شناسهٔ خبر: 19062755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

كنار آمدن با كدخدا نتيجه‌اي جز تحقير ندارد

محمدجواد لاريجاني، قاليباف را نيروي جهادي بسيار توانمندي مي‌داند كه مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد. وي رئيسي را نيز نامزدي شايسته مي‌داند كه قادر است در مبارزه با فساد و تحول در مديريت كشور موفق باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تسنيم، محمد جواد لاريجاني در گفت‌وگويي بر لزوم توجه به تفكر كانديداها در مورد سياست‌خارجي كه شامل برجام، مسائل منطقه و روابط با دنيا و غرب به خصوص تعامل با امريكا مي‌شود، تأكيد كرد و گفت: يك تفكر اين است كه ما بايد با امريكا كنار بياييم تا مسائل كشور حل شود. اگر اين نوع تفكر را دارد به مردم بگويد. يك تفكر ديگر اين است كه اين كنارآمدن با كدخدا جز با حذف و تحقير ما همراه نيست و ما بايد كلاً انقلاب، دستاوردها و استقلالمان را از دست بدهيم و مانند ساير نوكران منطقه‌اي امريكا شويم. فراموش نكنيم كه 90 درصد سياست خارجي، كار با دشمنان است چراكه كار با دوستان چندان دشوار نيست.
 
 ‌وي درباره دستاوردهاي دولت فعلي و شيوه رقابت با او نيز گفت: دولت چون بر سر كار بوده، برنامه‌هايش در همه زمينه‌ها نقدپذير است. البته اين دولت بدون دستاورد نيست چرا كه دستاورد دولت، «دستاورد ملي» همه مردم است و هيچ آدم وطن‌پرستي، دولتي كه بر سر كار بوده را مطلقاً ناموفق توصيف نمي‌كند، ولو اينكه از جناح ديگري باشد.
 
جواد لاريجاني با تأكيد بر اينكه بر عملكرد اقتصادي دولت نقد وارد است، تصريح كرد: «اقتصاد مقاومتي» متأسفانه در حال حاضر حد يك «بازيچه» است و حتي دوستاني كه واقعاً به اقتصاد مقاومتي معتقد هستند به مباني نظري اقتصاد مقاومتي خوب نپرداخته‌اند و نسخه‌هايي هم كه نوشته مي‌شود نسخه‌هايي ساده و سطحي است، در حالي كه نظر مقام معظم رهبري يك نظر اساسي است.
 
معاون سابق وزارت خارجه در خصوص ادعاي حذف سايه جنگ از كشور به كمك برجام گفت: اين حرف را دوستان رئيس دولت اصلاحات هم مي‌زدند و مي‌گفتند اگر آقاي ناطق رئيس‌جمهور مي‌شد، جنگ مي‌شد. الان هم اين حرف‌زده مي‌شود، اما اين حرف اساساً درست نيست.
لاريجاني با اين نتيجه‌گيري كه «دو قطبي جنك و غيرجنگ كاملاً دو قطبي غيرموجّهي است و اين براي فرار از پرداختن به مسائل اصلي است»، افزود: هر رئيس‌جمهوري كه در ايران بر سر كار بيايد رفتار بيروني‌اش در حد بسيار زيادي نمي‌تواند از استراتژي نظام خارج شود، حتي اگر خودش يك نظري داشته باشد استراتژي نظام با نظر شخصي تغيير نمي‌كند.   وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر پرهيز از دو قطبي‌شدن فضاي انتخابات گفت: معناي اين فرمايشات رهبرانقلاب اين نيست كه رقابت ميان دو گروه نباشد. انتخابات در كشور ما براي انتخاب رئيس‌جمهور است تا كشور را بر اساس همان اداره كند. حال عده‌اي مي‌گويند كه اين انتخابات رفراندوم است. انتخابات در كشور ما براي اين نيست كه عده‌اي بگويند افرادي كه تمايل به رابطه با امريكا دارند، به فلان كانديدا و آنهايي كه نمي‌خواهند با امريكا ارتباط داشته باشيم، به فلان كانديدا رأي دهند يا اينكه بگويند آنهايي كه موافق برجام هستند، به آن كانديدا و كساني كه مخالف برجام هستند، به آن كانديداي ديگر رأي دهند. در واقع اين اقدام يعني دو قطبي‌كردن انتخابات؛ در حالي كه انتخابات براي اين كارها نيست.

برچسب‌ها:

نظر شما