شناسهٔ خبر: 19061247 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست گروه موسیقی «پارتیزانت»:

برای اجرا در ایران هیجان خاصی داریم

71378

نشست خبری گروه موسیقی لهستانی «پارتیزانت» که قرار بود صبح امروز (ششم اردیبهشت‌ماه) در تهران برگزار شود، بنا به دلایلی لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این گروه موسیقی، لغو کنفرانس خبری گروه «پارتیزانت» در حالی رخ داده است که تهیه‌کننده کنسرت از اخذ تمام مجوزهای لازم برای برگزاری این کنفرانس خبری خبر می‌دهد.

علیرضا فرهادی - تهیه‌کننده کنسرت گروه پارتیزانت در تهران - در این‌باره به روابط عمومی این گروه موسیقی گفت: متاسفانه برخی شیطنت‌های رسانه‌ای باعث شد حساسیت‌هایی کاذب درباره این کنسرت به‌وجود بیاید. کنسرت بی‌کلامی که تمام استانداردهای جهانی را به لحاظ موسیقی و البته استانداردهای ارزشی و محتوایی را به لحاظ مسائل فرهنگی در ایران دارد و حتی طبق برنامه‌ریزی‌ها، یک قطعه از آثار یک استاد موسیقی ایرانی نیز در رپرتوار این کنسرت گنجانده شده است تا بیشتر ماهیت ارزشی آن به چشم بیاید.

او درباره قطعیت روی صحنه رفتن این کنسرت با توجه با اتفاقات رخ‌داده، اظهار کرد: بدون کوچک‌ترین تردیدی، این کنسرت طبق برنامه قبلی در تالار وحدت برگزار می‌شود. تماس‌های زیادی در روزهای گذشته با روابط عمومی این کنسرت و من با محوریت همین سوال از سوی مردم و دوستداران موسیقی گرفته شد که همین‌جا اعلام می‌کنم که این برنامه قطعا در بهترین حالت ممکن روی صحنه خواهد رفت.

سیاوش خلبانی - کارگردان هنری این کنسرت - نیز که صبح دیروز همراه تهیه‌کننده کنسرت، برگزاری مراسم استقبال از اعضای گروه را در فرودگاه امام خمینی (ره) برعهده داشت، اعلام کرد که اعضای «پارتیزانت» برای اجرا در ایران بسیار پرانرژی و فعال، در حال برنامه‌ریزی اجرایی قوی و ویژه هستند.

کریستف توچکو - سرپرست و نوازنده پارتیزانت - نیز در گفت‌وگو با روابط عمومی این کنسرت، درباره شناختش از موسیقی ایران، گفت: پیش از عزیمت به ایران، مطالعات گسترده‌ای درباره تاریخ کهن ایران داشتیم و در این بین، متوجه نفوذ گسترده موسیقی سنتی و بومی این کشور در لایه‌های ذهنی عموم مردم این کشور شدیم و اعتراف می‌کنیم که برای اجرا در ایران هیجان خاصی داریم.

او ادامه داد: امیدوارم این کنسرت شروعی برای آغاز مبادلات فرهنگی و هنری گسترده‌تر بین کشورم و ایرانی‌ها باشد.

«کریستف توچکو» نوازنده گیتار همراه پسرش «میکوآی توچکو» نوازنده سازهای کوبه‌ای اعضای گروه پارتیزانت را تشکیل می‌دهند.

این گروه، کنسرت بی‌کلام خود را ۸ و ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

انتهای پیام

نظر شما