.

هنگام ورود تجهیزات تاد به استان سئونگجوو در جنوب کره جنوبی، چند صد نفر در مخالفت با استقرار این شبکه موشکی تظاهرات کردند.

چین هم از اعزام این سامانه به کره جنوبی انتقاد کرده و گفته است امنیت منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

آنها درباره تبعات استقرار این سامانه بر محیط زیست و همچنین تاثیر آن در تشدید تنش و افزایش احتمال جنگ اعتراض داشتند.

هری هریس، فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام گفته است این سامانه ضد موشکی برای آن است که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، را "سر عقل بیاورد، نه این‌که او را به زانو در آورد."

این فرمانده ارشد آمریکایی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت: معتقدم کره شمالی به محض دستیابی به توانایی نظامی، به آمریکا حمله می‌کند. با هر آزمایش نظامی، کیم به هدفش که استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه شهرهای مختلفی در آمریکاست، نزدیک‌تر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما