شناسهٔ خبر: 19056323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یکی از وظایف اصلی طلاب حراست از مبانی و ارزش‌های انقلاب است

وقتی یک طلبه مدعی حراست از مبانی و ارزش‌های اسلام است، تنها حکومت اسلامی در جهان، انقلاب اسلامی است و بر هر طلبه‌ای فرض است که در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب نقش‌آفرین باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آبادر امروز در نشست بصیرت افزایی در جمع طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان تیران، با تبریک سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق »، بعثت، منتهای مکارم اخلاق در بشریت است. 

حجت‌الاسلام ابوالفضل پیراسته  با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) درباره بعثت افزود: پیامبر با دو هدف مبعوث شد، نهی مردم از بت‌پرستی و شیطان‌پرستی و دعوت به سوی توحید و خداپرستی و وظیفه هر یک از ما طلبه در این دوران که هنوز شاهد بت‌پرستی در نقاط مختلف جهان هستیم، ابتدا اتصاف به کرامت اخلاقی و هدایت بشریت به سوی توحید است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد در ادامه با اشاره به ابعاد جهانی انقلاب اسلامی بیان داشت: در سال 57 استکبار غرب تصور می‌کرد که این انقلاب، انقلابی درون کشوری است که تنها باعث سقوط یک رژیم شده ولی دستاوردهای انقلاب در راستای استقلال و عدم وابستگی به جهانیان ثابت کرد که این انقلاب با هیچ جنگ، ترور، تحریمی ساقط نخواهد شد.

وی یکی از توطئه‌های دشمن را توسل به جنگ نرم برشمرد و خاطرنشان کرد: با آنکه دشمنان در جنگ نرم توفیقاتی به دست آوردند اما قدرت‌های نرم شیعه و انقلاب همچون حضور میلیونی از سراسر جهان در مراسم پیاده‌روی اربعین، باعث شد بار دیگر توطئه‌های دشمنان ناکام بماند.

پیراسته ایران را ابرقدرت منطقه بیان کرد و افزود: در دورانی این کشور تنها از لحاظ جغرافیایی در نقشه جهان بود ولی بعد از گذشت 38 سال از انقلاب، به قدرت اول منطقه و از جهاتی به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شده است که تعیین کننده تحولات منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 6 سال از جنگ سوریه می‌گذرد و عامل اصلی در پیروزی سوریه در برابر داعش و تروریست به برکت انقلاب و سخنان رهبر معظم انقلاب بوده که این گونه مردم سوریه مقتدرانه در برابر تروریسم ایستادند، در صحنه مذاکرات آتش بس ایران نقش اول و تعیین کننده را داشت و تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نشان از هراس بی‌سابقه دشمن از این نظام و انقلاب دارد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد یکی از وظایف اصلی طلاب را حراست از مبانی و ارزش‌های انقلاب برشمرد و بیان داشت: وقتی یک طلبه مدعی حراست از مبانی و ارزش‌های اسلام است، تنها حکومت اسلامی در جهان، انقلاب اسلامی است و بر هر طلبه‌ای فرض است که در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب نقش‌آفرین باشد.

وی درباره ویژگی‌های اصلی حافظان انقلاب گفت: دین‌شناسی، اخلاق اسلامی و بصیرت، سه رکن اصلی است که شما طلاب به عنوان حافظان اصلی این انقلاب باید دارا باشید و در کنار دروس حوزوی باید بنیه اعتقادی خود را در برابر شبهات امروز قوی کنید که به فرموده امام صادق(ع) کسی که دین را به خوبی نشناسد، به همان آسانی که وارد دین شده، خارج می‌شود.

پیراسته در ادامه تصریح کرد: توجه به تهذیب و اخلاق یکی از علل جذب جوانان به سمت دین است که طلاب باید اهتمام جدی به آن داشته باشند و بصیرت که همان شناخت مفاهیم و مصادیق و تطبیق آن با یکدیگر است، برای حفاظت از مبانی انقلاب ضروری است.

وی درباره مصادیق شناخت بصیرت در افراد بیان کرد: معیارگرایی نه شخص گرایی که بر اساس معیارها و شاخص‌ها به مصداق اصلی برسیم و شناخت حق به دور از مصلحت‌های حزبی و جناحی که واقعاً فرد بتواند به دور از تمام تعصبات، مشکلات اصلی جامعه را رصد کند و ترجیح عقلانیت بر احساسات در مسائل روز جامعه از مصادیق شناخت افراد بصیر است که این بصیرت برای افرادی چون رهبر معظم انقلاب، بالذات شده و در برخی افراد بالعرض است که با مطالعه و تحقیق می‌توان به درک بالا رسید.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد همچنین درباره مؤلفه‌های بصیرت نیز افزود: راه‌شناسی، جریان شناسی و دشمن‌شناسی به مؤلفه بصیرت است به خصوص در دوران غیبت که دشمنان در هر دوره‌ای با ایجاد توطئه‌ها و تهدیدها به دنبال تخریب و سقوط این انقلاب هستند باید بیش از گذشته نگذاریم رهبرمان تنها بماند. 



انتهای پیام/م

نظر شما