شناسهٔ خبر: 19063755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

لیونل مسی و کریس رونالدو در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹؟

منبع: ایسنا

احتمال دارد کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ با حضور چهار تیم اروپایی از جمله پرتغال برگزار شود و به همین خاطر تقابل دو ستاره کنونی جهانی در این رقابت ها وجود خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق و به نقل از آس، کوپا آمه‌ریکا سال ۲۰۱۹ با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد. کمیته اجرایی کونمبل (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) امروز (چهارشنبه) در جلسه‌ای این موضوع را تایید و اعلام کرد پیشنهاد فدراسیون فوتبال برزیل را پذیرفته است.

این مسابقه‌ها که قرار است در برزیل برگزار شود با حضور ۱۰ تیم حاضر در آمریکای جنوبی (برزیل، آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه، شیلی، پرو، بولیوی، کلمبیا، اکوادور و ونزوئلا) برگزار خواهد شد و ۶ تیم به این بازی‌ها دعوت خواهند شد.

احتمالا ۶ تیم از منطقه کونکاکاف باشد؛ همان طور که در دوره‌های گذشته این اتفاق افتاده بود. البته احتمال حضور تیم‌های اروپایی نیز وجود  دارد. چهار کشور فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا که زبان‌شان لاتین است، ممکن است برای نخستین بار شرکت در این مسابقه‌ها را تجربه کنند. حتی پیشنهاد حضور تیم‌های آسیایی نیز مطرح است.

همچنین کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۹ آخرین دوره‌ای خواهد بود که در سال فرد برگزار خواهد شد. پس از این بازی‌ها، کونمبول سال ۲۰۲۰ یک دوره مسابقات را در آمه‌ریکا (مشابه کوپا آمه‌ریکا صدساله) برگزار خواهد کرد و پس از آن کوپا آمه‌ریکا در سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۸، ۲۰۳۲ و... انجام خواهد شد. برای اینکه رقابت‌ها با یورو همزمان نشود، کوپا آمه‌ریکا در ماه دیگری برگزار خواهد شد.

نظر شما