شناسهٔ خبر: 19043583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیسی : با توقف طرح مسکن مهر بسیاری از شغل ها هم تعطیل شد

سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در جمع هواداران خود در مسجد روضه محمدیه یزد سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در مسجد روضه محمدیه یزد سخنرانی کرد .


حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در این مسجد با بیان این که پیامبر اکرم (ص) برای حفظ کرامت انسان ها مبعوث شده رئیسی : با توقف طرح مسکن مهر بسیاری از شغل ها هم تعطیل شداست گفت : دولت اسلامی در نظام اسلامی از اولین وظایفش حفظ کرامت همه انسان ها و ایجاد زمینه برای رشد و تعالی همه شهروندان است .


ابراهیم رئیسی با بیان این که بر اساس قانون الهی هیچ کس حق ندارد کرامت انسان ها را خدشه دار کند گفت : ما نمی پسندیم  کشور و نظامی که سی و هشت سال در مقابل عالم عزت و اقتدارش را نشان داده و از این همه ذخایر مادی و نیروی انسانی تحصیل کرده برخوردار است این همه مشکلات داشته باشد.


این نامزد ریاست جمهوری افزود : امروز با مشکلات جدی در عرصه زندگی مردم مواجهیم که نمی توان به هیچ عنوان از آنها اغماض کرد ، این مشکلات برای مردم قابل تحمل نیست و باید تغییر جدی در این شرایط اتفاق بیفتند . 


 رئیسی گفت : در عرصه فساد اداری هر روز شاهد یک پدیده هستیم و ظرف این مدت همه کسانی که مشکل داشته اند این جواب را شنیده اند که دیگران در خارج مرزها روی خوشی نشان دهند از کشور گره گشایی می شود.


وی با اشاره به ضرورت آسیب زدایی از ساختارها و دستگاه های ناکارآمد  ادامه داد : معتقدم با همین منابع و ذخایر موجود و با همین نیروی انسانی می توان وضعیت فقر را متحول کرد و حداقل دهک های پایین را می توان کاری کرد که وضع معیشتشان کاملا متحول شود .

رئیسی با اشاره به اشتغال زایی مسکن در کشور گفت : وقتی طرح مسکن مهر کشور تعطیل شد بسیاری از شغل ها هم تعطیل شد و این در حالی بود که بر اساس برنامه توسعه ششم کشور دولت باید بیکاری دوازده درصدی را به هشت درصد تبدیل می کرد .

 وی ادامه داد : من به عنوان طلبه ای که تجربه مدیریت داشته ام با علم و اطلاع و نظر کارشناسی معتقدم می توان کشور را از بحران بیکاری خارج کرد.


ابراهیم رئیسی در مورد فساد اداری هم گفت : معتقدم با دزد دزد گفتن فساد رفع نمی شود بلکه باید نظام اداری را سالم کرد و با عزمی راسخ و مدیریتی انقلابی ساختارهای ایجادکننده فساد را شناسایی و با قاطعیت اصلاح نمود.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد : این که آمار بدهیم افزایش درآمد کشور از مالیات بیشتر از نفت است قطعا خوب است اما نه این که خوش حسابان مالیاتی مانند کارمندان دولت در اولویت قرار گیرند و فرارکنندگان از مالیات مانند صاحبان درامدهای نجومی و دلالان همچنان از مالیات فرار کنند.


وی افزود : بنابر این افزایش مالیات جای خوشحالی ندارد و لذا بنا داریم در هر سال بیست و پنج درصد از کارگاهها را به خط تولید بیاوریم و مسئله مالیات بر ارزش افزوده را هم اصلاح می کنیم.


رئیسی گفت : من اعلام کرده ام که رقیب این و آن نیستم  ، من رقیب بیکاری و فقر و فساد در کشور هستم .


این نامزد ریاست جمهوری افزود : در حالی که وضعیت بانکی ما  به لحاظ پولی و بانکی بسیار نگران کننده است رشد اقتصادی را در شعار قرار می دهند حال آن که رشد اقتصادی بدون اصلاح نظام بانکی و پولی امکان پذیر نیست.


وی در پاسخ به شعار طرفداران خود مبنی بر این که ابراهیم بت شکن بت فساد رو بشکن گفت : برادر عزیز خواهر گرامی شکستن بت فساد فقط با وحدت همه نیروهای انقلابی صورت می گیرد و من اعلام می کنم  هر جریان سیاسی که دغدغه انقلاب داشته باشد و در خط امام و رهبری باشد می تواند همکار  این دولت باشد .


این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت برتر دانشگاهی استان یزد گفت : دانشگاه ما باید مرتبط با اقتصاد و سیاست کشور باشد ، وزارت امور خارجه ما باید در جهت بهبود اقتصاد مقاومتی گام بردارد و باید بین علم و اقتصاد و سیاست پیوند معنادار برقرار کرد تا مشکلات کشور حل شود نه آن که هر یک راه خود را بروند.


 رئیسی در پایان گفت : ما می توانیم و هیچ کم نداریم و یک مدیریت اجرایی قوی می تواند مقتدرانه کشور را به پیش ببرد.


رئیسی امروز عصر وارد استان یزد شد و در بدو ورود به روستای قدیمی فهرج رفت و با مردم این روستا دیدار کرد . 


این نامزد ریاست جمهوری سپس به دیدار آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رفت و پس از آن مزار شهید محراب آیت الله صدوقی را زیارت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از سخنرانی در مسجد روضه محمدیه استان یزد را ترک کرد.


 

برچسب‌ها:

نظر شما