شناسهٔ خبر: 19062855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش تصویری/

پویش مردمی #نه_به_رأی_طایفه‌ای در بجنورد

آفتی که در ادوار گذشته در انتخابات اعضای شورای شهر در اکثر شهرها و به خصوص شهرستان بجنورد وجود دارد، انتخاب طایفه‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛ آفتی که در ادوار گذشته در انتخابات اعضای شورای شهر در اکثر شهرها و به خصوص شهرستان بجنورد وجود دارد، انتخاب طایفه‌ای است. یک فرد در طول زندگی‌اش یک کار مثبت اجتماعی انجام نداده یا حتی نزدیکان خودش چیزی از توانای وی ندیده‌اند اما بر اساس تعصب طایفه‌گری نه تنها رای خود را به نفع فامیل به صندوق می‌اندازند بلکه دردناکتر از آن افراد دیگری را نیز مجاب می‌کنند که به این شخص رای بدهند.

همزمان با انتخابات شورای شهر انتخابات در روستاها هم برگزار می‌شود، با وجود اینکه فرد بیشتر وقتش را در روستا زندگی می‌کند اما بخاطر تعصبات فامیلی و طایفه ای سرنوشت خود را در روستا رها می‌کند و اکثریت به طرف شهر حرکت می کنند تا فردی از طایفه خود را به شورای شهر بفرستند. مردم باید توجه داشته باشند با چنین کاری یک دوره سرنوشت خود را در روستا رها نکنند بخاطر تعصباتی که نتیجه‌ای ندارد.

یکی دیگر از علل آفت رای طایفه‌ای، بیکاری جوانان است زمانی که یک جوان بیکار برادر یا فامیل یا آشنایش کاندید می‌شود به امید اینکه بتواند توسط این شورا دستش به جایی بند شود دست به تبلیغ کورکورانه و منفعت‌طلبانه می‌زند و منفعت شهر را فدای منفعت شخصی می‌کنند که ریشه این تفکر نیز به دوره حال و گذشته برمی‌گردد که اعضای شورا برای برادر و خواهرهای خود نان و نوا شدند و از طریق شرکتی آنها را به استخدام شهرداری در آوردند.

برای جلوگیری از رای دادن طایفه‌ای نیاز به فرهنگ‌سازی است اما پرهیز از تک رای طایفه‌ای و رای دادن به دیگر افراد هم می‌تواند تا حدودی از اثر این انتخاب‌های مخرب کمتر شود.

انتهای پیام  /

نظر شما