شناسهٔ خبر: 19064290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

اینفانتینو: از کمک‌داور ویدئویی در جام‌جهانی 2018 استفاده می‌‌کنیم

تسنیم

صاحب‌خبر -
اینفانتینو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تأیید کرد در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد. این فناوری در جریان بازی به داور کمک خواهد کرد تا نسبت به صحنه‌های مشکوک از جمله خطا، پنالتی و آفساید تصمیمات درستی بگیرد و به نوعی حقی از تیمی ضایع نشود.

جیانی اینفانتینو در این باره گفت: ما از فناوری کمک‌داور ویدئویی در جام جهانی 2018 استفاده خواهیم کرد چون تا کنون استفاده از این فناوری نه‌تنها مشکلی به وجود نیاورده، بلکه بازخورد مثبتی هم داشته است.

از VAR اخیراً در رقابت‌های مختلف به صورت آزمایشی استفاده شده است. در یکی از موارد در دیدار دوستانه تیم‌های فرانسه و اسپانیا  که به برتری 2 بر صفر شاگردان خولن لوپتگی انجامید، این فناوری در دو صحنه بحث‌برانگیر به کمک داور آمد که در صحنه‌ای گل آنتوان گریزمان را به درستی مردود اعلام کرد و در صحنه‌ای دیگر گل خرارد دلوفو را که توسط داور آفساید اعلام کرد را صحیح دانست.

قرار است از فناوری کمک‌داور ویدئویی از فصل 18-2017 مسابقات سری A ایتالیا استفاده شود. در حال حاضر در لیگ باشگاهی استرالیا موسوم به «اِی لیگ» از این فناوری استفاده می‌شود.

در مسابقات جام کنفدراسیون‌‌ها که در این تابستان به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد، VAR مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما