شناسهٔ خبر: 19050324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهردار کربلا:

توان مدیریت شهری مشهد قابل ستایش است

R41347/P1384/S6,1188/CT12

شهردار کربلا با بیان اینکه توانایی شهرداری مشهد در برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام ستودنی است گفت: ارتباط بیشتر بین جوامع مختلف اسلامی و بهره‌مندی از تجربیات از دستاوردهای این اجلاس به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از ستاد خبری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام، احسان صادق عبدا... المسعودی اظهار داشت: ایده برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام بسیار خوب بوده که برگزاری چنین محافلی و گردهمایی مقامات شهری شهرهای مختلف کار بسیار سختی است که در توان همه شهرداری‌ها نیست اما توان مدیریت شهری مشهد قابل ستایش است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم چنین اجلاسی ادامه دار بوده و در سال‌های آینده نیز در دیگر شهرها و کشورهای اسلامی نیز برگزار شود.

شهردار کربلا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر شهر ویژگی و نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارد، ارتباط تنگاتنگ بین کشورها و تمدن‌های مختلف، زمینه همکاری‌های بیشتر و بهره‌مندی از تجربیات را فراهم می‌کند.

اجلاس شهرداران جهان اسلام بستری برای کسب تجارب حوزه مدیریت شهری

شهردار بانکوک گفت: به منظور کسب تجارب شهرداری و مدیریت شهری از دیدگاه شهرهای اسلامی در این اجلاس شرکت کردم.

والوپ ساواندی اظهار کرد: هر چند بانکوک جز شهرهای اسلامی به شمار نمی‌آید اما جمعیت مسلمان ساکن این شهر من را مجاب کرد تا در این اجلاس شرکت کنم و از تجارب مدیریت شهری جوامع اسلامی بهره‌مند شوم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بانکوک در صنعت گردشگری و جذب توریسم پیشرفت قابل توجهی داشته ‌است و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر هستیم.

شهردار بانکوک تصریح کرد: تمایل داریم تا با گسترش روابط با کشورهای اسلامی و کسب شناخت بیشتر، زمینه حضور ساکنان شهرهای اسلامی را فراهم آوریم تا از طبیعت و جاذبه‌های گردشگری بانکوک بازدید کرده و اوقات خوشی را سپری کنند.

شهرهای اسلامی از دیرباز داعیه‌دار پیشرفت و آبادانی بوده‌اند

شهردار فریتون از کشور سیرالئون گفت: شهرهای اسلامی از دیرباز داعیه‌دار پیشرفت و آبادانی بوده‌اند و در حال حاضر نیز باید این نگاه و جلوه ویژه شهرهای مسلمان بیش از پیش زنده شود.

عثمان کودور در جریان برپایی اجلاس شهرداران جهان اسلام که در محل هتل همای شماره یک این شهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: اجلاس شهرداران جهان اسلام که توسط شهرداری مشهد برگزار شده، گامی مهم و اثرگذار برای ارتباط بیشتر شهرهای مسلمان است.

وی با تقدیر از ابتکار شهرداری مشهد در برپایی نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام ابراز کرد: قطعا این اجلاس می‌تواند به عنوان فصل جدیدی در ارتباط گیری بین کشورها و شهرهای اسلامی تاثیرگذاری فوق العاده‌ای را از خود برجای گذارد.

شهردار فریتون از کشور سیرالئون با بیان این که جهان اسلام در گذشته و حال حاضر دستاوردهای بزرگ تمدنی برای بشریت داشته و دارد، اذعان کرد: در فضای جهانی‌شدن بسیاری از این دستاوردها می‌تواند برای بهبود زندگی شهروندان استفاده شود و همچنین در قرن بیست و یکم همکاری و تعامل میان شهرهای جهان اسلام می‌تواند تجارب همزیستی را به‌عنوان دستاورد بزرگ بشری در اختیار شبکه کلانشهرهای جهان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما