شناسهٔ خبر: 19047306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

چهارمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در زنجان

خبرگزاری شبستان:چهارمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان بعدازظهر دیروز(۵ اردیبهشت) با حضور معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره عکس سلامت روان در این مراسم اظهار کرد: سلامت روان یکی از موضوعات مهمی است که شعار امسال روز جهانی بهداشت به این مهم اختصاص یافته است.

 

احمد حاجبی با بیان اینکه سلامت روان نیاز همیشگی انسان است، گفت: متاسفانه افراد کمتر به مساله سلامت روانی خود توجه می کنند که همین مساله موجب مشکلاتی در آینده می شود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه افزایش خانه سالمندان الگوگیری غلط از کشورهای غربی است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در اسلام به سالمندان و احترام به آنان توجه ویژه ای شده استو

 

حاجبی با بیان اینکه در جهان 350 میلیون نفر به افسردگی دچار شده است، افزود: این رقم در ایران 6 میلیون و 400 هزار نفر است که از این تعداد 3 نفر درمان مناسب دریافت می کنند.

 

به گفته مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی کشور، افرادی که به افسردگی دچار می شوند اطرافیان خود را با چالش مواجه می کنند.

 

دبیر جشنواره عکس سلامت روان در استان زنجان هم به مساله سلامت روانی و توجه به آن در استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم در راستای خدمت به سلامت شهروندان در کشور اجرایی شد.

 

محمد رضا صائینی با ابراز نگرانی از افزایش اختلالات روانی در کشور، تصریح کرد: سلامت روانی با کارایی افراد گره خورده است و کشورهای پیشرفته هزینه های بسیاری در این زمینه صرف می کنند.

 

به گفته وی، هنر عکاسی می تواند در عرصه فرهنگ سازی اثرگذار باشد از اینرو جشنواره عکس در بخش آزاد و سلامت روان به همت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و با حمایت دفتر سلامت روانی،اعتیاد و کلوپ عکس فوکوس برگزار شد.

 

نظر شما