شناسهٔ خبر: 19064940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سازمان ملل به کمبود آب آشامیدنی در شهر موصل هشدار داد

خبرگزاری میزان- امدادگران این سازمان همزمان با کمک رسانی ها در تلاشند تا سیستم آب رسانی شهری در این مناطق را که در جریان در گیری ها آسیب دیده و یا بکلی از میان رفته اند دوباره راه اندازی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، دفتر هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل'اوچا' روزچهارشنبه بحران آب اشامیدنی در شهر موصل را با گذشت شش ماه از عملیات آزاد سازی این شهر از کنترل نیروهای داعش بحرانی جدی و روبه افزاش عنوان کرد.
 
اوچا یادآور شد:در جریان این عملیات تاکنون 450 هزار نفر از ساکنان موصل آواره شده اند و این تعداد رو به افزایش است.
بر این اساس، نهاد های کمک رسانی تاکنون موفق بوده اند تا حجمی بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار لیتر آب اشامیدنی در اختیار 28 محله در شرق موصل قرار دهند در حالی که تامین آب آشامیدنی برای ساکنان مناطق آزاد شده در غرب این شهر بشدت ناچیز و کفاف نیاز آنها را نمی دهد.
 
دفتر هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل افزود: امدادگران این سازمان همزمان با کمک رسانی ها در تلاشند تا سیستم آب رسانی شهری در این مناطق را که در جریان در گیری ها آسیب دیده و یا بکلی از میان رفته اند دوباره راه اندازی کنند.
 
به گفته این نهاد، از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون نزدیک به 2 میلیون و یکصد هزار نفر از ساکنان موصل زیر پوشش امداد بهداشتی و درمانی قرار گرفته اند و رساندن مایحتاج غذایی به آن ها نیز هرچند بطور ناقص اما در جریان بوده است.
 
مسئولین دفتر اوچا سازمان ملل یادآور شدند که با شدت گرفتن درگیری ها در برخی مناطق موصل تامین خدمات درمانی برای ساکنان آسیب دیده همچنان یک اولویت مهم محسوب می شود.
 
همچنین دفتر هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل ابراز تاسف کرد در حالی که بودجه لازم برای پاسخ به نیاز های ساکنان موصل در سال 2017 حدود 985 میلیون دلار بر آوردشد، 331 میلیون دلار از این بودجه به عملیات موصل اختصاص داده شد و تاکنون فقط 17 در صد از بودجه مذکور تامین شده است.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما