شناسهٔ خبر: 19063919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ساحلی از امروز در باهاما آغاز می‌شود

ایران به دنبال طلسم‌شکنی

ملی‌پوشان کشورمان از ساعت 12 امشب به مصاف مکزیک خواهند رفت

صاحب‌خبر -

شهروند|‌تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران برای پنجمین حضور خود در جام‌جهانی راهی کشور باهاما شده تا درکنار  15 تیم برتر جهان در بزرگترین تورنمنت فوتبال ساحلی شرکت کند. تیم‌ملی ایران با قهرمانی در آسیا توانست به جام‌جهانی فوتبال ساحلی صعود کند و حالا با تیم‌های مکزیک، ایتالیا و نیجریه همگروه است.
صعود مقتدرانه
راه صعود تیم‌های آسیایی به جام‌جهانی فوتبال ساحلی از مسابقات قهرمانی آسیا عبور می‌کند. تیم‌های برتر آسیا که در مسابقات قهرمانی این قاره مشخص می‌شوند، جواز صعود به جام‌جهانی را به دست می‌آورند. تیم‌ملی ایران که در سال‌های اخیر پیشرفت خیره‌کننده‌ای در فوتبال ساحلی داشته و تبدیل به تیم اول آسیا شده است، توانست با قهرمانی درمسابقات آسیایی به جام‌جهانی صعود کند. تیم ایران در 2 دوره اخیر این رقابت‌ها توانسته به جمع 8 تیم راه پیدا کند و امسال برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر تلاش خواهد کرد.
گروه سخت
ایران در جام‌جهانی باهاما با تیم‌های نیجریه، ایتالیا و مکزیک همگروه است. کاروان تیم‌ملی ایران از اول اردیبهشت وارد کشور باهاما شد تا اعضای تیم‌ملی آشنایی بیشتری با شرایط جوی این کشور داشته باشند. حضور زودهنگام تیم‌ملی در باهاما این فرصت را دراختیار ایران قرار داد تا نخستین تمرین خود را در ورزشگاه ملی فوتبال ساحلی در شهر ناسائو برگزار کند. گروهی که تیم‌ملی ایران در آن قرار گرفته، گروهی سخت اما شناخته شده است. تیم‌ملی ایران در سال‌های اخیر با تیم‌های نیجریه، ایتالیا و مکزیک بازی کرده و از هر 3 تیم شناخت دارد. اگر تیم‌ملی ایران بتواند بازی‌های درخشان و همیشگی خود را در باهاما به نمایش بگذارد، صعود از گروه و رسیدن به مراحل بالاتر دور از دسترس نخواهد بود.
بازتاب حضور ایران در باهاما
اگرچه حدود 11‌سال ازپیدایش تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران می‌گذرد، اما در سال‌های اخیر این تیم توانسته افتخارات زیادی را از آن خود کند. قهرمانی و نایب قهرمانی درجام بین قاره‌ای جهان و قهرمانی در آسیا از مهمترین عناوین ساحلی بازان ایران بوده است. به همین دلیل حضور تیم‌ملی در باهاما توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که رویدادهای فوتبال ساحلی را به‌طور کامل پوشش می‌دهد، در کانال رسمی خود درفضای مجازی ضمن انتشار عکس‌های تمرین بازیکنان ایران از رویارویی آنها مقابل مکزیک در اولین دیدار جام‌جهانی نوشت. در کانال فیفا در دنیای مجازی به این موضوع هم اشاره شده که ایران به‌عنوان قهرمان آسیا توانسته به جام‌جهانی راه پیدا کند.
میرشمسی: آماده جام‌جهانی هستیم
میرشمسی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ساحلی درباره شرایط تیم ایران در آغاز جام‌جهانی می‌گوید: «تیم یک دل و یک دستی از رأس مدیریت تا بازیکنان داریم و اوضاع مالی هم به مرور زمان بهتر شده است. ما برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حضور درمسابقات قهرمانی آسیا داشتیم که توانستیم با قهرمانی دراین مسابقات به جام‌جهانی برسیم. حالا هم برای حضور درجام‌جهانی آماده هستیم و می‌خواهیم بهترین نتایج را در تاریخ حضور ایران درجام‌جهانی کسب کنیم.»
برنامه بازی‌های‌ ایران
تیم‌ملی ایران امشب از ساعت 12 شب کار خود را با دیدار مقابل مکزیک آغاز می‌کند. شاگردان میرشمسی ساعت 12 شنبه‌شب به مصاف ایتالیا می‌روند و در آخرین بازی دورگروهی ساعت 3 بامداد روز 12 اردیبهشت‌ماه با نیجریه مصاف خواهند داد.

نظر شما