شناسهٔ خبر: 19049506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور ذوب‌آهن و فولادمبارکه در لیگ برتر کشتی

71506

رییس هییت کشتی استان اصفهان از برنامه‌ریزی مدیران ذوب‌آهن و فولاد مبارکه برای تیمداری در لیگ برتر کشتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد مجیری در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کشتی در استان اصفهان و مشکلات پیش‌روی توسعه هر چه بیشتر این رشته در این استان اظهار کرد:بعد از زمانی حدود 10 سال که مسابقات کشتی آموزشگاه‌ها در استان اصفهان برگزار نمی شد، امسال با تعامل بسیار خوب اداره کل آموزش و پرورش اصفهان و هیئت کشتی، این رقابت‌ها با حضور 110 کشتی گیر نوجوان و نونهال در قالب 15 تیم برگزار شد و خوشبختانه شاهد حضور چهره‌های مستعد و آینده‌دار کشتی بودیم. مطمئنا تعامل هر چه بیشتر با آموزش و پرورش با توجه به اینکه امکانات خوبی در اختیار دارند و با قشر عظیم جمعیت دانش‌آموزی در ارتباط هستند، می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان که مهمترین آن رشد و توسعه کشتی در استان اصفهان است، کمک کند.

وی وجود مشکلات مالی را مهمترین مانع رشد و توسعه این رشته در استان دانست و تصریح کرد: البته تمامی هیئت های ورزشی با انواع و اقسام مشکلات مالی دست به گریبانند. ظرفیت استعدادهای ورزشی در استان اصفهان بسیار بالاست و لازم است مسئولان ورزشی استان شرایطی را فراهم کنند تا تمامی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بصورت متمرکز انجام شود تا از پراکندگی و موازی‌کاری خودداری شود.

رییس هیئت کشتی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که علی رغم حضور بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در استان اصفهان،چرا شاهد حضور تیم های اصفهانی در لیگ کشتی نیستیم، گفت: سال گذشته در جریان سفر رسول خادم به اصفهان، مذاکرات بسیار خوبی در این زمینه میان وی و استاندار اصفهان صورت گرفت و قرار شد هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شود. در این دیدار استاندار اصفهان تاکید کرد که لازم است واحدهای تولیدی بزرگ مانند ذوب‌آهن و فولاد مبارکه اصفهان به کمک رشته پرطرفدار کشتی بیایند و در لیگ تیمداری کنند. من به مسئولان این 2 واحد تولیدی هم اعلام کردم شما اگر یک ده هزارم هزینه‌ای که در فوتبال می‌کنید را در کشتی انجام دهید نتایج بسیار بهتری عایدتان می‌شود که این موضوع نیز با استقبال آن‌ها نیز مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: پیرو همین موضوع نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفت  و مسئولان این 2 کارخانه قول داده‌اند در این زمینه فعالیت کنند. با مذاکرات استاندار اصفهان و مدیران عامل این 2 کارخانه قرار شد 2 تیم ذوب‌آهن و فولاد مبارکه به نمایندگی از اصفهان در لیگ برتر کشتی حاضر شوند. البته با توجه به اینکه لیگ کشتی تا چند روز دیگر آغاز می‌شود فکر می‌کنم حضور این 2 تیم در لیگ به سال آینده موکول شود. نکته مهم در این زمینه این است که این تفکر در بین مدیران ارشد اقتصادی استان بوجود آمده که باید حمایت خوبی از کشتی به عنوان ورزش اول ایران داشته باشند.

مجیری درباره برنامه‌های این استان در میزبانی از رقابت‌های کشتی نیز گفت: قصد داریم در سال جدید شرایطی را فراهم کنیم تا میزبان اردوهای تیم ملی باشیم چرا که قطعا حضور قهرمانان پرآوازه کشتی در استان اصفهان می‌تواند به گرایش هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان به کشتی موثر باشد. همچنین با توجه به برنامه هایی که برای سرمایه‌گذاری در سنین پایه داریم به دنبال این هستیم رقابت‌های روز جهانی کودک را میزبانی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما