شناسهٔ خبر: 19048260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ویژه دانشجویان نخبه, ممتاز, مخترع و مبتکر؛

ثبت نام جایزه بزرگ علمی، فرهنگی، ادبی و هنری مستوره اردلان آغاز شد

ثبت نام برای جایزه بزرگ علمی، فرهنگی، ادبی و هنری مستوره اردلان ویژه سرآمدان، نخبگان و استعدادهای برتر استان کردستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،شیوه نامه اجرایی جایزه علمی، فرهنگی، ادبی و هنری مستوره اردلان به پیشنهاد استانداری، بنیاد نخبگان و سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان کردستان و با استناد به تصویب­ نامه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به پاس خدمات ماه شرف خانم مستوره اردلان، شاعر، نویسنده و تاریخ‌نگار مشهور کرد ایرانی که در شهر سنندج چشم به جهان گشود، و به منظور تشویق، ترغیب و حمایت از سرآمدان، نخبگان و استعدادهای برتر استان کردستان تدوین گردید.

 

هدف از اهدای "جایزه مستوره اردلان" تجلیل و تکریم از موفقیت های علمی، فرهنگی، ادبی و هنری برگزیدگان استان کردستان در برون دادهای معتبر ملی و بین­المللی به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای فردی، ایجاد انگیزه و افزایش حس وطن دوستی در آنان و بهره­ گیری حداکثری از توان آنان در چرخه خدمت به میهن عزیزمان است.

 

متقاضیان متولد استان کردستان در صورتی که یکی از شرایط زیر را دارند می توانند با مراجعه به بنیاد نخبگان کردستان و تقدیم اصل مستندات خود نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

 

طبق این شیوه نامه برگزیدگان باید بومی استان کردستان(متولد استان کردستان) بوده و بر اساس کسب یکی از شرایط زیر در سال ماقبل اهداء جایزه در سه سطح 3، 2 و 1 رتبه بندی شده و واجد شرایط دریافت جایزه می­شوند.

 

2- 1: برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر ملی و بین­ المللی

الف) نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر بین المللی دانش آموزی با تأیید وزارت آموزش و پرورش (سطح1)

ب) نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر بین المللی دانشجویی با تأیید وزارتین علوم و بهداشت (سطح1)

ج) نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر علمی دانشجویی کشور با معرفی وزارتین علوم و بهداشت (سطح2)

د) نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر علمی دانش آموزی کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش (سطح2)

2-2: برگزیدگان از میان آزمون های سراسری

الف) رتبه­ های 1 تا 10 کشوری آزمون سراسری مقطع کارشناسی در گروه­های آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و 1 تا 5 کشوری برای رشته هنر (سطح1)

ب) رتبه­ های 11 تا 100 کشوری آزمون سراسری مقطع کارشناسی در گروه­های آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و 6 تا 40 کشوری برای رشته هنر (سطح2)

2-3: مخترعان و مکتشفان

الف) مخترعین سطح 1 بنیاد ملی نخبگان و نفرات اول تا سوم جشنواره بین المللی خوارزمی، جشنواره بزرگسال فارابی و  محقق برگزیده جشنواره رازی با معرفی وزارتین علوم و بهداشت و تأیید بنیاد (سطح2)

ب) مخترعین سطح 2 بنیاد ملی نخبگان و نفرات اول تا سوم جشنواره دانشجویی خوارزمی، جشنواره جوان فارابی و  محقق جوان و دانشجویی جشنواره رازی با معرفی وزارتین علوم و بهداشت و تأیید بنیاد (سطح3)

2-4: برترین­ های مسابقات علوم قرآنی

الف) نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی بین المللی کشورهای ایران، عربستان، مصر و امارات در رشته حفظ کل با تأیید سازمان اوقاف (سطح2)

ب) نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی بین المللی کشورهای ایران، مالزی و مصر در رشته قرائت با تأیید سازمان اوقاف (سطح2)

ج) نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرانی بین­المللی کشورهای لیبی، اندونزی، تونس و دانشجویی و مسابقات بزرگسالان سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه (کشوری) در رشته حفظ کل و قرائت با تأیید سازمان اوقاف و امور خیریه (سطح3)

