شناسهٔ خبر: 19061603 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

8 نکته در ایمنی بستن کمربند صندلی بچه ها!

استفاده صحیح از صندلی بچه در ماشین موجب حفظ ایمنی فرزندتان می شود، ما در اینجا به بررسی چندین نکته برای حفظ با ارزش ترین مسافرتان می پردازیم.

صاحب‌خبر -

العالم - گوناگون

از صندلی استفاده کنید که برای کودک شما مناسب است و اطمینان حاصل کنید که ایمنی بالایی داشته باشد، این صندلی باید به صورت محکم و ثابت در جای خود قرار گرفته باشد و نباید به اطراف حرکت کند.

کمربندهای صندلی بچه را کنترل کنید، اطمینان حاصل کنید که به راحتی باز می شود و فرسوده و خراب نباشند، همچنین بندهای شانه نیز به درستی تنظیم شده باشند.

اگر برای شما مقدور است از ISOFIX استفاده کنید، این یک استاندارد بین المللی برای وصل و ایمن کردن صندلی بچه در ماشین است.

همیشه محافظ کودک را در صندلی عقب ماشین خود در جایی مناسب و ممکن قرار بدهید. اگر صندلی جلو تنها گزینه شما است، اطمینان حاصل کنید که ایربگ های جلو غیر فعال است و کار نمی کند، اگر شما اطلاع ندارید که چگونه ایربگ ها غیر فعال می شوند، ماشین خود را به یک گاراژ ببرید.

بچه های کوچک در صندلی های رو به جلو، تحت خطر آسیب های نخاعی هستند. در نتیجه، اطمینان حاصل کنید که تا جایی که امکان پذیر است آنها را در صندلی رو به عقب قرار دهید. قوانین جدید اروپا اعلام کرده که بچه های زیر ۱۵ ماه باید بر روی صندلی های رو به عقب بنشینند. به این خاطر که سر بچه های کوچک ۲۵ درصد از وزن تمام بدنشان را تشکیل می دهد در مقایسه با بزرگسالان که تنها ۶ درصد از وزنشان را تشکیل می دهد،بنابراین اگر تصادفی رخ دهد و بچه به سوی جلو برود، این نیرو بسیار بیشتر از حد مقاومت بچه خواهد بود و آسیب جدی به نخاع او وارد می شود.

بر طبق قانون جدید i-Size، که در آپریل ۲۰۱۵ معرفی شد، قد کودک شما و نه وزن او تعیین کننده نوع صندلی مناسب است.

هرگز از یک صندلی دست دوم استفاده نکنید، به این خاطر که شما اطلاعی از سابقه آن ندارید و ممکن است که این صندلی در گذشته و در یک تصادف آسیب دیده باشد.

صندلی هایی با پشت بلند ایمن تر از صندلی های با پشت قابل تنظیم هستند. به خصوص در مواقعی که یک تصادف از طرفین رخ دهد، به قدر کافی زمان نیست تا پشت صندلی بچه را بالا بیاورید ...

نظر شما