شناسهٔ خبر: 19064698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

رئیسی : تغییر وضعیت اقتصادی به نفع مردم

خبرگزاری صدا و سیما

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز مردم ایران از شرایط سخت اقتصادی رنج می‌برند گفت: مردم خدمت رسانی می خواهند و از دولت، بی حالی نمی خواهد.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به  این سوال که چه برنامه ای برای حمایت از محرومان دارید  افزود : بنده  طعم فقر ، یتیمی و  کار را در کودکی و نوجوانی چشیده ام  و احساس محرومان را  به عنوان کسی که این مسئله را  چشیده  متوجه  می شوم .

وی  گفت : با شرایطی که امروز مردم از آن  رنج می برند  بویژه در سال اخیر که توفیق  خدمت در آستان مقدس  حرم رضوی و امداد رسانی  به محرومان را داشته ام آشنا هستم  .
رئیسی افزود : اکنون برخی مردم  در برخی  روستاها فقط با پول یارانه ها  زندگی می کنند  و تحصیل کردگانی هستند که مدرک در درست  در پی کار می گردند .

نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری  گفت : نرخ  بیکاری اکنون بیش از ۱۲ درصد و نرخ  بیکاری در میان تحصیل کردگان بیش از ۴۰ درصد و درمیان جوانان  حدود ۳۰ درصد است .
وی  افزود : بسیاری از مشکلات از جمله طلاق و آسیب  های اجتماعی  به دلیل  بیکاری است .

رئیسی گفت : وضع معیشت و اقتصادی کشور باید تغییر کند .وی گفت : امتی که  در دنیا حرف برای گفتن دارد و در عرصه های مختلف  پیروزی هایی  برای خود  ثبت کرده و در عالم به عنوان الگو است  مگر می شود مسئله فقر و بیکاری را  در این کشور حل نکرد .رئیسی افزود : ما مصممیم  به حول قوه الهی وضعیت معیشت و اقتصادی را به نفع مردم تغییر دهیم .

وی گفت : تجربه ۳۰ ساله من احقاق حق و دفاع از حق مردم بوده است و بویژه در دوران بازرسی  کل کشور مسائل را آسیب شناسی   و به مسئولان  گزارش داده ایم.نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : هم  آسیب ها  و هم پیشنهادهایی برای رفع آنها  به مسئولان داده ایم  و این برای بنده غصه است که همچنان  در انتظار آسیب زدایی در وزارتخانه ها و دستگاههای مختلف هستیم .

وی گفت : فسادی که امروز مردم از آن رنج می برند  و هر روز تیتر روزنامه هاست این به هیچ وجه قابل تحمل نیست.رئیسی افزود : این شرایط باید به نفع خواست مردم و آنچه که از آرمانهای انقلاب می دانیم  و امام و شهدا به ما آموختند به نفع مردم  و اقتضا و شرایط  انقلاب اسلامی است.

وی گفت : با توجه به مردم و مستضعفان بویژه دهک های پایین  و بدون نگاه به دستانی و دیگرانی که  بخواهند برای ما  گره گشایی کنند  ، نگاه به ظرفیت های کشور ، نیروی انسانی فرهیخته و عزیزان  صاحب نظر می توان گره از زندگی مردم  گشود.رئیسی افزود : می شود میزان یارانه را  به دهک های پایین دو یا سه برابر برای  ریشه کن  فقر مطلق  افزایش داد.

نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : با توانمند سازی فقرا و افرادی که تحت  پوشش سازمان های  حمایتی هستند  و ساختن مسکن ارزان برای آنها  ، اینها جزو برنامه های ماست و امکان تحقق آن وجود دارد.وی افزود : با توجه به برنامه ششم توسعه  که  آمار بیکاری در آن از ۱۲ درصد به  ۸ درصد باید کاهش یابد ،باید   اشتغال میلیونی ایجاد کرد و ما در برنامه های خود  آن را محقق می کنیم .

