شناسهٔ خبر: 19065133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

انتقاد ترامپ از حکمی قضایی در مخالفت با فرمان مهاجرتی

ایرنا

صاحب‌خبر -
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه حکم یک قاضی آمریکایی در مخالفت با فرمان اجرایی خود در زمینه مهاجرت را مضحک خواند.

به گزارش ایرنا، یک قاضی آمریکایی روز سه شنبه فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر جلوگیری از اختصاص میلیاردها دلار منابع مالی به شهرهای به اصطلاح امن را لغو کرد.

ویلیام اوریک قاضی دادگاه فدرال سانفرانسیسکو روز سه شنبه با صدور یک حکم اولیه، اجرای فرمان مصوب 25 ژانویه ترامپ را غیرقانونی اعلام کرد. 

ترامپ در انتقاد از این مساله امروز (چهارشنبه) توییت کرد: نخست شعبه نهم علیه این ممنوعیت حکم می دهد و اکنون این یکی، در مورد شهرهای امن، مشکل تراشی می کند. هر دو حکم، مضحک است. در دادگاه عالی می بینمتان!

شهرها و مناطق امن، بخش هایی از آمریکا هستند که رسما اعلام کرده‌اند از فرمان ترامپ برای مقابله با مهاجران بدون مدارک قانونی تبعیت نخواهند کرد.

تصمیم قاضی اوریک که بیش از 300 شهر و شهرک در‌ آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد، ضربه ای دیگر به کاخ سفید پس از مخالفت محافل قضایی با دو فرمان ضد مهاجرتی وی علیه کشورهای مسلمان، تلقی می شود.

شعبه نهم دادگاه استیناف سانفرانسیسکو در ماه فوریه حکم یک قاضی در هاوایی در مخالفت با فرمان مهاجرتی ترامپ را تائید کرد.

همچنین یک قاضی دیگر در شمال کالیفرنیا روز سه شنبه اعلام کرد که دولت ترامپ نمی تواند شهرهای امن را تهدید به کاهش بودجه کند.

ترامپ در همین حال در توییت دیگری نوشت: در کشور بسیار بزرگ ما با گزینه های فراوان، هیچ کس توجه کرده که هر دو پرونده ممنوعیت و این یکی پرونده در مورد شهرهای امن، در شعبه نهم مطرح شد، شعبه ای که از رکورد وحشتناک نقض احکام (نزدیک به 80 درصد) برخوردار است. 

براساس اعلام وب سایت پولیتی فکت، دادگاه شعبه نهم آمریکا که به پرونده های غرب این کشور از جمله آلاسکا و هاوایی رسیدگی می کند، از میانگین نقض احکام قضایی بیش از دادگاه های دیگر برخوردار است، هرچند که این رقم، بالاترین نیست.

ترامپ همچنین امروز در توییت دیگری از کسری تجاری آمریکا انتقاد کرد و نوشت: ایالات متحده در سال 2016 کندترین رشد اقتصادی در پنج سال گذشته را به ثبت رساند. تولید ناخالص داخلی تنها یک ممیز شش درصد افزایش دارد. کسری تجاری، ضربه شدیدی به اقتصاد وارد می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما