شناسهٔ خبر: 19049698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیشنهاد رشوه ۱۰۰ میلیون دلاری نخست وزیر پاکستان به «عمران خان»

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

رهبر حزب «تحریک انصاف» پاکستان اعلام کرد که نخست وزیر این کشور برای منصرف کردنش از روند پیگیری پرونده فساد اقتصادی دولت، پیشنهاد رشوه ۱۰۰میلیون دلاری داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم پس از اعلام نتایج اولیه پرونده فساد اقتصادی نواز شریف که به تیتر اول تمام رسانه‌های پاکستانی و محور واکنش احزاب این کشور تبدیل شده است، رهبر حزب تحریک انصاف این کشور مدعی شد که نواز شریف به وی پیشنهاد رشوه 10میلیارد روپیه‌ای (100میلیون دلاری) داده است.

«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف که در جمع اعضای ارشد حزبش سخن می‌گفت، تصریح کرد: شما چگونه می‌توانید کسی را شکست دهید که در همه جا نفوذ دارد و حتی نتایج انتخابات را هم می‌خرد.

وی افزود: ترس ما این است که سازمان‌ها و ادارات تحقیق کننده درباره پرونده فساد اقتصادی نواز شریف نیز تحت تاثیر نخست وزیر پاکستان قرار گیرند، بنابراین اگر ما ساکت بمانیم و فشار را بیشتر نکنیم نتیجه به ضرر کشور رقم خواهد خورد.

رهبر حزب تحریک انصاف اظهار داشت : وقتی دولت به من پیشنهاد رشوه 100میلیون دلاری داده است به ادارات دیگری که تصمیم آنها در این پرونده اهمیت دارد نیز می‌تواند پیشنهاد رشوه دهد.

عمران گفت : تنها راه مبارزه با اقدامات نواز شریف تا اعلام نتیجه کمیته تحقیق درباره پرونده فساد وی، تظاهرات و اعتراضات گسترده مردمی است.

وی تاکید کرد : نواز شریف نخست وزیر پاکستان باید استعفا دهد.

رهبر حزب تحریک انصاف مدتهاست برای ساقط کردن حکومت نواز شریف تلاش می‌کند.

عمران خان پس از ا عتراضات سراسری و تحصن گسترده تصمیم گرفت که پرونده فساد اقتصادی نواز شریف را دنبال کند. به نظر می‌رسد با یکصدا شدن بقیه احزاب پاکستانی اینک به هدف خود نزدیکتر شده است.

کمیته تحقیق نظر نهایی خود را در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت نواز شریف در نهایت تا دو ماه دیگر اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

 

نظر شما