شناسهٔ خبر: 19056449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت : ایران تجربه خود را درحوزه پزشکی ودارویی دراختیارعراق می گذارد

بغداد-ایرنا- وزیر بهداشت کشورمان بعد از پایان مذاکراتش در بغداد درکنفرانس خبری روزچهارشنبه درپاسخ به درخواست همتای عراقی خود برای استفاده ازتجربه های دارویی ایران، گفت : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربه های خود را درحوزه پزشکی ودارویی دراختیار این کشور بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر 'سید حسن قاضی زاده هاشمی' افزود: جمهوری اسلامی ایران برای رفع وابستگی دارویی عراق به خارج، آمادگی دارد تا تجربیات خود را در حوزه پزشکی و دارویی در اختیار این کشور بگذارد.
وزیر بهداشت درپاسخ سوال خبرنگاری درخصوص معالجه مجروحان جنگ با تروریسم در ایران تاکید کرد که 'ما همواره در کنار مردم عراق بوده ایم به ویژه در زمینه درمان مجروحان جنگ علیه تروریسم و هرگز از هیچ کمکی در این خصوص دریغ نمی کنیم.'
وی همچنین به زیارت میلیونی اربعین حسینی که هرساله در عراق برگزار می شود، اشاره کرد وگفت که زیارت اربعین حسینی یک عنایت و لطف الهی است که هرساله میلیون ها عاشق و علاقه مند اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از سراسر دنیا به سمت کربلای معلا می کشاند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد که برای کسب رضایت زایران حسینی، باید مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی به خوبی اداره شود زیرا اعتقاد این است که این مراسم هرساله بر حجم مشارکت در آن اضافه می شود و برای همین باید این نعمت را قدر شناخت.
وزیر بهداشت عراق نیز دراین کنفرانس خبری ازکمک ها وپشتیبانی های سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران درهمه بخش ها از جمله دارو و درمان تقدیر و تشکر کرد.
دکتر 'عدیله حمود' گفت که با توجه به اینکه تنها 15 درصد از نیاز دارویی عراق در داخل تهیه می شود، این کشور به استفاده ازتجربیات ارزشمند ایران در زمینه تولید دارو احتیاج دارد.
وزیربهداشت عراق همچنین از شرکت های دارویی ایران برای ثبت در داخل عراق و تولید دارو در این کشور دعوت به عمل آورد.
وی یکی از نیازهای جدی عراق را در حوزه درمان درحال حاضر، داروهای شیمیایی ذکر کرد وگفت که وزیر بهداشت کشورمان دراین خصوص قول مساعد داده است.
وزیربهداشت کشورمان بعد از ظهر دیروز سه شنبه برای دیدار وگفت وگو با همتای عراقی خود و دیگر مسوولان عراقی وافتتاح نمایشگاه تخصصی لوازم پزشکی ایران در بغداد وارد این کشور شده است.
خاورم *4*353*1770*انتشاردهنده: عزیز موسوی

انتهای پیام /*

نظر شما