شناسهٔ خبر: 19058923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با یک پژوهشگر اجتماعی مطرح شد:

معرفی شهدا راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

یک پژوهشگر اجتماعی گفت: معرفی شهدا به جوانان در کاهش و حل مسائل اجتماعی بسیار مؤثر است و راهی است برای کاهش خسارات وارده بر تن و روح جوانان؛ از سوی تهاجم فرهنگی که با معرفی الگوهای غلط و نامناسب سعی در تسخیر قلب جوانان را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ راضیه توبه در گفت‌وگو با خبرنگار مشهد پیام، پیرامون مراسم یادبود شهید«محمدرضا تورجی زاده» اظهار کرد: این یادبود توسط گروه «طرح دوست شهید من» با هدف ارائه الگوی مناسب به جوانان شب گذشته در سالروز آسمانی شدن شهید محمدرضا تورجی زاده و هم‌زمان با جشن بزرگ مبعث در جوار شهدای گمنام در پارک نیلوفر آبی مشهد برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه طرح دوست شهید من با هدف ارائه الگوی مناسب به جوانان در حال معرفی و اجراست، افزود: نوجوانان به این فکر می‌کنند که من مثل چه کسی بشوم، زیرا توانایی‌های مختلف را دارند و می‌توانند شبیه هر فردی بشوند.

 

مجری طرح «دوست شهید من» خاطرنشان کرد: اگر شما می‌بینید بعضی از نوجوانان تفکرات و تخیلات خاصی دارند به این خاطر است که توانایی‌های گوناگونی دارند و نوجوانان، انبوه انرژی هستند و می‌توانند در سیستم‌های گوناگون وارد شوند، لذا تخیل می‌کنند که به چه سیستمی وارد شوند.

 

توبه با اشاره به اینکه طرح دوست شهید من سعی در عملی سازی شعار « شهیدان؛ الگوی جذب جوانان» دارد، یادآور شد: این طرح در کاهش و حل مسائل اجتماعی بسیار مؤثر است و راهی است برای کاهش خسارات وارده بر تن و روح جوانان؛ از سوی تهاجم فرهنگی که با معرفی الگوهای غلط و نامناسب سعی در تسخیر قلب جوانان را دارند.

 

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که در راستای معرفی الگوی مناسب در حال انجام است، معرفی شهدا به عموم مردم و جوانان است که تاکنون مراسم یادبودی برای شهیدان؛ حسین حریری ، محمد سخن‌دان ، مرتضی عطایی، حسین محرابی، امید پارداد ، محمدرضا تورجی زاده ، محمد اسدی، سرهنگ مرتضی زرهرن ،غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام برگزارشده است.

 

این پژوهشگر اجتماعی در خصوص فعالیت‌های این گروه گفت: تیم دوست شهید من در پیاده‌روی عظیم اربعین، اعتکاف ۷۰۰دانش‌آموز مشهدی، زائران امام رضا علیه‌السلام، برگزاری جشن تولد در جوار مزار  شهید امید پارداد، برگزاری جشن تولد برای شهیدان سخن‌دان و عطایی اقدام به معرفی طرح دوست شهید من کرده است.

 

توبه؛ برگزاری یادبود سه شهید زهرایی، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اجرای برنامه «امسال عید نائب الشهدا باشیم» در مشهد، خرید ارزاق و پکیج محصولات فرهنگی و اهدا به ۱۲خانواده نیازمند به نیابت از ۱۲شهید را از دیگر اقدامات این گروه نام برد.

 

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند به این گروه بپیوندند و از طریق کانال تلگرامی doosteshahideman@ اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما