شناسهٔ خبر: 19063090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

موفقیت ایران برای جذب نخبگان پس از برجام

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه پرتیراژ القبس کویت در گزارشی با اشاره به استفاده بهینه و فواید گسترده توافق برجام برای ایران نوشت : توافق هسته ای فرصتی را فراهم کرده است تا شرکت های ایرانی به جذب نخبگان بومی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند بپردازند و این نخبگان با بازگشت به کشورشان خدمت کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا،  روزنامه القبس در گزارش خود با اشاره به رقابت شرکتهای علمی و اقتصادی ایرانی برای جذب نخبگان و دانش آموختگان که به کشورشان باز می گردند، نوشت : ایران پس از لغو تحریم های اقتصادی دستخوش تغییراتی شده و آثار مثبت ناشی از امضای توافق هسته ای در حال نمایان شدن است.
 
القبس نوشت : دانش آموختگان ایرانی که در دانشگاههای کانادا و دیگر مراکز علمی مراحل تحصیلی شان را به پایان می برند، پیشنهادهای کاری خوبی را از ایران دریافت کرده و تمامی نخبگان با تجربه ایرانی از فرصت کاری مناسب بهره مند می شوند.
این روزنامه کویتی افزود : ایران پس از نهایی شدن توافق هسته ای از انزوا خارج شده و این توافق موجب سرازیر شدن سرمایه گذاری های خارجی به جمهوری اسلامی ایران شد و فعالیتهای نفتی ایران نیز به صورت چشمگیری افزایش یافت.
القبس می نویسد : شرکت های تجاری که در ایران فعالیت می کنند نسبت به برگزاری دوره هایی برای کارکنان خود با هدف آموزش و تجربه اندوزی اقدام می کنند، و این امیدواری همواره وجود دارد که ایران در دوره پسابرجام مراحل ترقی و پیشرفت را هرچه بهتر طی کند.
این روزنامه ادامه داد : شخصیت های آکادمیک ایرانی مشغول فعالیت و تحصیل در خارج٬ از راه دوستان و نزدیکان خود به دنبال دستیابی به فرصت های شغلی جهت بازگشت به ایران می باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما