شناسهٔ خبر: 19058445 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

کنارک نیازمند راه اندازی 11 واحد مرغداری باظرفیت 220 هزار قطعه است

ایرنا

صاحب‌خبر -

شهروندان روستایی و شهری شهرستان ساحلی کنارک علاوه بر مصرف ماهی و میگو علاقه مندی زیادی به گوشت سفید (مرغ)و قرمز (گوسفند، بز، گاو و شتر) دارند.
شماری از شهروندان کنارک از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی مرغداری و از دولت برای حمایت از سرمایه گذاران و فعالان این حوزه و صدور مجوزهای لازم را خواستار شدند.
عبدالصمد بارانی یکی از شهروندان کنارک به خبرنگار ایرنا گفت: گوشت سفید(مرغ) به دلیل قیمت ارزان تر از ماهی و میگو متقاضیان زیادی دارد.
عبدالکریم بلوچ نیز گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و عید قربان و فطر ظرفیت فعلی مرغداری های کنارک جوابگوی نیاز مردم کنارک نیست و باید به فکر راه اندازی مرغداری جدید بود.
نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه صدور مجوز برای ایجاد مرغداری در این منطقه با محدودیت هایی رو به رو است.
عبدالغفور ایران نژاد با بیان اینکه در برخی نقاط کشور بیش از نیاز مجوز ایجاد مرغداری صادر شده است، خاطرنشان کرد: دولت باید برای تامین گوشت مورد نیاز شهروندان به ویژه در مناطق دورافتاده و مروم استثناء قائل شود تا سرمایه گذاران بتوانند گوشت سفید مورد نیاز مردم کنارک و چابهار را تامین کنند.
وی گفت: هم اینک متقاضیان زیادی آماده راه اندازی مرغداری در حوزه انتخابیه چابهار و به ویژه کنارک هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک چهار واحد مرغداری با ظرفیت 100 هزار قطعه فعال است که جوابگوی نیاز مردم شهر و روستاهای کنارک نیست.
امجد رئیسی افزود: راه اندازی 11 واحد مرغداری با مجموع ظرفیت 220 هزار قطعه می تواند جمعیت حدود 90 هزار نفری شهرستان کنارک را پاسخگو باشد.
وی گفت: کنارک همجوار آب های اقیانوسی با 200 کیلومتر مرز آبی علاوه بر ظرفیت های تولید ماهی، میگو و انواع آبزیان دریایی، یکی از بهترین نقاط از نظر آب وهوایی برای راه اندازی مرغداری است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک با بیان اینکه شرایط آب وهوایی کنارک در چهارفصل سال مساعد برای پرورش و رشد مرغ گوشتی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران با ورود به این بخش می توانند علاوه بر سودآوری مناسب موجب اشتغال وتولید شوند.
شهرستان ساحلی وخوش آب و هوای کنارک در غرب شهر چابهار و در فاصله 625 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

برچسب‌ها:

نظر شما