شناسهٔ خبر: 19065641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

زهره ميرسپاسي استعفا داد

روزهای بلاتکلیفی بانوان والیبالیست

صاحب‌خبر -

شرق: والیبال بانوان ایران در حالی در یک سال اخیر با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو بوده که یکباره دچار دگرگونی شده است؛ از یک طرف زهره میرسپاسی، نایب‌رئيس فدراسیون والیبال در امور زنان، استعفا داده و از طرف دیگر، با اتمام قرارداد مایدا چیچیچ، سرمربی صربستانی تیم ملی بزرگ‌سالان، این تیم بلاتکلیف شده است.این روزها بیشتر از همه استعفای ناگهانی میرسپاسی سؤال‌برانگیز شده است؛ اینکه چرا این مدیر با وجود سیر ادامه‌دار موفقیت‌های تیم‌های ملی والیبال بانوان از سمت خود کناره‌گیری کرده است؟
او که در مجموع مدت دو سال مسئولیت کمیته بانوان فدراسیون والیبال را بر عهده داشت، از چگونگی رفتنش از این فدراسیون به «شرق» می‌گوید: «متأسفانه فضا در این فدراسیون نه برای من و نه برای هیچ نایب‌رئيس دیگر در کمیته بانوان مهیا نیست. من درباره مسائل بانوان اصلا اختیار تصمیم‌گیری نداشتم و همیشه آخرین نفری بودم که متوجه می‌شدم در این کمیته چه اتفاقاتی افتاده است. فعالیت من در این کمیته آن‌قدر محدود بود که حتی رسانه‌ها هم برای دریافت اخبار والیبال زنان هیچ تماسی با من نمی‌گرفتند. به‌هرحال هر آدمی برای خودش شخصیتی دارد؛ من هم وقتی دیدم هیچ‌گونه اختیاری در این حوزه ندارم، تصمیم به استعفا گرفتم. البته من پیش از سال گذشته هم یک بار دیگر استعفای خود را به آقای داورزنی، رئيس فدراسیون، دادم؛ اما مخالفت کردند و گفتند برگرد. من برگشتم؛ اما شرایط هیچ تغییری نکرد».
میرسپاسی به بی‌اهمیت‌خواندنش از سوی رئيس فدراسیون اشاره می‌کند: «من در بهمن سال گذشته، پیش از آنکه قرارداد مایدا تمام شود، به آقای داورزنی گفتم باید هرچه سریع‌تر درباره تمدید قرارداد این مربی تصمیم بگیریم؛ اما ایشان هیچ توجهی به حرف‌های من نکردند و ‌گفتند برو خبرت می‌کنم. من راضی به آمدن به این فدراسیون نبودم؛ با اصرار آقای داورزنی و خانم شهریان، معاونت وقت بانوان وزارت ورزش، به این فدراسیون آمدم و این رفتارها را دیدم».
استعفای میرسپاسی ناراحتی برخی از ملی‌پوشان را نیز به دنبال داشته است. زینب گیوه و مائده برهانی که به عنوان اولین لژیونرهاي والیبال زنان ایران در این دوران به لیگ بلغارستان پیوستند، می‌گویند: «در این مدت، كمپ مخصوص بانوان راه‌اندازی شد، والیبال زنان برای نخستین‌بار در پایه‌های مختلف به اردوی برون‌مرزی رفت، سرمربی خارجی به ایران آمد و خیلی اتفاقات خوب دیگر. امیدواریم راه خوب و موفقیت‌آمیزی كه والیبال زنان در حال طی‌كردن آن است، از مسیرش منحرف نشود. والیبال بانوان نیاز به آرامش و ثبات دارد و نباید این آرامش از بین برود».
نایب‌رئيس فدراسیون والیبال در امور بانوان در شرایطی چند روزی است استعفای خود را تقدیم فدراسیون کرده که تاکنون رسما این فدراسیون واکنشی نشان نداده است. محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال، در‌این‌باره به «شرق» گفت: «من در جریان اصل ماجرا نیستم؛ اما خبر دارم خانم میرسپاسی استعفایشان را داده‌اند. تا آنجا که فکر می‌کنم، دلیل استعفای ایشان باید شخصی باشد. ما هرگونه امکاناتی از اردوی خارجی، مسابقه بین‌المللی را در مدت این دو سال در اختیار کمیته بانوان قرار دادیم و مشکلی نبوده است».
آن‌طور که شنیده می‌شود، احتمالش کم است فدراسیون قرارداد مایدا چیچیچ را تمدید کند؛ مربی‌ای که با آمدن او، تحول عظیمی در سبک بازی دختران والیبالیست کشور به وجود آمد و برای نخستین‌بار خود را به رده‌های پنجم و ششم آسیا رساندند. افشاردوست در واکنش به این موضوع ادامه می‌دهد: «قرارداد مایدا اواخر فروردین تمام شد. طبق دستور آقای داورزنی، ما باید نقاط قوت و ضعف این مربی را به ایشان اعلام می‌کردیم. خانم مایدا در بعضی مسائل خوب کار کرده؛ اما به لحاظ فنی کاستی‌هایی داشته است. حالا ما این مسائل را به رئيس فدراسیون اطلاع داده‌ایم و تصمیم‌گیرنده نهایی خود ایشان هستند».
البته گفته می‌شود این مربی صرب پیشنهاداتی هم از باشگاه‌های ایتالیایی دارد: «به‌هرحال خانم مایدا الان آزاد هستند و دیگر در ایران نیستند. او می‌تواند با هر تیمی که می‌خواهد، قرارداد ببندد».

نظر شما