رئیس افزود : البته  اصل تدوین برنامه ششم  توسعه  به عهده  مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است  و مجلس به جای لایحه  باید آن را به صورت طرح ارائه کند و ابلاغ آن نیز بر عهده رئیس مجلس گذاشته شده است اما  برنامه  باید عملیاتی شود  ودر برنامه های ما این کاملا  تحقق پذیر است.

وی با بیان اینکه در مدت  مسئولیت خود  رابطه با مردم  را  قطع نکرده ام  گفت : هرشب در مسجد خود را  در منظر و مراجعه مردم  قرار داده ام  و در زمان مسئولیت  هفته ای یک بار زمانی را برای دیدار  با مردم  قرار داده ام .


وی با بیان اینکه ارتباط دولت  با مردم  ضروری است  افزود : این امر ضروری  برای یک طلبه  که با مردم  ، از مردم و درون مردم قرار دارد ضروری است .رئیسی گفت : برای اینکه اشکالات دولت را بدانید  بهترین  راه  ارتباط با مردم است .نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری درباره  انتخاب اعضای کابینه گفت : دولت اگر بخواهد با مفاسد اداری مبارزه و به محرومان خدمت کند و با مردم  باشد باید روحیه اشرافیگری نداشته باشد زیرا اشرافیگری  آفت بزرگی  برای دولتمردان است .

وی گفت : مبارزه با اشرافیگری در حرف نیست بلکه  باید در عمل نشان دهیم که با مردم هستیم .رئیسی با بیان اینکه  پیام انقلاب اسلامی ضد اشرافیگری است گفت : اگر اشرافیگری در میان مسئولان  ایجاد شود  این روند  روز به روز  بیشتر و مسابقه آغاز می شود .
وی گفت : مردم سخت مشکل دارند  و نگاه آنان به دولتمردان  و زندگی آنهاست .رئیسی افزود : حقوق های نجومی  و پرداخت خارج از عرف  خلاف  انتظار مردم است .نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : امروز کسانی که الگوی مردم هستند  با اشرافیگری  هیچ ارتباطی ندارند .وی افزود : دولتی می تواند نظام سلامت اداری  ایجاد کند  که خود سالم  باشد  و  دور از اشرافیگری  زندگی محرومان را درک کند.


* رئیسی: اصلاح ساختارهای فساد زا نخستین رسالت  دولت

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اصلاح ساختارهای فساد زا را نخستین رسالت دولتش در صورت پیروزی در انتخابات  دانست .حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  در پاسخ به این پرسش که اگر از مفاسد اقتصادی آگاه شوید نخستین کار برای اطلاع مردم چه خواهد بود  و اگر نزدیکانتان  مرتکب  تخلف شوند  آیا دست قوه  قضائیه را باز خواهید گذاشت یا ملاحظاتی خواهید د اشت  گفت : اجازه دهید پرسش  شما را اینگونه اصلاح کنم که آیا می شود کاری کرد  که اساسا  فسادی ایجاد نشود  .

وی با تاکید بر لزوم  اصلاح ساختارهای ناسالم افزود : باید با این اقدام  شرایطی ایجاد کرد  که اگر کسی انگیزه مجرمانه در درونش بپروراند اصلا  نتواند  مرتکب  جرم شود و  باید  نوعی  نظام بانکی را شکل دهیم  که در آن امکان اختلاس و تضییع حق نباشد.رئیسی گفت : البته نظام تربیتی هم وجود دارد  که افراد اصلا فساد نکنند با این حال اگر کسی به هر علتی انگیزه مجرمانه  بیابد  ساز و کارها باید  به نحوی باشد که  اصلا نتواند مرتکب  فساد شود .

وی اصلاح ساختارهای  فساد  زا در کشور را  نخستین  رسالت دولتش دانست و افزود : این کاری است که مردم می خواهند یعنی نظام اداری سالمی که ساختارهایش  اصلاح شده باشد .این نامزد  ریاست جمهوری تاکید کرد : قبل از هر شخصی  رئیس دولت  باید  مدعی فساد باشد ؛ مگر می شود دیگران  فساد را  تشخیص دهند اما  رئیس دولت  بی تفاوت باشد ؟
 
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : نخستین  وظیفه رئیس دولت  ، وزرا  و مدیران  در هر  سطحی  این است که  باید  همه  روحیه   ضد فساد داشته باشند و مطلقا اجازه ندهند   در  جایی  لانه کند.رئیسی  افزود : البته نمی گویم  همه یک شبه  معصوم شوند اما  اگر انگیزه  مبارزه با فساد در همه اجزای دولت باشد  این اتفاق  خواهد افتاد  و اجازه نخواهند داد فساد  در هیچ جایی لانه کند  به نحوی که مردم  هر روز شاهد  تیتری از روزنامه ها و خبری از مفاسد باشند .

