شناسهٔ خبر: 19043091 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نقش لئو در برد حيثيتي ال‌کلاسيکو

تاريخ بارسا مديون مسي است

روزنامه جوان

پيروزي بارسلونا در ال‌کلاسيکوي يک‌شنبه شب اميدها را براي فتح لاليگا زنده کرد.

صاحب‌خبر -
نویسنده: شيوا نوروزي

پيروزي بارسلونا در ال‌کلاسيکوي يک‌شنبه شب اميدها را براي فتح لاليگا زنده کرد. گل معجزه‌آساي ليونل مسي در دقيقه 92 براي بازگرداندن کاتالان‌ها به کورس قهرماني کافي بود. برد سه بر دو بارسا مقابل رئال ثابت کرد تيم انريکه در هر شرايطي خطرناک است حتي اگر از گردونه ليگ قهرمانان حذف شده باشد. حالا هر دو تيم 75 امتيازي هستند با اين تفاوت که رئال با يک بازي کمتر صدرنشين و بارسا دوم جدول است.
  
گل شماره 500
در جريان بازي مادريدي‌ها بارها تلاش کردند ليونل مسي را با خطا زمين بزنند، از مارسلو که باعث خوني شدن صورت مسي شد تا راموس که با تکلي دوپا او را نقش بر زمين کرد، اما مهاجم آرژانتيني با همه اين سنگ‌اندازي‌ها دو گل حساس به ثمر رساند و يک برد شيرين و دلچسب تقديم هوادارانش کرد. تعداد گل‌هاي مسي با دو گلي که روانه دروازه کهکشاني‌ها کرد به عدد 500 رسيد  و رکوردي بي‌نظير از خود به جاي گذاشت.
  
مديون لئو
برد حيثيتي در هفته سي و سوم بهترين نتيجه براي بارسا بود، نتيجه‌اي که سبب شد تا انريکه، سرمربي اين تيم که پس از حذف کاتالان‌ها از قهرماني اروپا تا آستانه اخراج نيز پيش رفت به قهرماني در لاليگا اميدوار شود. انريکه معتقد است آبي و اناري‌ها بخشي از تاريخ خود را مديون ليونل مسي هستند: «بازي‌ها در هفته‌هاي پاياني حساسيت زيادي دارد. نياز داشتيم براي کسب سه امتياز بجنگيم. شب بزرگي براي بارسلونا و کاتالاني‌ها رقم خورد. هيچ‌کس در قدرت مادريد شک ندارد. اين تيم يکي از بهترين‌هاي جهان است و هر ساله جام کسب مي‌کند. مادريد تيمي قوي است. ما به پيروزي باور داشتيم چون مي‌خواستيم به هوادارانمان اين برد را هديه بدهيم. آنها حتي زماني که از يوونتوس شکست خورديم ما را تشويق و حمايت کردند. رئال از کمترين فرصت‌ها استفاده مي‌کند و به حريف خود ضربه مي‌زند. به همين خاطر يکي از تيم‌هاي سطح بالاي جهان محسوب مي‌شود. اصولاً مسي تا لحظات پاياني بازي مي‌تواند تعيين‌کننده باشد. او بهترين بازيکن جهان در همه ادوار است. مسابقات زيادي را تماشا کردم. او تفاوت زيادي با بازيکنان برتر دنيا دارد. مسي پانصدمين گلش را به ثمر رساند. بارسلونا در طول تاريخ تيم فوق‌العاده‌اي بوده، اما بخشي از آن را مديون مسي است.»
  
تبريک زيدان به مسي
جاي انريکه و زيدان عوض شده و پس از باخت رئال به بارسا حالا سرمربي قوهاي سفيد است که با منتقدان و انتقادهاي تندشان دست و پنجه نرم مي‌کند. زين‌الدين زيدان که انتظار داشت با کسب يک ال‌کلاسيکوي خانگي به جام قهرماني نزديک و نزديک‌تر شود پس از باخت به بارسا مجبور به تمجيد از ليونل مسي شد: «ناراحت هستم. نمي‌توانيم از نتيجه به دست آمده خوشحال باشيم چون تلاش زيادي کرديم. در همه بازي اين موضوع ديده مي‌شد. موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشتيم. زماني که از فرصت‌هايتان استفاده نمي‌کنيد بايد انتظار چنين اتفاقاتي را داشته باشيد. مي‌توانست نتيجه ديگري رقم بخورد و سه امتياز مهم را از دست داديم. فکر مي‌کرديم مي‌توانيم گل سوم را به ثمر برسانيم. تنها يک لحظه غافل شديم و گل سوم را دريافت کرديم. هنوز لاليگا به پايان نرسيده و به بازي بعد فکر مي‌کنيم. مسي بازيکن متفاوتي است و دوباره دو گل به ثمر رساند. تنها بايد به مسي تبريک گفت. او زماني که فرصت گلزني پيدا مي‌کند دروازه حريفان را باز مي‌کند. تنها در توقف مسي ناکام نبوديم بلکه نتوانستيم از فرصت‌هايمان نيز استفاده کنيم. با اين حال مي‌توانستيم نتيجه را به نفع خودمان تمام کنيم چون فرصت‌هاي زيادي داشتيم. در بازي‌هاي زيادي موقعيت‌هاي گل فراواني داريم، اما در گلزني ناکام مي‌مانيم. منتها هنوز چيزي عوض نشده است. سرنوشت لاليگا در دستان ماست.»
 
مارسلو اما خودش را بيش از همه مقصر شکست رئال مي‌داند. پس از واکنش رونالدو به متوقف نشدن روبرتو از سوي مارسلو، اين مدافع پس از بازي به اشتباهش اعتراف کرد: «اشتباه کردم، ممکن بود هر کسي جاي من باشد، ولي من تقصير را به جان مي‌خرم.»

نظر شما