شناسهٔ خبر: 19064347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

استقالی‌ها پولدار شدند، پرسپولیسی‌ها اعتصاب کردند

قهرمانان بی‌پول

دنیای اقتصاد: شرایط مالی باشگاه‌های فوتبال کشور در فصل اخیر بسیار نامساعد بود. باشگاه‌های دولتی با کمبود منابع مالی روبه‌رو بودند و شرایط برای معدود باشگاه‌های خصوصی نیز اسفناک‌تر بود. درطول فصل باشگاه‌های زیادی به‌خاطر کمبود منابع مالی با اعتصاب بازیکنانشان روبه‌رو شدند. از استقلال خوزستان تا نفت تهران و تراکتورسازی و سرخابی‌ها.

صاحب‌خبر -

از زمانی که طبق قانون مجلس هر گونه پرداخت وجه از منابع دولتی به باشگاه‌های فوتبال ممنوع اعلام شد، دو باشگاه بزرگ کشور یعنی پرسپولیس و استقلال سعی کردند روی پای خودشان بایستند و به نوعی درآمدزایی کنند اما با توجه به شرایط نامساعد درآمدزایی باشگاه‌ها در ایران و نبود بسترکافی برای این منظور این دو باشگاه با کمبود منابع مالی روبه‌رو شده و چند بار بازیکنان آنها دست به اعتصاب زده و تمرین را تحریم کردند. در آخرین نمونه از این اتفاقات نیز دیروز بازیکنان پرسپولیس دست به اعتصاب زدند و تمرین نکردند. پرسپولیسی‌ها که منتظر بودند مسوولان این باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال آنها عمل کنند بعد از اینکه این اتفاق رخ نداد تصمیم گرفتند تمرین نکنند. تمرین دیروز پرسپولیس قرار بود از ساعت 10:30 در مجموعه خیریه عمل برگزار شود، اما بازیکنان این تیم با وجود اینکه در محل تمرین حاضر شدند ترجیح دادند در رختکن بمانند. مربیان کروات پرسپولیس هم وقتی این شرایط را دیدند محل تمرین را ترک کردند. پیش از این بازیکنان پرسپولیس دو بار اعتصاب کرده بودند.

 

سردسته اعتصاب پرسپولیسی‌ها

خبرگزاری تسنیم در این خصوص نوشت: «بازیکنان پرسپولیس در حالی حاضر به تمرین نشدند که کاپیتان این تیم آماده تمرین بود. تمرین روز چهارشنبه پرسپولیس برگزار نشد و بازیکنان این تیم در رختکن ماندند تا تکلیف اوضاع مالی‌شان مشخص شود، اما با این حال سید‌جلال حسینی و سروش رفیعی در زمین تمرین حاضر شدند. حضور کاپیتان پرسپولیس به همراه رفیعی در زمین تمرین به نوعی نشان‌دهنده این بود که آنها قصد اعتصاب نداشتند و گویا سردسته اعتصابیون نفرات دیگری در این تیم بودند، نفراتی که سید‌جلال این ‌روزها از آنها به‌خاطر اتفاقاتی که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی رخ داد، دلخور است.» اما در همین حال سایت ورزش‌سه روایت دیگری از این ماجرا دارد. این سایت نیز در این خصوص نوشت: «در حالی که گفته می‌شد به‌رغم تصمیم بازیکنان برای عدم تمرین به‌دلیل مشکلات مالی، برخی بازیکنان به تمرین اختصاصی پرداختند، این مساله رد شد. بازیکنان پرسپولیس در تصمیمی دسته‌جمعی و با صحبت بازیکنان با سابقه تیم با برانکو ایوانکوویچ، تمرین را لغو کردند تا به وضعیت مالی‌شان رسیدگی شود. بر این اساس تمامی بازیکنان این تیم با پیروی از این تصمیم از تمرین خودداری کردند، این مساله در حالی عنوان شد که پیش از این گفته می‌شد سیدجلال حسینی و سروش رفیعی برخلاف تصمیم دیگر بازیکنان با حضور در مجموعه خیریه عمل به تمرین اختصاصی پرداختند.» اما اعتصاب بازیکنان پرسپولیس برای عدم دریافت مطالبات‌شان در حالی صورت گرفته است که روز سه‌شنبه بازیکنان استقلال بخشی از رقم قراردادشان را دریافت کردند و شاید این موضوع روی تصمیم بازیکنان پرسپولیس تاثیر گذاشت.

 

اعتصاب امروز شکسته می‌شود؟

بعد از اعتصاب دیروز، سرمربی پرسپولیس به بازیکنانش اعلام کرده فردا(امروز) همه بازیکنان باید در تمرین حاضر باشند. به گزارش کاپ، در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس به صورت ناگهانی تصمیم به حاضر نشدن در تمرین گرفتند، سرمربی کروات روی برگزاری تمرینات منظم تاکید دارد.سرخپوشان که حدود 70 درصد از قرارداد خود را دریافت کردند، از سوی برانکو برای تمرین امروز فراخوانده شدند تا از ساعت 11 در زمین خیریه عمل تمرین کنند.

 

واکنش وزیر

سلطانی‌فر وزیر ورزش نیز در این خصوص واکنش نشان داد و گفت: « این موضوع در حال تبدیل شدن به یک عادت بد است. به هر حال باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد.»

برچسب‌ها:

نظر شما