وی گفت : اگر نزدیکترین افراد  از دولت  مرتکب فساد شوند در هر جایگاهی که باشند  عدالت اداری ایجاب می کند که  با فساد  از جانب هر کسی در هر جایی و با هر سمتی برخورد شود.رئیسی افزود : البته مسئولیت  برخورد با فساد  در وهله اول به عهده رئیس دولت ، وزرا و مدیران  اجرایی   و پس از آن  به عهده قوه قضائیه است.

این نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به  پرسش دیگری  مبنی بر اینکه  کم شدن فاصله طبقاتی  در پایان  چهار سال دولت شما چگونه برای مردم  ملموس خواهد بود  گفت : در سالهای پیش وقتی مسئله یارانه ها  مطرح و پرداخت شد در ضریب  جینی  ، آمارها  حاکی از فاصله  طبقاتی بود  و حتی طبق اطلاعات  مرکز آمار ایران فاصله  طبقاتی کمتر شد .
 
رئیسی تصریح کرد : اما امروز آمارها امری ناخوشایند را  نشان می دهد که حاکی از افزایش  فاصله طبقاتی است به این علت  تجدید نظر جدی در پرداخت ها  و شرایط و وضعیت اقتصادی ضروری است  و باید  فاصله ها را  کمتر  کرد .وی گفت : هر چه  فاصله طبقاتی کمتر شود اعضای جامعه می توانند بهتر زندگی کنند وهمه  از مواهب  ، ظرفیت ها و موقعیت های کشور بهره ببرند  تا شاهد  عدالت در توزیع باشیم و این  به یقین به نفع آرامش کشور خواهد بود .

رئیسی در پاسخ به  این پرسش  که  برای حفظ  آرمانهایی که مرهون  خون  شهدا  و ایثار جانبازان  و ایثارگران است  چه تعهدی  به مردم می دهید ؟ اظهار داشت  : تعهد من به ملت بزرگوار ایران  بنا نهادن دولتی انقلابی توام با عقلانیت است .وی گفت : البته قید عقلانیت را برای این  می آورم که  برخی فکر می کنند انقلابی  بودن نوعی احساسی بودن و نگاه  احساسی داشتن است اما  این خطاست  ؛ انقلابی بودن  نگاه به منافع  زودگذر نیست  بلکه  نگاه  به  منافع ملت ایران  به صورت  جامع و بلند مدت است.

رئیسی افزود : تعهد من  به ملت بزرگوار ایران آن است که در دو سه ماه پایانی  کارم دولت را  فعال نکنم  بلکه از روز نخستی که مسئولیت دولت به عهده  من بیاید از فرصتی که ملت  در اختیارم  گذاشته اند برای گره گشایی از مشکلاتشان  استفاده کنم .وی تصریح کرد: بر این اساس  تعهدم  به ملت  عزیزمان  تعهد کار و کرامت خواهد بود ، کار به معنی اینکه از هر گونه  کم کاری بی حالی و بی خیالی  بپرهیزم و کار و تلاش شبانه روزی را  در برنامه کاری ام  داشته باشم .
 
رئیسی افزود : کار به معنی دوری از هر گونه باند ، حزب و رفیق  بازی  و دوری از قوم وخویش بازی و فساد و اینها همان  مفاسدی است که مردم از آن  گلایه دارند و به سطوح آمده اند.وی اضافه کرد : کار به معنای آنکه فقر را از مردم برطرف کنیم  به نحوی که  بحران بیکاری  در کشور نباشد  و دولت کار کند تا بیکاری در جامعه  وجود نداشته باشد .

نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد : کار به معنای آنکه حقیقتا  زمان  دادن وعده  و عمل نکردن به وعده ها پایان یابد و مردم حقیقتا  در جریان کار و تلاش و اشتغالزایی قرار بگیرند .

رئیسی  گفت : و کرامت برای آن است که  به فرموده پیامبر اکرم  (ص) فلسفه بعثتشان برای آن بود که انسانها کرامت بیابند به این معنی که دیگر مادری برای  فرزندان بیکارش  اشک نریزد  و پدری برای  اداره خانه و خانواده اش شرمنده نباشد .

وی افزود : کرامت به این معنی که  کارگاههای یکی پس از دیگری تعطیل  و کارگران شاغل بیکار نشوند  ؛ کرامت  به این معنی که در هر قراردادی عزت  ملت ایران  در نظر گرفته شود .
نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری گفت : کرامت  باید به نحوی باشد که زنان، دختران  ، مردان ، جوانان  ، فرهنگیان و همگان زندگی با عزتی داشته باشند و  تحقیر  نشوند.

رئیسی  افزود :  شرایط نباید به گونه ای باشد که مردم  برای  داشتن مسکن ، درآمد و  شغل   تحقیر شوند بلکه باید  دولت  کارآفرین باشد  که در پرتو ارزشهای انقلاب  اسلامی کرامت همه قشرهای  مردم را تضمین  کند  .وی اضافه گفت : این هدف با آموزه های امام  راحل  (ره) ، رهبری معظم انقلاب و خواسته های  مردم هماهنگ و همراه است .

این نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلاف دولت با دیگر قوا  واکنش شما  چه خواهد بود؟ اظهار داشت : باید دستگاه اجرایی با دستگاه قضایی تعامل داشته باشد  ؛ استقلال قوا به معنی این نیست که  هر قوه با قوه دیگر کاری نداشته باشد بلکه باید با هم تعامل کنند تا فساد اقتصادی حل و فصل شود.

رئیسی  گفت : بخشی از ماموریت  مبارزه با فساد  به عهده  دستگاه اجرایی و بخشی به عهده  قوای دیگر است  و لازمه کار جمعی و حکومتی کردن ، تعامل و همکاری  قوا با یکدیگر است  .

وی تاکیدکرد :  اگر به هر علت ناهماهنگی قوا میان یکدیگر ایجاد شود  باید درون  قوا حل وفصل شود زیرا مردم  از اختلافات میان قوا  نگران می شوند آنان  خدمت می خواهند .

رئیسی گفت : اگر هر روز در دولت اعلام کردیم که فساد ایجاد شده است مانند آنکه دزد دزد  بگوییم چه ثمری دارد؟ مردم از دولت فقط اعلام فساد نمی خواهند.وی افزود : مردم از دولت می خواهند گزارش دهد که فلان ساختار مفسده زای  اقتصادی  در نظام مالی ، پولی  یا مالیاتی  اصلاح شده است اما اگر صرفا  از بروز فساد سخن گفته شود این مردم را بیشتر نگران می کند.

رئیسی تاکید کرد : اگر مدیر متخلفی پیدا شد باید  او را به دست عدالت سپرد و خود دولت هم  مدعی برخورد  با او  باشد  این  مردم را  امیدوار می کند.وی گفت :  ما معتقدیم وظیفه دولت و اجزای آن  در هر بخشی  آن است که به جای نگران کردن مردم گزارش اصلاح امور و برخورد با مجرمان را بدهند  و بگویند  که  کارها  تحقق یافته است اما به صرف اینکه بگویند  این کارها باید بشود  برای مردم اطمینان ایجاد نمی کند.

این نامزد  دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری افزود : ما بنا داریم  اگر توفیق  تشکیل دولت  یافتیم  به مردم بگوییم  که  چه کارهایی در اصلاح  مفاسد  و برخورد با مفسدان کرده ایم نه اینکه  همه منتظر شوند  که کارها انجام شود.

رئیسی با طرح این پرسش که  وعده ها برای برخورد  با مفاسد را  چه کسی باید انجام دهد ؟ تاکید کرد : طبعا دولت  باید انجام دهد  ؛ دولت  باید  وارد  عرصه انجام این کارها شود و با تحقق آن  به مردم  آرامش دهد.وی افزود : مردم  برای کسب و کار و زندگی خود  اطمینان می خواهند  و توقع دارند مدیرانشان  حقیقتا دلسوز آنان باشند و  برای گره گشایی از مشکلاتشان  کار کنند .


* رئیسی: نقد منصفانه می تواند دولت را از فساد و کجی حفظ کند

ابراهیم رئیسی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفتگوی ویژه درباره اینکه آیا مطبوعات و رسانه ها بدون نگرانی و متهم شدن و ضدیت با دولت و سیاه نمایی خواهند توانست از دولت انتقاد کنند؟ گفت: لازمه اصلاح و اصلاح پذیری، نقد کردن است، نقد پذیری بسیار امر مؤثری است که انسان گره ها را بشناسد؛ خیلی وقت ها ممکن است توجه نداشته باشد وقتی یک روزنامه ای، یک خبرنگاری، یا یک نماینده مجلسی سخنی می گوید به عنوان نقد به دولت، نقدی به دستگاه اداری کشور، این به عنوان یک فرصت تلقی باید بشود نه به عنوان تهدید و مشکل که دست به نامه بریم و شکایت کنیم.
 
وی افزود: نقد باید نقد منصفانه باشد، نقد از سر ابتلا باشد، کاملاً به نظر ما به عنوان یکی از ارکان مطبوعات به عنوان یکی از نیروهایی که می تواند به دولت کمک کند در جهت اصلاح امور؛ رسانه ها هستند، مطبوعات هستند، فرهیختگان، اساتید دانشگاه هستند، علما هستند، اینها کسانی هستند که درد جامعه را می فهمند، اطلاع دارند از مشکلات مردم، چه اشکالی دارد که نقد کنند.رئیسی گفت: حتماً ما معتقدیم آنچه که می تواند دولت را از فساد، از کژی حفظ کند نقدهای منصفانه است و ما از این نقدها حتماً استفاده خواهیم کرد.

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی راجع به ازدواج جوانان و سختی آنها در این مسیر و برداشته شدن رفع موانع چه برنامه عملی دارید؟ و می توانید وعده عملی بدهید که در پایان دولت شما نرخ ازدواج جوانان چه میزان افزایش خواهد داشت گفت:  اول باید ببینیم مشکلات جوانان چه هست، ما در مشهد در مدت کوتاهی بررسی کردیم جوانان مشکل مسکن دارند، دیدیم زمین برای امام رضا هست، امکانات هم وجود دارد، ۶۰۰ واحد شروع به ساخت کردیم و کار آن دارد به پیش می رود، در استان دیگری رفتیم و دیدیم این امکان هم اقدامش هست و این کار را شروع کردیم. امروز مسکن بسیار مهم است و دغدغه جوانان است و باید حل بشود.

رئیسی افزود: می گوییم جوانان باید ازدواج کنند اگر تسهیلات ازدواج یک جوان سخت تر شد، از پرداخت تسهیلات به افراد بدحساب بسیاری از این تسهیلات را این افراد گرفتند مشکلات ازدواج این است که در گرفتن تسهیلات با مشکلات روبرو شده اند. اگر تسهیلات بانکی داده شود و اگر مسکن داده شد، مثل مسکن مهر اقدام شد.

وی گفت: مسکن مهر اگر مشکلاتی داشت، مشکلات آن را حل می کردند، این خانم یا آقایی که رفته و فرش زیر پایش را فروخته، طلای زنش را فروخته ریخته در حساب و نگاه می کند کی این دیوارها می رود بالا تا صاحب مسکن بشود چند سال معطل بشود چرا مشکل داشت مشکل آن را آقایان حل می کردند من نمی گویم مشکل ندارد، حتماً مشکلاتی دارد اما امکان حل آن وجود دارد.