2-5: شخصیت های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان

الف) برگزیدگان ازمیان محققان ایرانی که براساس معیارهای مؤسسات معتبراطلاعات علمی بین المللی و داخلی به لحاظ تعداد ارجاعات به مقالات آنها و یا سایر شاخص های مرتبط به عنوان پژوهشگران و دانشمندان ملی و بین المللی قرارگرفته اند، با معرفی وزارتین علوم و بهداشت (سطح1)

ب) برگزیدگان ازمیان افرادی که برای حل مشکلات ملی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور راهکارهای مناسبی ارائه کرده اند و این راهکارها تجربه شده و نتایج حاصل از آن به تأیید مراجع ذیربط رسیده باشد. (سطح2)

ج) برگزیدگان از میان افرادی که در هر یک از رشته­ها و گروه­های علمی اعم از علوم انسانی و معارف اسلامی، علوم پایه، فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و هنر، نظریه یا تئوری جدید ارائه کرده و از سوی مراجع معتبر ملی و بین المللی مربوطه، تأثیرگذار شناخته شده باشد. (سطح2)

د) برگزیدگان از میان مؤلفان و مترجمان کتب، نویسندگان، واعظان و شاعران که آثار فاخر ایشان دارای نقش مهم و تأثیر ویژه در توسعه مرزهای دانش و فناوری یا تربیتی و اخلاقی درحوزه مربوطه بوده است. (سطح2)

2-6: آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده ادبی و هنری

الف) برگزیدگان ازمیان آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده هنری درحوزه­های موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، هنرهای سنتی و معماری و شهرسازی که نشان درجه یک هنری را اخذ نمایند. (سطح1)

ب) کسب نشان مرغوبیت صنایع دستی یونسکو (سطح3)

2-7: اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری

الف) چهره­ های ماندگار کشوری و برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی (سطح1)

ب) برگزیدگان از میان اعضای هیات علمی که در مراتب دانشگاهی کار ممتاز و شاخصی را انجام داده اند (سطح2)

ج) برگزیدگان از میان اساتید نمونه و ممتاز در سطح کشور بر اساس ضوابط وزارتین علوم و بهداشت (سطح2)

د) برگزیدگان ازمیان پژوهشگران نمونه کشوری براساس ضوابط وزارتین علوم و بهداشت (سطح2)

2-8: کارآفرینان

کارآفرین نمونه و گروه کار نمونه کشوری (سطح2)

ماده 3 ـ موارد خاص، پیش بینی نشده یا دارای ابهام در شرایط و ضوابط برگزیده، به عهده  مراجع تأییدکننده بنا به تصویب هیأت امنای "جایزه مستوره اردلان" خواهد بود.

تبصره 1: تنظیم ضوابط و ارائه مشوق‌های مربوط به جایزه مزبور باید در راستای فعالیت­های  علمی برجسته کشوری و مورد تایید هیات امنای اعطای جایزه باشد.

 

علاقمندان به حضور در اولین جایزه بزرگ علمی، فرهنگی، ادبی و هنری مستوره اردلان می توانند تا 15 خرداد نسبت به ثبت نام اقدام کند.

 

هیأت امنای جایزه مستوره اردلان شامل استاندار کردستان (رئیس هیات امناء), رئیس سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان کردستان ( نایب رئیس هیات امناء), رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان (دبیر هیات امناء),  رئیس دانشگاه کردستان,   رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان, رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج,  مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان,  مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان است.

 

به منظور بررسی سوابق و مدارک افراد و انتخاب افراد واجد شرایط و هماهنگی اجرای برنامه جایزه، کمیته اجرایی,  رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان (رئیس کمیته),  کارشناس بنیاد نخبگان استان کردستان (دبیر کمیته), معاون پژوهشی دانشگاه کردستان,  معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان,    معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج,    مدیر کل اداره فنی و حرفه­ای استان کردستان, مدیر مرکز آموزش و پژوهش-های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان کردستان, رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما