شناسهٔ خبر: 19062638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بخش پنجم شوخی با رسانه ها؛

وقتی حسن روحانی آلزایمر مصلحتی می گیرد!/ تعطیلی ۸۰ درصد بنگاه های تولیدی و افزایش ۸ میلیونی آمار بیکاری تنها دستاورد دولت یازدهم

رسانه ها همیشه دارای فراز و نشیب های مختلف و حواشی زیادی هستند که پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از این پس با دستمایه شوخی و طنز خارج از قالب های خبری و تعاریف رایج ژورنالیستی به سراغ برخی از رسانه ها و جراید کشور خواهد رفت و حرف ها و انتقاداتی را با زبان طنز به آن ها می زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، طنز همواره یکی از بهترین روشها برای بیان معضلات جامعه بوده و به دلیل زیبایی در کلام و لطافت خاص مورد استقبال عامه ی مردم است و در بخش چهارم شوخی با رسانه ها به سراغ برخی از رسانه های کشور رفته ایم و در این نوشتار صرفاً با هدف طنز حرف هایی و انتقاداتی را با زبان طنز و کنایه و با نام مستعار کاتب سیستانی به برخی از عناوین و تیترهای جراید کشور زده ایم که امیدواریم به کسی بر نخورد.

جراید: عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: دست آوردهای برجام آنقدر ریز است که باید عینک بزنیم!

کاتب سیستانی: برعکس، دست کوردهای برجام آنقدر بزرگ هستند که کم بینایان هم آنها را میتوانند ببینند! غارت دو میلیارد دلار ثروت ایران به وسیله آمریکا شما ریز می بینید؟ تمدید ده ساله تحریم ایران را چی؟ تحریم دارویی، بانکی، جلوگیری از فروش هواپیما و ... ؟

اینها دست آوردهای کوچکی نیستند که احتیاج به عینک داشته باشد!!!

جراید: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی : هشت میلیون بیکار و تعطیلی 80 درصدی بنگاه های تولیدی باز هم می گویند از رکورد خارج شده ایم؟

کاتب سیستانی: یعنی شما هشت میلیون نفر بیکار و هشتاد درصد تعطیلی کارخانه ها رکورد می بینند؟ برادر چرا سیاه نمایی می کنید از هشتاد میلیون جمعیت ایران فقط هشت میلیون بیکارند و از صد در صد کارخانه ها فقط هشتاد درصد تعطیل؟ این اگر رشد اقتصادی نیست پس چیست؟ رکورد وقتی است که هر هشتاد میلیون ایران بیکار شوند و همه کارخانه ها هم تعطیل. که الحمدالله تا ما روی کاریم این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

جراید: پیروز مجتهد زاده: چیزی که ظریف به نام برجام برای ما سوغاتی آورد زهرمار است

کاتب سیستانی: کدام زهرمار؟ آنها که آنرا فتح الفتوح نامیدند دست آوردی را از فتح خرمشهر و ملی شدن صنعت نفت مهمتر می دانستند برادر یعنی شما می فرمائید برای زهرمار رئیس جمهور نشان درجه یک ملی را به سینه اش چسبانید؟!!!

جراید: راهپیمایان ایرانی مانند هیشه شعار مرگ برآمریکا سردادند؟

کاتب سیستانی: آقای ترامپ بفرمائید شاهد از غیب رسید هنوزم از مردم ایران گلایه دارید که به آمریکا بی اعتا هستند؟!!!

جراید: پایگاه نظام سعودی ها در ریاض با موشک بالستیک یمنی ها مورد اصابت قرار گرفت

کاتب سیستانی: بعد از اصابت موشک ملک سلمان از فرزندش پرسید پسرکم خون چه رنگی است؟ محمد سلمان پاسخ داد: قرمز. بعد رو به پدرش کرده و گفت: چرا پدرکم؟ ملک سلمان پاسخ داد: پسرکم روی شلوارم لکه های زرد دیدم، فکر کردم ترکش موشک یمنی ها به من اصابت نموده ولی خودماییم عجب شانسی آوردیم که مجروح نشدیم.

جراید: آل سعود حمله موشکی انصارالله را از اساس منکر شد؟

کاتب سیستانی: برمنکرش لعنت...

جراید: روحانی: دولت به قول هایی که به مردم داد عمل کرد

کاتب سیستانی: ما کی باشیم وقی شما می فرماید به قولهایتان عمل کرده اید بگوییم خیر؟ در عمل چیزی ندیدیم در آمارها که...

جراید: روحانی: شرمنده مردم نشدیم!

کاتب سیستانی: ولی در عوض که شرمنده خانواده که شدیم هی ، شرمنده مهمان، مغازه دار سرکوچه، صاحبانه و ... شدیم.