رئیسی افزود: مسکن مهر را در همان اول سال دولت تحویل متقاضیان خواهیم داد و حتماً امکان پذیر است و مسئله مسکن می تواند به عنوان یکی از صنعت هایی که همه صاحبنظران معتقدند می تواند شغل ایجاد کند هم شغل مستقیم و هم غیرمستقیم پس تسهیلات ازدواج، شغل، مسکن در صورت مرتفع شدن ما در نظر داریم برای جوانان مسئله تسهیلات را یک، مسئله شغل را دو، و مسئله مسکن را به عنوان مسئله سوم حتماً با امکانات کشور در شهر و روستا؛ این دغدغه ها پایان بپذیرد.

وی گفت: دولت کار و کرامت ان شاء الله تمام این دغدغه ها را پایان دهد تا وضعیت و شرایط اجرایی و معیشتی برای مردم به ویژه جوانان فراهم بکنیم تا در این شرایط بتوانند زندگی با کرامتی داشته باشند. اگر گفتیم ازدواج سریع، این سؤالات مطرح است و ما برای این سؤالات پاسخ عملی خواهیم داشت در برنامه دولت تا این مشکلات به عنوان یک مشکل تلقی نشود.

این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی راجع به فضای مجازی به عنوان یکی از واقعیت هایی که امروز در زندگی همه هست، در مورد کارایی و تسهیلاتی که در امور ایجاد بکند گفت: فضای مجازی یک فضایی است که باید کاملاً آن را درک کرد. فضای مجازی امروز یک فضای دست ساخته بشر است که امروز تمام شئونات و تمام لایه های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از حسن ها و خوبی هایی که می تواند در تسهیل دسترسی به اطلاعات در بسیاری از رفع مشکلات استفاده کرد حتماً باید مورد استفاده قرار داد.

رئیسی افزود: آیا با فضای مجازی نمی توان اشتغال ایجاد کرد؟ هند، پاکستان و بسیاری از کشورها مشکلات ما را دارند امروز نگاه کنید فضای مجازی چه در عرصه نرم افزار چه سخت افزار توانسته اند بسیاری از مشکلات بیکاری خود را از طریق همین فضای مجازی حل کنند. اینکه ما روستا را به فضای مجازی ارتباط آن را برقرار کردیم حل است؟ این همه ماجرا نیست، حتماً باید ما در این فضا بتوانیم شغل ایجاد کنیم، تولید نرم افزار کنیم و ما می توانیم در تولید نرم افزار حرف اول را داشته باشیم.

وی در عین حال گفت: در فضای مجازی حتماً نباید اجازه داد مثل فضای حقیقی که بستری بشود برای مواد مخدر، برای ورود به حریم خصوصی زندگی مردم، حتماً نباید اجازه داد در این زمینه هیچیک از مردم ما راضی نیستند چنین اتفاقی بیفتد، همه راضی هستند فضای مجازی اول استفاده شود اما به نحوی باشد که آنچه فضای زندگی مردم را تهدید می کند، آنها نباشد تا آرامش روحی، روانی برای دختران، پسران و مردم ما باشد.

رئیسی افزود: لذا در این قضیه، در این فضا باید در زمینه تولید اشتغال به ویژه کارهایی که می شود در این حوزه انجام داد در شفاف سازی نیز در این حوزه، در کدام حوزه می توانیم به خوبی این فضا شفاف سازی اقتصادی کنید برای جلوگیری از دزدیها و فسادهای اداری، ما به این مسئله معتقدیم و این کار را خواهیم کرد.

وی گفت: ما دولت را پشت ویترین قرار خواهیم داد تا همه قراردادهای اقتصادی و تمام این گردش اقتصادی مردم بدانند و اطلاع پیدا کنند و بسیار مؤثر خواهد بود  لذا فضای مجازی حتماً به عنوان یک فضای مورد استفاده خواهد بود با پیگیری که ان شاء الله انجام خواهد شد.


