شناسهٔ خبر: 19064153 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آیا ویتامین لیمو ترش منجمد بیشتر است ؟

لیمو ترش منجمد شده استفاده کنید. لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است اما یخ زده ی آن ده برابر حاوی مواد معدنی روی، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و ویتامین های E ،A و B است.

صاحب‌خبر -
به گزارش دکتر سلام،  لیمو ترش منجمد شده استفاده کنید. لیمو ترش سرشار از ویتامین سی است اما یخ زده ی آن ده برابر حاوی مواد معدنی روی، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و ویتامین های E ،A و B است. این مطلب نیز شایعه تغذیه ای دیگری است که در این مطلب از دکتر سلام به تحلیل و بررسی آن می پردازم:

– در ابتدا باید گفت لیمو ترش چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد فاقد ویتامین E است.

– مدیریت دما اصلی ترین فاکتور در حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری مرکبات است. نگهداری در دمای سرد باعث کاهش میزان متابولیسم و کاهش میزان رشد قارچی مرکبات می شود.

– از دست رفتن ویتامین سی در دمای محیط بسیار بالاست و حتی در یخچال نیز این کاهش ادامه پیدا می کند اما به مقدار کمتر.

– بهترین دمای نگهداری لیمو ترش برای حفظ  ویتامین سی ۰-۵ درجه ی سانتی گراد است و در دماهای پایین تر یا بالاتر از این میزان از دست دهی ویتامین سی بیشتر می شود.

– تنها عوامل تاثیرگذار بر محتوای مواد معدنی موجود در مرکبات از جمله لیموترش شامل: آب و هوا، فصل برداشت، گونه درخت، میزان آبیاری، میزان بار درخت، محتوای ریزمغذی، درشت مغذی و مواد معدنی موجود در خاک است. مثلا هر چه اندازه میوه درشت تر و آبدار تر باشد نشانه محتوای بالای روی در آن است. پس انجماد تاثیری بر کم یا زیاد شدن مواد معدنی موجود در لیمو ترش ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما