شناسهٔ خبر: 19062860 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش بهای نفت خام برنت و شاخص آمریکا

با وجود کاهش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا که وزارت انرژی این کشور امروز رقم آن را اعلام کرد بهای نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال)‏، سبد نفتی اروپا،در پایان معاملات امروز لندن کاهش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «پری دو پترول»،بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه ژوئن با هشت سنت کاهش به 52 دلار و دو سنت رسید.
وزارت انرژی آمریکا امروز چهارشنبه میزان ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته منتهی به 21 آوریل را منتشر کرد که نسبت به هفته قبل سه میلیون و 600هزار بشکه کاهش نشان می دهد. کارشناسان نفتی که خبرگزاری مالی و اقتصادی بلومبرگ نظر آنها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص تا این هفته حدود یک میلیون و 750 هزار بشکه کاهش داشته باشد.
انریکو شیوراندو(Enrico Chiorando) کارشناس شرکت «لاو انرجی»( Love Energy)، شرکتی که در زمینه سرمایه گذاری و ارائه خدمات مدیریتی در زمینه بازار انرژی فعال است در این باره گفت: « علت اصلی کاهش قیمت نفت در بازار لندن افزایش ذخایر راهبردی بنزین در آمریکاست. چون وقتی ذخایر راهبردی بنزین در آمریکا زیاد باشد تقاضا برای نفت در این کشور کاهش می یابد.» ذخایر راهبردی بنزین در آمریکا تا هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن سه میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت.
افزایش ذخایر بنزین در آمریکا خیلی بیشتر از رقمی بود که کارشناسان مسائل انرژی پیش بینی کرده بودند. کارشناسانی که خبرگزاری بلومبرگ نظر آنها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم افزایش این شاخص در آمریکا تا هفته منتهی به 21 ماه آوریل بیشتر از 500 هزار بشکه نباشد.
علاوه بر این، اکنون ذخایر نفتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که از 34 کشور صنعتی جهان تشکیل شده است خیلی زیاد است و این خود در کاهش قیمت نفت دربازارهای جهانی تاثیر گذار بوده است.
کشورهای صادر کننده نفت(اوپک)و شرکای آن در نشست اواخر سال گذشته با امضای توافقنامه برای کاهش تولید تلاش کردند از کاهش بیشتر قیمت نفت دربازارهای جهانی جلوگیری کنند. این توافقنامه تا حدودی در تثبیت قیمت نفت دربازارهای جهانی موثر واقع شد و انتظار می رود که این توافقنامه برای یک دوره شش ماهه دیگر تمدید شود.

بهای نفت شاخص آمریکا کاهش یافت
همچنین بهای نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت(دبلیو.تی.آی)، در معاملات روز چهارشنبه نیویورک کاهش یافت.
پایگاه اینترنتیprixdubaril نوشت: بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود به کار برده می شود در معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوئن با 39 سنت کاهش به 49 دلار و 17 سنت رسید.
اولیویه سالوپ از شرکت کارگزاری «آی آی ‏تریدر»(‏iiTrader‏)‏ شرکت تحلیل و مدیریت بازار آتی ‏که در پیش بینی نوسانات ‏بازارهای مالی و انرژی نیز ‏فعال است در این باره گفت:‏ بازار نفت در معاملات امروز کاملا متاثر از آمار و ارقام وزارت انرژی آمریکا درباره میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا است.


نظر شما