* کشور و انقلاب ما همواره فرهنگی است


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابعاد مختلف فرهنگی کشور را نیازمند توجه بیشتر عنوان کرد.حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی ضمن مهم خواندن جلوه های گوناگون فرهنگی در کشور ادامه داد: هنر در ایران با همه مظلومیت هایش توامان با حکمت و تعقل همراه بوده است و ما می توانیم با تکیه و بهره گیری از شاعران و فرهیختگان نام آور کشور به تمدن ایران زمین و جنبه هایی همچون سینما، شعر، ادبیات و غیره باید با مدیریت صحیح البته از داخل نه از خارج کشور اقدامات و کارهای مهمی صورت پذیرد.او افزود: در کشورمان هنرمندان و صاحب نظران بسیاری هستند که دغدغه شان پرداختند به پتانسیل های فرهنگی و هنری است، بسیاری هستند که می توانند در مدیریت این مهم  صاحب نقش باشند البته دولت هم باید در این رابطه فعالتر شود.

رئیسی برای مثال به حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: وقتی به حرم اما رضا نگاه می کنیم جلوه هنر و معنویت آمیخته از شعر، ادبیات، کاشی کاری و غیره را می توان مشاهده کرد پس حتما می توان در همه ابعاد هنرهای هفت گانه اقدامات مثبتی انجام داد تا به جایگاه  برتری برسیم.

ابراهیم رئیسی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این گفتگو با پرداختند  به ارتباط آموزش عالی، بازار و سیاست، با پرداختند به اینها گفت: میان این سه عنصر در ابعاد مختلف باید ارتباط برقرار کرد، اگر دانشگاه های ما با توجه به ابعاد اقلیمی و نیازمندی های استان ها متناسب با موقعیت و پتانسیل های هر استان اقدام به جذب و پرورش دانشجو نمایند بدون شک پیشرفت قابل ملاحظه ای را در همه استانها شاهد خواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه علم، اقتصادی و سیاست نیازمند پیوند با یکدیگرند افزود: حتی وزارت خارجه هم باید حس اقتصاد مقاومتی داشته باشد و در دنیا به دنبال بسترهای مناسب اقتصادی بگردد.او با تاکید بر نیازمندی علم و فناوری، بازار و سیاست به پیوند افزود: همه مردم و مدیران مملکت باید در راستای اجرای  این مهم گام بردارند زیرا موضوع امروز کشور ما اقتصاد مقاومتی است، رفع مشکل بیکاری و ریشه کن کردن فقر است برچیدن فساد مالی و اداری است و ما به دنبال برنامه ای هستیم برای پیوند میان علم، اقتصاد و سیاست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مبحث مقابله با تاکتیک های تهاجمی آمریکا گفت: راه مقابله وحدت و اتحاد یکپارچه کشور است، جوانان افتخار آمیز ما  و دیگر کشورهایی که در مقابل دشمن ایستادگی کردند برای ما ارزشمند هستند.

او ادامه داد: انسجام و اتحاد یک کشور می تواند دشمن را به عقب براند، پیام دادن به دشمن مبنی بر اینکه تحریم ها اثر گذار بوده چیزی جز کمک به دشمن نیست، مردم بدانند اگر اتحاد داشته باشیم آمریکا کاری نمی تواند بکند همه دیدیم که در خلیج فارس جوانان ما چطور آمریکا(ابرقدرت وکشوری که خود را آقای جهان می داند) را با دستان بسته و با حالت خفت به اسارت گرفتیم و به پای محاکمه کشاندیم.

رئیسی با بیان اینکه ۳۸ سال است بر اهداف انقلاب پافشاری می کنیم افزود: هرجا با تکیه به عزت و قدرت خدادادی ایستادیم مبنای ما ایستادگی بوده است پس راه مقابله با آمریکا عقب نشینی نیست.

او ادامه داد: مردم بدانند آمدن بر این عرصه برای خدمت گذاری است، از خادمی امام رضا تا خادمی ملت (البته اگر مقدر شود) همه بدانند در این عرصه هرگز زخم زبان ها و کلمات نا صحیح ما را مثل بهشتی از راه بدر نخواهد کرد.این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنای خدمت گذاری داریم و اگر سردار سلیمانی خسته شده باشد ما هم خسته خواهیم شد، این فقر و بیکاری زیبنده مملکت ما نیست ما قادریم فساد اداری و فقر و بیکاری را ریشه کن کنیم.

نظر شما