شناسهٔ خبر: 19065434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

گزارش «اعتماد» از اعتصاب تازه پرسپوليسي‌ها

پيش‌لرزه‌هاي تغييرات مديريتي

صاحب‌خبر -

گروه ورزش

تيم فوتبال پرسپوليس كه پس از تساوي مقابل الهلال روز سه‌شنبه به تهران بازگشت قرار بود روز چهارشنبه تمرين‌هاي خود را در زمين چمن ورزشگاه خيريه عمل پيگيري كند اما بازيكنان پس از حضور در محل تمرين به خاطر دريافت نكردن مطالبات‌شان لباس ورزشي نپوشيدند و بدون انجام تمرين به نشانه اعتراض، محل تمرين را ترك كردند.

به نظر مي‌رسد كه اين روزها تيم پرسپوليس روزهاي بي‌حاشيه‌اي را پشت سر نمي‌گذارد زيرا در باشگاه پرسپوليس همه‌چيز شبيه خاكستر زير آتش شده است. درست است كه اين تيم به دور از حواشي و با تكيه بر مسائل فني توانست ديدارهاي زيبايي را مقابل حريفانش به نمايش بگذارد و در نهايت سه هفته مانده به پايان ليگ جام قهرماني را بالاي سر ببرد اما حواشي زيادي اين روزها پيرامون اين تيم به وجود آمده به طوري كه يكي از اين حواشي روز گذشته باعث تعطيل شدن تمرين پرسپوليسي‌ها شد.

شاگردان برانكو كه بامداد سه‌شنبه وارد تهران شدند قرار بود از روز چهارشنبه مجددا دور جديد تمرين‌هاي‌شان را براي دو ديدار پاياني ليگ برتر و رويايي حساس مقابل الوحده امارات برگزار كنند اما تعدادي از بازيكنان به خاطر دريافت نكردن حدود 30 درصد از قراردادشان تمرين را تعطيل كردند.

زماني كه چهارشنبه صبح بازيكنان وارد مجموعه ورزشي خيريه عمل شدند. سيد جلال حسيني به همراه سروش رفيعي البسه ورزشي خود را بر تن كردند و وارد زمين چمن شدند تا تمرين‌هاي خود را پيگيري كنند اما ساير بازيكنان به سردستگي مهدي طارمي آماده تمرين نشدند و به برانكو اعلام كردند تا زماني كه مابقي قراردادشان پرداخت نشود حاضر به تمرين نخواهند بود.

پيگيري‌هاي خبرنگار «اعتماد» نشان مي‌دهد پرسپوليسي‌ها حدود 75 درصد قراردادشان را تا به امروز دريافت كرده‌اند و مابقي پول‌شان نيز قرار بود تا پايان فصل پرداخت شود اما به نظر مي‌رسد بازيكنان پرسپوليس مي‌ترسند با پايان ليگ ديگر مديران باشگاه به وعده خود عمل نكنند. البته پرداخت نشدن پاداش قهرماني و همين طور پاداش وعده‌هايي كه به آنها داده شده مزيد بر علت شد تا بازيكنان جوان پرسپوليس تمرين نكردن را به انجام وظيفه خود ترجيح بدهند.

البته ذكر اين نكته هم ضروري است كه در پايان فصل شايد با تصميم وزارت ورزش و جوانان شاهد انجام تغييراتي در مديريت باشگاه پرسپوليس باشيم به همين خاطر برخي بازيكنان معتقدند ا‌گر مديريت باشگاه پرسپوليس تغيير كند شايد مدير جديد به تعهدات خود در قبال قراردادها پايبند نباشد به همين خاطر درصددند پيش از پايان فصل قرارداد خود را با باشگاه پرسپوليس تسويه كنند.

تيم فوتبال پرسپوليس كه با قهرماني، فصل را به پايان برد نبايد اين روزها درگير حواشي مالي شود. شاگردان برانكو 18 ارديبهشت‌ماه بايد در تهران به مصاف الوحده امارات بروند تا بلكه با پيروزي برابر اين تيم اماراتي و البته به لطف شكست احتمالي الريان مقابل الهلال، جواز صعود به دور بعد را كسب كنند. در اين مقطع حساس كه تيم برانكو جايگاهش را در آسيا لرزان مي‌بيند، نبايد شاهد بروز اتفاقات حاشيه‌اي نظير ترك كردن تمرين و اعتصاب باشيم اما به نظر مي‌رسد بازيكنان فوتبال ايران اين روزها راه رسيدن به خواسته‌هاي خود را به خوبي پيدا كرده‌اند.

در همين رابطه براي بررسي زواياي ديگر اعتصاب پرسپوليسي‌ها با كريم باقري، مربي تيم فوتبال پرسپوليس همكلام شديم تا از زبان مربي اين تيم از جزييات ماجرا مطلع شويم.

روز گذشته بازيكنان پرسپوليس در تمرين حاضر شدند اما تمريني انجام ندادند. دليل اين موضوع چه بود؟

همه از اين موضوع باخبرند. بازيكنان به خاطر اينكه مطالبات‌شان را دريافت نكرده‌اند در يك اقدام هماهنگ حاضر به تمرين كردن نشدند. البته ما هم به عنوان مربي نمي‌توانيم مقابل خواسته‌هاي آنان قرار بگيريم. بازيكنان با ما صحبت كردند و گفتند بهتر است اول تكليف مسائل مالي‌شان مشخص شده و سپس تمرين كنند. به همين خاطر اجازه داديم كه تمرين انجام نشود.

آيا قرار است اين روند ادامه داشته باشد؟

مطمئنا خير. طي يكي دو روز آينده پس از اينكه بازيكنان به باشگاه بروند مشكل‌شان حل مي‌شود. قرار است ديداري با طارمي داشته باشيم تا در اين مورد با او صحبت كنيم. مي‌دانيم كه مديريت باشگاه هم تلاش زيادي براي حل مشكلات باشگاه انجام داده است و در تلاش است مشكلات را برطرف كند.

در مقطع حساس كنوني كه پرسپوليس شرايط ويژه‌اي در آسيا دارد آيا درست است بازيكنان اعتصاب كنند.

به هر حال آنها هم به دنبال دريافت مطالبات‌شان هستند. باشگاه قراردادي با آنها امضا كرده و بايد به آن پايبند باشد. برخي بازيكنان ما درصد كمي از قراردادشان را گرفته‌اند و به دنبال اين هستند كه پول‌شان را بگيرند.

آقاي باقري، پرسپوليس پس از سال‌ها در ليگ قهرمان شد. نظرتان در اين باره چيست؟

روز اولي كه همراه با برانكو به اين تيم آمديم تيم وضعيت خوبي در جدول نداشت. همان موقع برانكو تصميم گرفت تيم را بسازد. كار را شروع كرديم و با طي كردن فصلي سخت، تيم را به نايب قهرماني رسانديم. اما همه مي‌دانند سال قبل پرسپوليس قهرمان شد و فقط به خاطر تفاضل گل نتوانست جام قهرماني را بالاي سر ببرد. در ادامه با شروع فصل جديد تغييرات زيادي در تركيب تيم ايجاد كرديم و توانستيم با تلاش زياد تيم را به قهرماني برسانيم. اين قهرماني حاصل تلاش تمام بازيكنان، كادر فني و مجموعه باشگاه است. خوشحالم كه تلاش‌هاي ما نتيجه داد و باعث خوشحالي هواداران شديم. اميدوارم در بازي مقابل الوحده هم به پيروزي برسيم و بتوانيم به دور بعد صعود كنيم و همراه با هواداران‌مان جشن صعود بگيريم.

آيا اعضاي كادر فني مطالبات‌شان را دريافت كرده‌اند؟

تا به امروز درصد خوبي از قرارداد اعضاي كادر فني پرداخت شده است. مطمئن باشيد هر زماني كه پول به باشگاه بيايد و قرار باشد پولي به بازيكنان پرداخت كنند به كادر فني هم مبلغي پرداخت خواهد شد.

نظر شما