شناسهٔ خبر: 19062951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

فضای انتخابات تخریبی و غیرسالم نباشد

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید فضای انتخابات به یک فضای تخریبی و غیرسالم تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه آموزشی کارکنان حراست فرمانداری ها و شهرداری های تابعه استان، انتخابات را مشی مترقی نظام جمهوری اسلامی برای جابجایی قدرت بدست مردم عنوان کرد و گفت: انتخابات، صحنه و عرصه ای است که مردم با حضور در آن، سرنوشت کشور را رقم می زنند و این مسیری است که باید آن حراست و پاسداری کنیم.

وی بر لزوم تلاش و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: باید فضایی توام با آرامش و اطمینان برای مردم ایجاد شود تا مردم در یک فضای رقابت آمیز سالم و قانونمند، کاندیدا یا کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

استاندار آذربایجان غربی، رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید فضای انتخابات به یک فضای تخریبی و غیرسالم تبدیل شود؛ کاندیداهایی که قصد خدمت دارند، باید با رعایت اخلاق اسلامی، وارد گود انتخابات شوند و نباید برای رای آوردن، دیگران را تخریب کنند.

سعادت ادامه داد: بداخلاقی ها و تبدیل شدن فضای انتخابات به فضای توهین و تخریب، انگیزه های مشارکت را در جامعه از بین می برد؛ فلذا رعایت اخلاق در تبلیغات و انتخابات، از جمله کارهای اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به توطئه های دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی هم اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب، سعی داشته اند که بین مردم و حکومت فاصله بیندازند؛ در همین انتخابات هایی که برگزار شده دشمن سعی داشته که مردم را نسبت به تعیین سرنوشت خودشان بی تفاوت کند اما همواره شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در صحنه و ناکام ماندن نقشه های دشمنان بوده ایم و در انتخابات پیش رو نیز به فضل الهی شاهد حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران اسلامی خواهیم بود.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، پیام اقتدار ایران را به جهان مخابره می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: حضور حداکثری در انتخابات، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره می کند.

علیرضا رادفر با بیان اینکه انتخابات یکی از ساز و کارهای اساسی در نظام جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت کشور و جابجایی قدرت بدست مردم است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه کارگزاران نظام، مستقیم و یا غیرمستقیم بواسطه مردم انتخاب می شوند و این افتخاری برای این نظام محسوب می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تشریح اهمیت آن نیز گفت: آنچه که در این انتخابات برای همه و برای نظام مهم است، بحث مشارکت حداکثری است که باید برای تحقق این امر، زیرساخت ها، زمینه ها و فرصت های لازم برای حضور پرشور مردم در صحنه فراهم شود.

رادفر ادامه داد: حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات، در حقیقت پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره می کند و بیانگر این است که مردم علی رغم مشکلات خود، پشتیبان نظام هستند.

معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان به دیگر ویژگی های پراهمیت انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: انتخابات و اثرات حضور حداکثری مردم در این صحنه، از سوی دیگر مقوم امنیت ملی و در این خصوص بسیار پراهمیت است.

رادفر در ادامه ضرورت عمل به قانون در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و شکوهمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمل به قانون و به مر قانون، وظیفه ماست و مردم هرچه مطمئن تر باشند که متولیان انتخابات، سلامت انتخابات را تامین می کنند، حضورشان در صحنه بیشتر خواهد بود.

تقویت جایگاه حراست، نظام اداری را به سمت تعالی و پیشرفت سوق می دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیگر سخنران این نشست گفت: تقویت جایگاه حراست، نظام اداری را به سمت تعالی و پیشرفت سوق می دهد.

نادر صفرزاده با بیان اینکه کارکنان حراست باید با دقت و تیزبینی، زمینه های بروز تخلفات را از بین ببرند تصریح کرد: حراست باید به عنوان یک مشاور خوب برای مدیر و امین کارکنان باشد و بستر مناسب را برای سالم‌سازی فضای اداری و خدمت شایسته به مردم فراهم نماید.

توسعه دولت الکترونیک از دیگر مواردی بود که معاون استاندار به آن اشاره کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک و گسترش اینترنت پرسرعت در روستاها از مهمترین برنامه هایی است که دولت دنبال می کند که با تحقق کامل این اقدامات در استان، مردم ۲۸۰۰ روستا و آبادی در استان به موقع در جریان آخرین اخبار و اطلاعات قرار می گیرند و به سهولت نیز خدمات دولتی را دریافت می کنند.

مدیرکل حراست استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست  تاکید کرد: باید تلاش شود انتخابات در فضایی امن و توام با آرامش برگزار شود.

یوسف نژاد به تشریح اقدامات و اهداف حراست ها در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: باید تلاش شود انتخابات در فضایی امن و توام با آرامش برگزار شود فلذا لازم است مواردی که می تواند به این فضا آسیب برساند شناسایی و تدابیر لازم صورت پذیرد.

وی، رصد فعالیت های انتخاباتی کاندیداها در فضای عمومی و مجازی، ابلاغ تکالیف حراستی در انتخابات به حراست های تابعه استان و نظارت بر روند اخذ استعلام داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط واحدهای حراست تابعه از مراجع چهارگانه شهرستان ها را از جمله اقدامات اداره کل حراست استانداری در خصوص انتخابات پیش رو عنوان کرد.

یوسف نژاد همچنین به تشکیل کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان اشاره کرد و گفت: این کمیته از زمان تشکیل و انتخاب اعضای آن، جلسات مستمر و منظمی را برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات در استان برگزار نموده و نیز در تمامی جلسات ستاد انتخابات استان شرکت داشته است.

در پایان این جلسه از حراست های فعال فرمانداری ها و شهرداری های تابعه استان با اهدای لوح و هدایایی، تجلیل بعمل آمد.

نظر شما