شناسهٔ خبر: 19064321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روحانی سوری:ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم در سوریه دارد

مشهد - ایرنا - امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق گفت:ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم و داعش در سوریه دارد و مایه مباهات و افتخار ملت این کشور است.

صاحب‌خبر -

«مامون محمد ادیب رحمه» چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود : مردم ، ارتش و سربازان سوری به نیروهای ایرانی که نقشی محوری در آزادسازی شهرهای حلب، ریف و حماد داشتند، افتخار می کنند.
وی توضیح داد: این نیروها که ما را حمایت می کنند در آزادسازی حلب از خود شجاعت و دلاوری های بسیاری نشان دادند و اگر آنها نبودند به اعتراف داعش حلب آزاد نمی شد .
ادیب رحمه با بیان اینکه این سربازان برای مردم سوریه از جان و مال خود گذشتند و در کنار نیروهای حزب الله و مقاومت به یاری ما آمدند، هیچ هراسی هم از شهادت نداشته و ندارند.
روحانی سوری ادامه داد: بین نیروهای ایرانی، حزب الله و سربازان سوری هیچ تفاوتی نیست و همه در یک جبهه متحد علیه داعش می جنگند و به جرات می توان گفت که ایرانی ها ، حزب الله و جبهه مقاومت امنیت و آرامش را به سوریه بر می گردانند.
وی تصریح کرد: امروز اتحاد ملت ها و کشورهای مسلمان در نابودی و بیرون راندن داعش از این سرزمین و منطقه نقش محوری دارد اما حکام عرب قابل اعتماد نیستند.
روحانی سوری تاکید کرد: حکام عرب در روبرو یک حرف می زنند و در خفا تصمیماتی بر ضد ما می گیرند که نماد آنها شاه اردن است.
محمد ادیب رحمه افزود:ملت سوریه باید در کنار دوستان خود به انسجام و وحدت دست یابند تا در مقابل داعش و تفکر تکفیری و تروریستی بایستد و اگر اینگونه نشود داعش نه فقط در سوریه که در مصر ، عراق ، یمن هم به شدت رخنه و نفوذ می کند.
وی با تاکید بر اینکه در مقابله با داعش و تروریسم باید شجاعانه و با اراده ای استوار و محکم وارد عمل شد، افزود: بصیرت و آگاهی نسبت به دشمن و توطئه های آن بخشی دیگر از ضرورت های مبارزه است.
امام جمعه مسجد اموی سوریه با بیان اینکه ما باید از تمام ظرفیت و توان خود برای مقابله با دشمن بهره گیریم ،گفت : امروز رسانه های غربی به شدت علیه ما کار می کنند و با دروغ پراکنی علیه بشار اسد می کوشند این کشور را دچار اختلاف و شورش کنند.
وی افزود : اکنون کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و نیز سعودی ها در راس جبهه عربی علیه مردم سوریه به صورت علنی اعلام جنگ کرده اند و در این شرایط اتحاد و انسجام ما ضرورت پیروزی و مقابله موثر است.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما