شناسهٔ خبر: 19049680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

محرومیت های موجود زیبنده شهریار نیست/شورای شهریار گرفتار دو قطبی

شهریار- شهریاری ها در انتخابات شورای این شهر اعضاء شورا را در حالی برمی‌گزینند که به عقیده کارشناسان بسیاری از پروژه های عمرانی این شهر به این انتخاب گره خورده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان ها، وحید محمدی یکتا: مردم شهریار در ۲۹ اردیبهشت در حالی برای انتخابات شورای اسلامی این شهر پای صندوق های رای حاضر می شوند که به عقیده کارشناسان این انتخابات در شرایط فعلی از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه توجه ویژه به مطالبات عمرانی شهر شهریار در کنار توسعه حمل و نقل و زیر ساخت های این شهر و پیشرفت متعادل و متوازن شهری بسیار مهم است.

این پیشرفت ها به عوامل بسیار زیادی نیاز دارد که در نهایت برای هرکدام از آن ها وجود یک شورای شهر قدرتمند، هماهنگ، کارشناس و متعهد ضروری به نظر می رسد.

شهریاری ها در این فرصت باقیمانده باید با دقت به بررسی ویژگی های نامزدهای شورای شهر شهریار کرده و انتخاب خوبی انجام دهند تا ۴ سال آینده شاهد پیشرفت شهر خود باشند.

سرانه ورزشی شهریار بسیار کمتر از حد انتظار است

مسعود زندی، یکی از شهروندان ورزشکار شهریاری به خبرنگار مهر گفت: اقدامات خوبی در بحث سرانه های ورزشی شهر انجام شده است اما آن قدر محرومیت زیاد بوده که همچنان نیاز به کار در این زمینه وجود دارد و سرانه ورزشی بسیار کمتر از حد انتظار است و این کمبودها انجام یک سری اقدامات ویژه در این زمینه را می طلبد و باید مدیریت شهری به صورت جدی به این مساله نگاه کند.

وی همچنین به رشد تصاویر نامزدهای انتخاباتی با لباس ورزشی در ایام نزدیک به انتخابات اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که ورزشی بودن به داشتن عکس با لباس ورزشی نیست، بلکه داشتن دید و فکر ورزشی اهمیت دارد و طرح های یک نامزد برای پیشرفت ورزش این شهر در دو بعد قهرمانی و عمومی باید مورد توجه باشد.

دو قطبی در شورای شهر شهریار انرژی زیادی از مدیریت شهری گرفت

خبرنگار و فعال رسانه ای در غرب استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در این ارتباط با بیان اینکه کمبود فضای سبز و نیز سرانه های آموزشی برای قسمت های ساخت و ساز شده شهر یکی از معضلات شهریار است، اظهار داشت: در این دوره چند مدرسه ساخته شده اما کافی نیست.

احسان پرنیان با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی نیز جای کار بیشتری وجود دارد، ابراز داشت: در حوزه حمل و نقل عمومی که یکی از مهمترین حوزه های خدمات شهری است قوی عمل نشده است، به طوری که مردم برای رفت و آمد به تهران و کرج باید از اتوبوس های فرسوده که ضریب امنیت و رفاه کمتری دارند، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای دو قطبی حاکم بر شورای اسلامی شهر شهریار یکی از دلایل عمده ضعف در این نهاد مردمی در دوره فعلی بوده است، گفت: در این دوره شاهد وجود دو قطبی شدید در شورای اسلامی شهریار بودیم که حتی در سال گذشته همین دو قطبی سبب دو بار استیضاح شهردار شهریار شد و همین امر سبب صرف مقدار زیادی از انرژی مدیریت شهری برای حواشی شده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد.

نباید شهرها را بر اساس « کاپیتالیسم» اداره کرد

پرنیان اضافه کرد: یکی از ضعف های شورای فعلی توزیع بودجه بر اساس قدرت محله ها در داشتن عضو در شورا است، در حالی که این نوع توزیع عادلانه نیست و این مدیریت « کاپیتالیسم» با مدیریت اقتصاد اسلامی و توزیع عادلانه بودجه و خدمات عمرانی در محلات و برای افراد کم درآمد که قدرت چانه زنی کمتری در شورای شهر دارند مغایر است.

وی گفت: در دوره های قبلی شوراها بیش از ۳۰۰ نیروی اضافه بدون تخصص از طریق شورای شهر جذب شده بود که این عمل دست شورای فعلی برای جذب نیروی متخصص را بست و مدیریت شهری از فقدان نیروی متخصص و کار آمد رنج می برد.

شاهد رکود فرهنگی در شهریار بوده ایم

پرنیان با بیان این که شهریار در دوره شورای شهر فعلی از نظر کارهای فرهنگی در رکود بوده است ابراز داشت: در این دوره فقط کارهای ظاهری انجام شده و از پرداختن به امور زیر بنایی فرهنگی غافل بوده ایم.

وی ادامه داد: باید کارهای زیربنایی برای تامین نیازهای فرهنگی این خیل عظیم جمعیت مردم شهریار صورت بگیرد، شهروندان نیازمند فضاهای مطلوب بصری در شهر هستند تا با تفکری خلاقانه به سمت احیای نیازهای فرهنگی خود گام بردارند.

در برخی نواحی شاهد نبود امکانات ورزشی هستیم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار با اشاره به اینکه شهرداری ها نقش موثری در پیشبرد اهداف ورزشی شهر ایفا می کنند، گفت: شهرداری شهریار تلاش مناسبی برای زدودن محرومیت ورزشی در این شهر انجام داده است.

احمد عبدالوند در ادامه با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های ورزشی برای افزایش انگیزه جوانان در ورزش قهرمانی، اضافه کرد: در برخی مناطق شاهد کمبود امکانات ورزشی و در برخی نواحی، نبود امکانات ورزشی هستیم که با اتکای به راهکارهای اشاره‌شده، می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری در توسعه امکانات و زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه دست‌یافت.

محرومیت های موجود زیبنده شهریار نیست

محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی و رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضعف امکانات در شهرستان شهریار، تصریح کرد: ضعف امکانات از جدی‌ترین کاستی‌های شهرستان‌های غرب استان تهران محسوب می‌شود و همین محدودیت‌ها باعث شده، بسیاری از استعدادهای این منطقه شکوفا نشود.

وی با تاکید بر اینکه برخی محرومیت ها و ضعف های امکانات زیبنده منطقه ای با قدمت چند دهه مانند شهریار نیست، اضافه کرد: باید همه مسئولین در حد توان و با همدلی و پرهیز از تفرقه سعی در آباد سازی شهریار کنند.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم شوراهای اسلامی شهر در آبادانی و توسعه شهری، ابراز داشت: قانون به صراحت شوراها را مسئول تصویب بودجه شهرداری‌ها، تفریغ بودجه، انجام معاملات کلان و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها کرده است و لذا انتظار مردم از نماینده های خود در شوراهای شهر مدیریت و نظارت اوضاع شهر است.

محمودی شاه نشین گفت: البته شوراها اجازه دخالت در امور اجرایی شهرداری ها را ندارند اما سیاست گذاری های کلان اگر درست و بر اساس منطق باشد امور اجرایی نیز به درستی انجام می شود.

۲۹ اردیبهشت روز سرنوشت سازی برای کشور است و برای شهریاری ها این روز بسیار مهم‌تر از دیگر انتخابات جلوه می‌کند چرا که امروز این شهر بیش از پیش تشنه خدمت است و مردم می توانند در این عرصه نقش آفرین باشند.

نظر شما