شناسهٔ خبر: 19048350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وقتی هزینه درمان بیماران خاص، به خرید زین اسب اختصاص می‌یافت!

نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت در دولت قبل مواردی را داشتیم که جسد افراد را در بیمارستان‌ها به گروگان می‌گرفتند تا هزینه‌های بیمارستان به طورکامل پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص دستاوردهای دولت در 4 سال گذشته اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد دولت بحث برجام است. قبل از اینکه برجام به امضا برسد صادرات نفت ایران متوقف شده بود و نمی‌توانستیم نفت خود را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم، اما مورد شرم‌آوری که وجود داشت این است که دولت قبل قبول کرده بود که کشتی‌های ایران با پرچم‌های غیر ایرانی در آب‌های بین‌المللی تردد کنند و این ننگی بود که نمی‌دانم چگونه باید از آن گذشت!

وی افزود: بعد از برجام کشتی‌های ایران با پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد تردد می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای دولت طرح تحول نظام سلامت بود. قبل از طرح تحول نظام سلامت در دولت قبل مواردی را داشتیم که جسد افراد را در بیمارستان‌ها به گروگان می‌گرفتند تا هزینه‌های بیمارستان به طورکامل پرداخت شود. یا اگر کسی پول نداشت که هزینه‌های درمان را بپردازد پشت در بیمارستان جان خود را از دست می‌داد.

عابدی تصریح کرد: یادمان باشد که وزیر سابق بهداشت و درمان در دولت قبل در تلویزیون اعلام کرد "ارزی را که برای بیماران سرطانی و "ام.اس" باید با آن دارو می‌آوردیم به خرید زین اسب اختصاص دادند." همچنین یادمان باشد که چقدر بیماران سرطانی و "ام اس" ما بیچاره شدند، چون دارو نداشتند. یادمان نرفته که دلار 900 تومانی به 3400 تومان رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی دولت با این شرایط اسف‌بار سر کارآمد تا الآن حداقل تورم 40 درصدی را به زیر 10 درصد رسانده است.

عابدی افزود: در سال 95 مشکل آنفولانزای پرندگان به وجود آمد که چندین هزار مرغ معدوم شد که دولت با برنامه‌ریزی مناسبی که کرد سبب شد قیمت مرغ افزایش زیادی نداشته باشد و به مصرف‌کنندگان فشاری وارد نشود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بهترین موقعیت برای مردم است که بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی را با کمترین هزینه دریافت کنند. تاسیس مراکز سلامت جامعه و افزایش 7000 تخت بیمارستانی از اقدامات بسیار مطلوبی بوده که در بحث سلامت انجام شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در بخش کشاورزی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و این در حالی بود که با وجود بحران آب این موفقیت‌ها به دست آمد. البته نارسایی‌هایی هم در بحث اشتغال و صنعت وجود دارد که به دلیل آن اقتصاد معیوب و مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این مشکلات پدید آمد. رفع شدن این مشکلات کمی زمان می‌برد و احتمالاً زمان کافی برای حل این مشکلات وجود نداشت، اما بستر برای یک جهش اقتصادی خوب فراهم شده است.

عابدی اظهار کرد: بنابراین مهم‌ترین دستاورد دولت در بعد سیاست خارجی برجام و توافق هسته‌ای است. احترام و عزتی که برای ایرانیان در جهان قائل می‌شوند و بحث طرح تحول نظام سلامت، بحث تولیدات کشاورزی و خودکفایی در گندم، تقویت پول ملی و ثابت نگه داشتن نرخ ارز، نوسازی ناوگان هوایی و گسترش شرکت‌های دانش بنیان در سطح وسیع از مهم‌ترین دستاوردهای دولت در 4 سال گذشته بوده است.  البته دستاوردهای دیگری هم بوده است که به همه آن‌ها نمی‌توان اشاره کرد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما