شناسهٔ خبر: 19043085 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزۀ هنری:

تئاتر باید مردمی شود/ حوزۀ تئاتر نیاز به تربیت نیروهای جدید دارد

R1410/P1361/S4,39/CT11

زارعی با تأکید بر اینکه پس از گذشت ۳۸ سال از جریان انقلاب اسلامی، اکنون نیاز با نیروهای جدید در عرصۀ تئاتر داریم، گفت: ما نیروهایی نیاز داریم که رویکرد و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در آثارشان نمایان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزۀ هنری در آیین اختتامیۀ دوازدهیمن جشنوارۀ سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که عصر امروز در حوزۀ هنری برگزار شد، گفت: بعد از دو دهه تعطیلی، سال گذشته توفیق پیدا کردیم تا دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در حوزۀ هنری احیا کنیم، پس از آن، به سرعت فعالیت‌هایمان را آغاز کردیم. در ابتدا برای افزایش سرعت و نیازی که وجود داشت، از استعدادهای جوان و تحصیل‌کردۀ عرصۀ نویسندگی دعوت کردیم و حدود 30 نمایشنامه نیز با ساختار موردنظرمان تولید و توزیع شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزۀ هنری افزود: پس از آن، به افتتاح دفاتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در سایر استان‌های کشور پرداختیم و در نتیجه در چهارده استان توانستیم این امر را تحقق بخشیم. 

وی یادآور شد: امسال، جشنوارۀ تئاتر بچه‌های مسجد با ساختاری جدید رقم خورد، این در حالی است که در گذشته اجراها بر روی استیج صورت می‌گرفت، اما امسال نمایش‌ها در بطن جامعه و داخل مساجد اجرا کردیم.

زارعی خاطرنشان کرد: برای اینکه تئاتر با اقبال مردم مواجه شود، باید مردمی شود، اگر چنین شد و مردم به سوی تئاتر کشانده شدند و ضرورت تئاتر را حس کردند، بی‌تردید شاهد اتفاقات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزۀ هنری گفت: ما درصدد این هستیم تا با جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، مردم را به تماشای تئاتر عادت دهیم تا آنان تئاتر را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خودشان قرار دهند.

زارعی اظهار کرد: اگر در عرصۀ تئاتر، نمایشی آماده کنیم که صرفاً خودمان بینندۀ آن باشیم، مطلوب نیست و پیشرفت چشمگیری نیز رخ نخواهد داد، اما اگر آثارمان در این حوزه برای مردم باشد، آنان نیز با عشق برای تماشای نمایش‌ها می‌آیند.

وی با تأکید بر اینکه پس از گذشت 38 سال از جریان نورانی انقلاب اسلامی، اکنون نیاز با نیروهای جدید در عرصۀ تئاتر داریم، گفت: ما نیروهایی نیاز داریم که رویکرد و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در آثارشان نمایان کنند.

انتهای پیام/*

نظر شما