شناسهٔ خبر: 19063253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هاشمی‎طبا: ادعای افزایش حقوق، بی‌خود است/ متأسفانه برخی مسئولان خود را اپوزیسیون نظام معرفی می‎کنند

سیاست > انتخابات - سیدمصطفی هاشمی‎طبا نخستین نامزد ریاست جمهوری این دوره است که به گفت و گوی مستقیم با مردم از تریبون تلویزیون پرداخت و نخستین اولویتش را "حفظ ایران" دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، او که سخنانش را با تشکر از شورای نگهبان برای تایید صلاحیتش آغاز کرد؛ از لزوم توجه به ثروت ملی و عدالت و توجه به حقوق درماندگان سخن گفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از لزوم میراث به جا ماندنی برای نسل بعد سخن گفت و افزود: هر کاری که تا کنون انجام شده افتخاری برای کسانی است که آن را انجام داده‎اند. حفظ این آب و خاک وظیفه همه ماست. اما شرایط زیستی ما به شدت دچار نابسامانی است. ما میلیون ها متر مکعب نفت خودمان را استخراج کردیم اما باید ببینیم که این نفت را به چه کاری زده ایم. ما میلیون ها یا میلیاردها متر مکعب گاز را از زیر زمین استخراج کردیم که اینها قابل تشدید نیست. چاه‎های نفت ما باید تا آنجا که امکان دارد مجددا بازسازی و از ته مانده های آن استفاده شود اما گاز را دیگر نمی توانیم تولید کنیم.

هاشمی‎طبا ادامه داد: اولین اولویتم حفظ ایران است. چو ایران نباشد تن من مباد. اگر در دوران دفاع مقدس ما کشور را به طوفان حملات رژیم بعث عراق می سپردیم امروز کشور چه شرایطی داشت؟ امام در آن زمان استدلال نمی کردند که ما مردممان را دوست داریم به آنها بگوییم که شما شهید و یا مجروح می شوید، بهتر است بروید خود را در زیرزمین و پستویی پنهان کنید تا آسیب نبینید! آیا این دوست داشتن مردم به حساب می آمد؟ دوست داشتن مردم این است که حقیقت را به آنها بگوییم و همه حقیقت را بگویید و همه مردم را به مسئولیت های خودشان آشنا کنید.

وی با بیان اینکه همه ثروت کشور باید صرف آبادانی مملکت شود و از خودخواهی شخصی جلوگیری کنیم، افزود: متاسفانه مسئولان کشور خودشان را اپوزیسیون نظام معرفی می کنند! معیشت مردم از دو کلمه، «معیشت» و «مردم» تشکیل شده. وقتی از معیشت مردم می گویند، منظورشان چه معیشتی و کدام مردم است؟ امروز بعضا می شنویم که مسئله معیشت مردم مورد دستاویز قرار می گیرد.  

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به شعارهایی که این روزها در فضای رقابتی عنوان می شود، گفت: اینکه می‎گویند اقتصاد مقاومتی را ظرف سه سال اجرا می کنم و درآمدر مردم را می افزایم یک ادعای بیخود است! 40 میلیارد تومان بنزین وارد کرده و 250 هزارمیلیارد تومان یارانه داده‌ایم در حالیکه می شد با این پول هزاران کارخانه ایجاد کنیم. اما حتی این هم جوابگوی مشکل بیکاری نیست. 

اهم سخنان وی از این قرار است:

×در طول ۳۸ سال از گذشت انقلاب اسلامی تلاش های بسیاری برای رفاه و امنیت کشور و مردم عزیزمان صورت گرفته که نمونه آن تعداد کثیری شهید، جانباز و آزاده بوده که در دوران دفاع مقدس تقدیم این کشور و انقلاب شده است. باید قدردان امنیتی باشیم که امروز از آن بهره مند هستیم. در طول سال های پس از انقلاب نباید فراموش کنیم که شبکه برق ما بدون خاموشی بوده، شبکه گاز زیر زمینی را داریم و در سراسر کشور به دست مردم می رسد، شبکه های آب رسانی داریم؛ در همه کشور و همه اینها اقدامات دولت های مختلف است.

