شناسهٔ خبر: 19062959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم تجلیل از دست اندرکاران اعتکاف در لامرد مطرح شد؛

احمدی زاده: اعتکاف توفیقی الهی و بیمه یکساله معنوی انسان/ غفاری: راه اندازی مجمع خیرین فرهنگی/ مهرابی: لامرد یکی از بهترین شهرستان های استان فارس در جهت اهداف انقلاب

با حضور مسئولیت استانی و شهرستانی، از خادمین مراسم معنوی اعتکاف امسال در لامرد تجلیل و قدردانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از لامرود؛ با حضور مسئولیت استانی و شهرستانی، از خادمین مراسم معنوی اعتکاف امسال در لامرد تجلیل و قدردانی شد.

 
 صبح امروز جلسه قدردانی از دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهرابی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین غفاری امام جمعه موقت لامرد،  احمدی زاده معاون فرماندار لامرد، جمعی از مسئولین و دست اندرکاران این مراسم بزرگ معنوی در سالن اجتماعات شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد. 
 
سید مهدی احمدی زاده در ابتدای جلسه اظهار داشت: اعتکاف به نوعی بیمه شدن معنوی انسال برای یکسال در جایی که فرصت پیدا می کند به خود سازی بپردازد و  از ظواهر دنیا جدا شود.
 
معاون فرماندار شهرستان لامرد افزود: این که فرصت پیدا کنیم در این چند روزه از نعمتهای دنیا برای رسیدن به قرب الهی استفاده کند،  یک توفیق الهی است.
 
در ادامه این جلسه نیز غفاری با بیان اینکه یک عده در متن قرار داشتند و وظیفه آنها فراهم کردن شرایط جهت معتکفین بود  اظهار داشت: منتها یک عده ای خیراندیش نیز پشت جبهه نرم فرهنگی اعتکاف بودند که مراتب قدردانی خود را و حمایت خود را از این جریان بزرگ فرهنگی اعلام می کنیم. 
 
امام جمعه لامرد یادآور شد: امنیت بعنوان پایه و زیر ساخت برنامه معنوی خوب و ایمن است که از نهادهای امنیتی و انتظامی شهرستان که در این سه روز بصورت شبانه روزی از این مراکز بصورت ویژه پاسداری کردند که هویدا نبودن آنها خود بالاترین زیبایی است قدردانی ویژه می کنیم .
 
وی با بیان اینکه ما در جمع معتکفین از تحصیلات ابتدایی تا حوزوی و دکتری داشتیم، ابراز کرد: این اعتکاف ها نظیر ندارد و ما در ادیان دیگر نیز شاهد آن نیستیم. من بصورت ناشناس و شناخته شده در جمع معتکفین حاضر شدم، تمرین مراقبت در اعتکاف یک جهت گیری صحیح را نشان می دهد و توقع ما را نسبت به این موضوع بیشتر می کند تا سالانه غنی تر برگزار کنیم. 
 
غفاری همچنین ابراز امیدواری کرد: تا با یاری پروردگار بتوانیم برای اولین بار مجمع خیرین فرهنگی شهرستان را سازماندهی کنیم و مدیریت کنیم تا این مجمع عمومی و فرهنگی بتواند انسانها را در مسایل فرهنگی کمک کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین مهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس دیگر سخنران این جلسه بود که در سخنانی اظهار داشت: در استان فارس در بیش از 300 مسجد و 120 هزار شرکت کننده و بزرگترین اعتکاف جوانان در شیراز از جمله آمارهایی است که نشان از حضور پررنگ اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در این مراسم معنوی را دارد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: اعتکاف ویژه دانش آموزان، دانشجویان و اعتکاف مهاجرین افاغنه از جمله بی نظیرترین اعتکاف هایی بود که در سطح استان برگزار شد که همه اینا از برکات انقلاب اسلامی است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تعمیق باورهای دینی در مساجد انجام می شود و اولویت های شاخصه از قیبل اجتماعی، فرهنگی، رفع آسیب ها و ... همه به بازگشت به مسجد و بازگشت به ارزش ها است.
 
این مقام مسئول از شهرستان لامرد در مراسم معنوی اعتکاف به عنوان یکی از بهترین شهرستان ها در همدلی، همگرایی و وحدت برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب در آئین معنوی اعتکاف امسال نام برد.
 
 
وی در پایان از همه دست اندرکاران و خادمین اعتکاف امسال شهرستان لامرد تجلیل و قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما