شناسهٔ خبر: 19062884 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش ایکنا از آئین اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن/ اسامی منتخبان

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عصر امروز ششم اردیبهشت ماه با حضور جمعی از مسئولان و مدیران کشورمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیین اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز ششم اردیبهشت ماه با تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد تا به این ترتیب این دوره از مسابقات با تمام متن و حاشیه هایش به خاطره ها بپیوند. در این مراسم شاهد حضور آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، سرادر رحیم صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری، سردار نقدی، رئیس سابق بسیج مستضعفین و جمعی از مدیران و مسئولان قرآنی کشورمان بودیم.
آغازگر مراسم امروز تلاوت سعید پرویزی، نفر اول رشته قرائت این دوره از مسابقات بود که از این پس باید او را به عنوان قاری بین المللی معرفی کنیم، تلاوتی که با اعتماد به نفس کامل صورت گرفت.
بعد از آن تواشیح مشهور «صلوات علی محمد(ص)» اثر زیبای مبتهل برجسته جهان اسلام، ملاباسم کربلایی، اجرا شد که اجرای این تواشیح زیبا همراه با گل ریزان حاضرین توسط اعضای تواشیح، اجرا شد.
در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان سخنان کوتاهی پرداخت.
وی که تنها سخنران این مراسم بود در صحبت های خود با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد در تاریخ مسابقات ایران و جهان اسلام بی‌سابقه بوده است، گفت: برگزاری این مسابقات توفیق بزرگی برای جامعه فرهنگی و قرآنی کشور بود.
در ادامه نیز نفرات برگزیده رشته های حفظ و قرائت قرآن در دو بخش پسران و دختران تجلیل شدند. از نکات جالب این بخش اهدای مدال به نفرات برگزیده بود.
در رشته حفظ کل قرآن به ترتیب علیرضا دانش از افغانستان، عدین شهرزاد رحمان از آمریکا، البشیر ابوبکر از نیجر حائز رتبه اول تا سوم شدند. همچنین مهدی عبرتی، نماینده کشورمان در بخش دانش آموزی رتبه چهارم را کسب کرد. در رشته قرائت نیز به ترتیب سیدمحمد حسینی پور از ایران، محمد معروف حسین از کانادا، حسین غانم از لبنان مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.
همچنین در بخش دختران نیز در رشته حفظ آتنا علی نقی از ایران، حسینه ثالث از نیجریه، سندوس سعید محمد صیداوی از اردن و در رشته قرائت نیز معصومه حمیدی از ایران، زلیخا زلیخا از اندونزی، فاطمه حسین یونس از لبنان از سوی هیئت داوران حائز رتبه برتر شدند.
در این بخش دبیرخانه قرآنی مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی راه اندازی و برخی از مدیران قرآنی کشور بر روی تابلوی آن مطالبی نوشتند. این دبیرخانه در طول سال در مورد فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآن دانش آموزی تصمیم گیری خواهد کرد.
تلاوت سیدمحمد حسینی پور، نفر اول رشته قرائت بخش دانش آموزی از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه بود و پس از آن نیز گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) که بزرگترین گروه تواشیح کشور و متشکل از 13 گروه تواشیح شهر تهران است، به اجرای برنامه پرداخت.
در بخش دیگری از این مراسم که از حالی ساعت 17 عصر آغاز شد، نفرات برتر اولین دوره مسابقات بین المللی حفظ قرآن ویژه بانوان تجلیل شدند. براساس نتایج هیئت داوران، زینب محمدنژاد، از ایران، سیلویا نارودت المنوره از اندونزی و زینب عدنان محمد حسن از عراق حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
در ادامه نیز برگزیدگان دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام مورد تجلیل قرار گرفتند. در این بخش در رشته قرائت به ترتیب محمد بهرامی از ایران، احمد علی ساریکا از ترکیه و محمد عبدالشهید باقر از عراق و محمدارشاد مربعی از الجزایر، عبدالله محمد نژاد از ایران، محمد حسین شلال از عراق در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه های برتر را کسب کرده و مورد تجلیل قرار گرفتند.
تجلیل از برگزیدگان رشته های قرائت و حفظ کل قرآن کریم سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از دیگر بخش های این مراسم بود. در این بخش سعید پرویزی از ایران، فلاح زلیف از عراق و رحمت الله بیات از سوئد در رشته قرائت و موسی معتمدی از ایران، یاسر الاحمد از سوریه و عبدالله محمد آدم از سودان در رشته قرائت با کسب رتبه های برتر در جایگاه حضور یافته و لوح تقدیرو تندیس مسابقات را دریافت کردند.
همچنین تجلیل از خانواده شهید عبدالله الکبیر از یمن، سید عباس موسوی از شهدای یمن و سردار سرلشگر حسین همدانی یکی دیگر از برنامه های این مراسم نسبتاً طولانی بود.
در پایان نیز حسام کربلایی، قاری و موذن عتبه عباسیه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. تا به این ترتیب یکی دیگر از مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که از جمله پر حاشیه ترین مسابقات در طول تاریخ برگزاری آن بود به کار خود پایان دهد.

نظر شما