شناسهٔ خبر: 19063015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خندان‌دل در نشست‌خبری مطرح کرد:

انباشت نیروی انسانی در شهرداری‌ها/ اشتغال 3 تا 5 برابر حد نیاز

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور، رویکرد زیر بنایی و اساسی در مدیریت‌شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بین 3 تا 5 برابر حد نیاز در شهرداری‌ها اشتغال دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هوشنگ خندان‌دل شامگاه امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی زنجان با اشاره به اینکه 74 درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند،  گفت: روند رشد شهرنشینی در حال گسترش است.

 خندان‌دل با بیان اینکه توجه به بخش بزرگی از جمعیت شهرنشینی باید اهمیت داده شود تا ارائه خدمات مطلوب را شاهد باشیم، گفت: ایجاد زیر ساخت‌های مدیریت شهری برای جمعیت شهرنشینی ضروری است.

وی با اشاره به وجود بالغ بر یک‌هزار و 200 روستا در کشور گفت: توجه به نظام تامین مالی در این زمینه حائز اهمیت است.

خندان‌دل با اشاره به اهمیت این نظامات در جامعه افزود: سرانه اختصاصی به هر شهروند در شهرها کوچک و کلانشهرها اختلاف فاحشی دارد.

وی با بیان اینکه با اصلاح زمینه قوانین و مقرارت مجموعه مدیریت‌شهری می‌توان شاهد برنامه‌ریزی در راستای رسیدگی به امور شهری با اصلاح قوانین و مقررات بود، تصریح کرد: لایحه در وزارت‌کشور برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها تصویب شده است.

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور این اقدامات  را همراه با یک پشتوانه تئوریک و دیدگاه‌ها و مدیریت‌شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی این لایحه مدیریت‌شهری تهیه شده که به موضوع نیروی انسانی نیز می‌پردازد.

خندان‌دل با بیان اینکه در شهرداری‌ها انباشت نیروی انسانی وجود دارد، یادآور شد: این وضعیت محصول قوانین سال‌های قبل  بوده است.

این مسئول کشوری در زنجان با اشاره لایحه حقوق شهروندی در زمنیه نابسامانی‌های مدیریت‌شهری، خاطرنشان شد: مشارکت دادن مردم در اداره امور جامعه حائز اهمیت است.

وی، رویکرد زیر بنای و اساسی در مدیریت‌شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بین 3 تا 5 برابر حد نیاز در شهرداری‌ها اشتغال دارند.

معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور در بخشی از سخنان خود، وضع قوانین برای ورود خروج نیرو به شهرداری‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: سال  گذشته 60 هزار میلیارد تومان در شهرداری‌ها هزینه شده است.

این مقام مسئول کشوری، با اشاره به ساماندهی نیروهای استخدامی در شهرداری‌ها گفت: آزمونی برای تبدیل وضعیت افراد در شهرداری‌ها بر گزار خواهد شد.

خندان‌دل، مورد توجه قرار دادن اسناد آسیب‌شناسی را در این حوزه مهم دانست و گفت: برخی منابع از شهرهای بزرگ به شهرهای حاشیه‌ای و کوچک در مدیریت‌شهری منتقل می‌شود.

وی، میزان کمک‌مالی به دهیاری‌ها، تقویت مشارکت مردم در امور روستایی را از جمله این اقدامات مهم در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: توجه به حوزه حمل و نقل عمومی مهم و از اولویت‌ها نیز حمل ونقل ریلی در کشور را بیان کرد.

 معاون عمرانی، توسعه شهری و روستایی کشور همچنین خبر از ورود 2 هزار دستگاه واگن جدید به کلان‌شهرهای کشور داد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌های تولیدات داخلی کشور باید مهیا شود.

این مسئول درپایان سخنان خود برگشتن به ریشه‌های سنتی و تاریخی جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت:  باید از راه‌های بازگشت به تمدن تاریخی و سنتی و فرهنگی خود پیروی کرد.

نظر شما