* اصولا وعده دادن در قاموس کسانی که بخواهند با صداقت صحبت کنند نباید وجود داشته باشد. وعده دادن به مردم برای پیروزی در انتخابات که مثلا گفته شود من به شما فلان میزان پول می دهم و یا فلان کار مشخص را انجام خواهم داد این خودش به نوعی خرید رای است و اگر نامزدی قول دهد که در صورت پیروزی به طور مثال ۲ هزار تومان به شما خواهم داد این مترادف کسی است که همین الان این پول را به شما بدهد. بنابراین اگر برخی در خارج از کشور بخواهند از این موضوع در قالب مسئله خرید رأی مسئله ای را مطرح کنند باید بدانیم که این موضوع ابتدا از خود ما بوده است. برای همین است که من به هیچ وجه حاضر نیستم که وعده ای بدهم حتی اگر قابل اجرا باشد.

* همانطور که شهدا رفتند و از حدود این کشور دفاع کردند ما نیز باید در این زمینه تلاش کنیم. میراثی که نادرشاه افشار در این کشور گذاشت یک کشور واحد و یکپارچه بود و میراثی که شاه سلطان حسین برجای گذاشت یک کشور اشغال شده توسط بیگانگان بود که همه چیز آن به هدر رفت.

*حاشیه نشینی علاوه بر آسیب ها و مضراتی که برای خود حاشیه نشینان دارد؛ مرکزی است برای فساد، برای آمادگی در جهت بروز تلاطم های اجتماعی و برای همین است که باید تمام کشور را آباد کنیم. باید از خودخواهی ها و زیاده خواهی های شخصی پیشگیری کنیم.

* سالها شهید مطهری، بهشتی و علامه جعفری تلاش کردند بگویند عدالت مساوات نیست؛ بلکه قرار دادن هر چیز در جای مناسب خودش است. نباید حقوق درماندگان را به کسانی که اصلا نیازی به آن نداریم، بدهیم. هیچ کشوری رشد نکرده مگر آنکه دوران سختی خود را پشت سر گذاشته باشد.

*اینکه فقط اطراف خود را ببینیم و صرفا برای گرم کردن رأی حرف بزنیم و وعده بدهیم ما را به صراط مستقیمی نمی رساند.

*گام اولی که باید با تمام تلاش برداریم مسئله حفظ اقلیم ایران است و بازسازی سراسری آنچه که از دست داده ایم و تلاش برای احیای آنها است. اول حفظ ایران از طریق تقویت نیروهای نظامی و امنیتی و دوم بازسازی اقلیم کشور همراه با اصلاح شرایط کشاورزی است.

*نباید در کشورمان محروم داشته باشیم. به طور مثال گفته می‌شود که اگر یک بازنشسته یک میلیون تومان بگیرد برای او کم است. بله، کم هست اما اگر کسی هیچ چیز نداشته باشد و محروم از همه چیز باشد برای او چه باید کرد؟ بنابراین باید ابتدا به فکر او باشیم و اولویت ها را رعایت کنیم.

*مشکل مدیر دولتی این است که او کاسبی نکرده و پول را صرفا عدد می بیند. به طور مثال در بودجه آمده است ۵۰ میلیارد تومان و مدیران دولتی صرفا آن عدد را می شناسند چرا که آن مدیر حتی یک ریال آن را هم خودش درنیاورده تا ارزش آن پول را بداند؛ لذا آنها نباید با عدد بازی کنند بلکه باید ارزش های مالی آن عدد را بدانند و متوجه باشند که این پول از کجا آمده.

*مدیون شهدا و رزمندگان هستیم که ایران را حفظ کرده‎اند. چو ایران نباشد، تن من مباد. این یک شعار ناسیونالیستی نیست. راه شهدا و سیاست‎های آنان را باید ادامه دهیم.

*باید کشور را از بیماری قند و سرطانی که دچارش شده باید رهایی دهیم. باید کشاورزی و محیط زیستمان را احیا کنیم.

* باید محرومیت را در کشور به حداقل رسانده و به کارآفرینان توجه کنیم و تضادی بین کارگر و کارفرما و کارآفرین قائل نباشیم، چون اینها تفکرات کمونیستی است.

*باید به توریسم خارجی و گردشگری داخلی نهایت توجه را بکنیم.

2727

نظر شما