شناسهٔ خبر: 19062954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار شهرستان پارس‌آباد خبر داد؛

تصویب اولین بندر ریلی کشور در اصلاندوز در جلسه امروز هیئت دولت

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت:اصلاندوز مجدداً بعنوان نقطه مرزی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و اولین بندر ریلی کشور در هیئت دولت به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار،"اکبر صمدی" عصر امروز از تصویب اصلاندوز بعنوان خط مرز خروجی رسمی ریلی کشور در هیات دولت خبر داد و گفت: خوشبختانه بیش از یکسال تلاش و پیگیری مستمر مردم و مسئولین استان و شهرستان امروز به بار نشست و اصلاندوز مجدداً بعنوان نقطه مرزی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و اولین بندر ریلی کشور در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی ضمن تشکر از این مصوبه بعنوان عیدی بزرگ رییس جمهور محترم و محبوب و مجموعه هیئت محترم دولت به مردم عزیز و قدرشناس مغان و عشایر غیور منطقه در این اعیاد مبارک ماه رجب و شعبان، نقش موثر حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی- نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام  جمعه اردبیل و ابتکار عمل و تلاش های بی شائبه و خستگی ناپذیر استاندار معزز استان اردبیل- جناب آقای دکتر خدابخش و همچنین نماینده محترم و ائمه جمعه بزرگوار پارس آباد و اصلاندوز را در این پروسه طولانی مدت انکارناپذیر توصیف کرد.

فرماندار پارس آباد گفت: طی یکسال گذشته که گمرک اصلاندوز بعلت راکد و غیرفعال بودن مطابق تکلیف صریح قانون برنامه پنجم توسعه حذف شده بود تلاشهای شبانه روزی و پیگیریهای مجدانه ای با پیشنهادات جدید و مبتکرانه استاندار محترم برای بازگشایی مجدد مرز اصلاندوز و ایجاد بندر خشک در این منطقه آغاز شد که پس از سیر مراحل قانونی و تصویب در کمیسیون مشترک دو کشور و کارگروه ویژه امور مرزی کشور و کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت این امر محقق شد.

صمدی گفت:در راستای تصویب نهایی این مهم، بازدیدهای میدانی و سفرهای مختلف در سطح مسئولان استانی و کشوری تا روسای جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری  آذربایجان و بازدید مشترک وزیر ارتباطات کشورمان با وزیر اقتصاد آذربایجان از منطقه انجام شده است.

وی افزود:متاسفانه بعضی افراد مغرض که فقط به منافع شخصی و جناحی می اندیشند نه توسعه و پیشرفت همه جانبه منطقه ، می خواهند موضوع را در این برهه زمانی تبلیغاتی جلوه داده و باعث دلسردی تلاشگران واقعی این عرصه شوند.

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت:در حالیکه مردم عزیز و فهیم اصلاندوز نیک می دانند که اولا این پروسه کار یکی دو روز اخیر نبوده و حاصل بیش از یکسال پیگیری است و ثانیا اگر بنای دولت بر کار سیاسی و انتخاباتی بود به جای اصلاندوز ، شهرهای دیگر پرجمعیت استان و کشور را انتخاب می کردند که آرای بیشتری را هم جلب نمایند.

وی اظهار کرد:مردم بزرگوار و قدرشناس مغان دست در دست خدمتگزاران صدیق و زحمتکش خود ادامه این مسیر پر نشیب و فراز را بدون توجه به این حاشیه سازی ها با احداث پل بر روی رودخانه مرزی ارس و ریل گذاری بین اصلاندوز - هورادیز و ایجاد پایانه بزرگ صادراتی و غیره هر چه سریعتر عملیاتی خواهند کرد.

به گزارش ارس تبار،مجید خدابخش امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از تصویب اصلاندوز بعنوان خط مرز خروجی رسمی ریلی کشور در هیات دولت خبر داد و گفت:با تصویب این طرح مهمترین و بزرگترین گام برای تشکیل بندر خشک اصلاندوز برداشته شد که با اجرای آن تحول عظیمی در منطقه مغان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما