شناسهٔ خبر: 19049892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندارکرمان:

جشن فتح خرمشهر خرج جریانات سیاسی نشود

کرمان - استاندار کرمان گفت: فتح خرمشهر یک جشن واقعی مردمی و سرمایه ملی است که نباید خرج جریانات سیاسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی سوم خرداد، اظهار کرد: هر کشوری در تاریخ خود یک دوران درخشانی دارد و فتح خرمشهر و دوران دفاع مقدس یکی از روزهای تابناک جمهوری اسلامی است.

وی افزود: وظیفه همه نسل ها و مردم ما این است که در راستای یادآوری افتخارات رزمندگان  اسلام جشن بگیریم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه عملیات حماسه سوم خرداد نزدیک یک ماه به طول انجامید تا با فتح خرمشهر به پایان رسید، گفت: آنچه باعث فتح این سرزمین شد همدلی و وحدت رویه ای بود که بین برادران سپاهی و ارتش دلاور ما صورت گرفت.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر در یک نبرد سخت در منطقه جنوب و با حجم زیادی از تلفات نیرو های رزمنده  اتفاق افتاد که به درستی امام خمینی (ره) فرمودند «خدا خرمشهر را آزاد کرد».

رزم حسینی با بیان اینکه مردم ایران و مسئولان باید قدر این روزها را بدانیم و به درستی این واقعه را نسل های بعدی منتقل کنیم، افزود: از آنجایی که مخاطب ما جوانان هستند؛ یکی از بهترین ابزارها بدون هزینه در دسترس همگان شبکه مجازی است که می توانید با قابلیت عضو گیری با مردم در ارتباط باشید.

استاندار کرمان تصریح کرد: فتح خرمشهر یک جشن واقعی مردمی و سرمایه ملی است که نباید خرج جریانات سیاسی شود بنابراین ستاد بزرگدشت سوم خرداد با ایجاد یک شبکه مجازی فراگیر به دانشگاهیان و آموزش پرورش در راستای آگاهی سازی از دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر ارتباط برقرار کند.

وی با تاکید به اینکه فتح خرمشهر با عملیات زنجیر وار طی ۵۷۸ روز اتفاق افتاد، اظهر کرد: به دنبال یادگیری از درس های دفاع مقدس  هستیم به گونه ای که این تحولات چشمگیر در یک دوره کوتاه مدت به سرانجام نرسیده است بلکه نیاز به اراده آهنی داشته است و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز به همین شکل با برنامه ریزی زمان دار و گام به گام در بستر اجتماع و اقتصاد ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: جشن فتح خرمشهر باید با حضور مردم و جوانان به خوبی برگزار شود بنابراین ما آمادگی داریم که امسال جشنی متفاوت تر از هر سال برگزار کنیم.

نظر شما