جراید: روحانی: رشد اقتصادی بالایی 6 درصد است؟

کاتب سیستانی: هر صف العیش نصف العیش

جراید: روحانی: بگذارید جامعه با نشاط باشد؟

کاتب سیستانی: ای کاش می دانستم که چه کسی هست که کمر مسئولان را محکم گرفته و نمی گذارد که جامعه ای با نشاط برای مردم فراهم نماید تا تکلیفمان را با او یکسره میکردیم نه اینکه مسئولان  تمام هم و غمشان برای برقراری جامعه با نشاط برای رعیت است.

جراید: صرا: ترامپ تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کردم

کاتب سیستانی: بی خود نیست که بعضی عقیده دارند که ترامپ هم باهوش است و هم با ادب . چه ادبی: چه هوشی !!!

جراید: ترامپ: اتحادمان با اسرائیل ناگسستنی است؟

کاتب سیستانی: هیس یواشتر، اگر سید حسن نصرالله بشنود برای هردوتان بد میشود.

جراید: حاجی بابایی: بعضی حقوق هفتاد میلیون را حق خود می دانند!

کاتب سیستانی: شک نکنید که آنها ذخیره های نظاممند که از چنین حقی برخوردارند غیر از این عزیزان اگر کسی را سراغ کردند، بگویید تا ما آن حقوق را از حلقومشان بیرون کشیده و در حلقوم ذخیره های نظام سرازیر کنند!!!

جراید: فراکسیون امید برای بستن دهان منتقدین طرح دو موردی دارد

کاتب سیستانی: اینهم جواب آقایانی که می فرمودند چرا فراکسیون امید در مجلس هیچ کار و تحرکی ندارد این هم کار این فراکسیون کاری نکرد، نکرد، بعد هم که کارکرد، کاری کارستان کرد. تمام قد در بتون آرمه کردن دهان منتقدین قیام نمود. اگر اینها هیچ کاری نکردند همین کار برای تمام دوران نمایندگشان کفایت میکند.

جراید: صراط: از فریادهای دزد، دزد برای زنجانی تا باکوت فساد حسین فریدون، سیروس ناصری، مهدی هاشمی و کرباسچی

کاتب سیستانی: آهای دزد، دزد، دزد ... ! آهای عمو، چه خبرته، مثل این که تو را هم وهم برداشته که هی دزد دزد می کنی، کجاست دزد که این همه فریاد میکنی.. ساکت !!!

جراید: در نخستین سال برجام در بین 190 کشور جهان 120 شدیم

کاتب سیستانی: الحمدالله که 120 شدیم بفرما این هم از کسب و کار و چرخیدن کارخانه ها!!!

جراید: جهانگیری نوبخت را از سرمایه های اصلی دولت و نظام برشمردند!!!

کاتب سیستانی: خدا رو شکر دولت و نظام ها چقدر سرمایه دار هستند و ما نمی دانستیم!!!

جراید: کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج: از دخالت نهاد و دیان و برادر جهانگیری در شبکه فساد مالی، بانکی خبر داد!

کاتب سیستانی: چرا خاطر برادران را مکدر می کنند؟! چرا همیشه از فساد صحبت میکنید. حرفهای خوب خوب بزنید، مثلاً بگوئید این دولت برای رفاه حال مردم ایران کالاهای اساسی مثل دندان مصنوعی، خاک رنگبری، تیغه چاقو، سنگ یا میخ آلومینیومی و غیره وارد کرده تا مرد از شنیدن این خبرهای خوش شادمان گردند!!!

جراید: ترکی الفصیل رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در جمع مناقین در پارس: ما هم مانند شما خواهان سرنگونی نظام ولایت فقیه هستیم

کاتب سیستانی: حیونکی این ترکی الفیصل چه خوابهای رنگی می بیند حق هم دارد چون می بیند که از دست اربابان بزرگی آمریکا، انگلیس و غیره هیچ غلطی ساخته نیست. بمیرد ملک سلمان برایت که اینقدر در هول و هراسی. آقای ترکی الفصیل ایکاش از همان مناقینی که در کنارشان هستی می پرسیدی که چرا با آرایش و لباس زنانه از ایران فرار کردند تا حساب کار دست می آمد و دیگر خواب رنگی نمی دیدید.

جراید: عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس: دولت سیصد هزار میلیارد به بانکها بدهی دارد؟

کاتب سیستانی: مقصر محرومین هستند که یارانه شان را به دولت نمی دهند تا بدهی اش را بپردازد!!!

جراید: روحانی 94/12/17 قول میدهم سال 95 سال شکوفائی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود

کاتب سیستانی: چه رونقی، چه شکوفائی. آهای میرزا، کمی اسپند دود کن... چه زخم ... !!!

انتهای پیام/

نظر شما