شناسهٔ خبر: 19043011 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مديرعامل شرکت نورتابان در گفت‌و‌گو با «جوان» خبر داد

استقبال از محمد رسول‌الله‌(ص) روبه‌روي کاخ کرملين

روزنامه جوان

براي ساخت ادامه فيلم منتظريم اکران‌هاي بين‌المللي به پايان برسد

صاحب‌خبر -
نویسنده: محمدصادق عابديني
 
محمدرضا صابري، مديرعامل شرکت نورتابان، سازنده فيلم محمد رسول‌الله(ص)، از استقبال خوب مردم مسکو از اکران اين فيلم و افزايش سالن‌هاي سينمايي نمايش‌دهنده آخرين فيلم مجيد مجيدي در روسيه خبر داد.
در ادامه اکران‌هاي بين‌المللي فيلم محمد رسول‌الله، اين فيلم چند روزي است که در مسکو، پايتخت روسيه به روي پرده رفته است.
    
حضور فيلم مجيدي در ميدان سرخ مسکو
 صابري، مديرعامل شرکت نورتابان که بزرگ‌ترين پروژه سينماي ايران را توليد کرده است، در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره آخرين وضعيت اکران بين‌المللي فيلم محمد رسول‌الله(ص) مي‌گويد: از 10 روز پيش نمايش فيلم محمد رسول‌الله(ص) در مسکو آغاز شده و هم اکنون اين فيلم در «مال مسکو» که مرکز بزرگ تجاري و فرهنگي در ميدان سرخ مسکو و روبه‌روي کاخ کرملين است، به روي پرده رفته است. صابري مي‌افزاید: «مال مسکو» داراي 10 سالن سينما است و استقبال مردم از نمايش فيلم محمد رسول‌الله(ص)، آنقدر خوب بوده است که سالن‌هاي اکران‌کننده فيلم در طول روزهاي گذشته هميشه پر بوده‌اند.
 
وي درباره ادامه برنامه اکران فيلم «محمد رسول‌الله» در مسکو نيز توضيح مي‌دهد: از چند روز ديگر 90 سالن سينماي جديد در شهر مسکو به اکران فيلم  محمد رسول‌الله(ص) خواهند پرداخت. اين سياست پخش‌کننده فيلم ما در روسيه است که ابتدا فيلم در مسکو نمايش داده شود و سپس به ديگر شهر‌هاي اين کشور برود. مديرعامل شرکت نورتابان، قزاقستان را به عنوان جديدترين کشوري که ميزبان اکران فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» است، معرفي مي‌کند و مي‌گويد: از دو روز پيش اکران فيلم در سينماهاي جمهوري قزاقستان شروع شده و استقبالي که مردم اين کشور از نمايش فيلم انجام داده‌اند، فوق‌العاده و بيشتر از تصور ما بوده است.
صابري مي‌افزايد: 42 سينما در قزاقستان که داراي 124 سالن سينما هستند، وظيفه اکران فيلم مجيد مجيدي را در قزاقستان بر عهده دارند.
  
عراقي‌ها مشتاق تماشاي «محمد رسول‌الله(ص)»
يکي از نشانه‌هاي موفقيت گفتمان فرهنگي جمهوري اسلامي، اکران فيلم محمد رسول‌الله(ص) در کشور‌هاي اسلامي و مسلمان‌نشين است.
مديرعامل شرکت نورتابان، در پاسخ به «جوان» درباره وضعيت اکران آخرين ساخته مجيد مجيدي در کشورهاي اسلامي مي‌گويد: اکران فيلم در جمهوري داغستان نيز آغاز شده و در عراق نيز با استقبال کم‌نظيري از سوي مردم اين کشور همراه بوده است به‌طوري‌که سينماي الوطنيه در شهر بغداد در روزهاي اکران اين فيلم هر روز شاهد حضور پرتعداد مخاطبان عراقي همراه بود. اکران فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» نيز در شهر‌هاي کربلا و بصره آغاز شده که در آن شهر‌ها هم استقبال مردم از فیلم خيلي خوب بوده است.
    
وهابي‌ها مانع موفقيت فيلم مجيدي
محمدرضا صابري با اشاره به اکران فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» در کشور ترکيه، به «جوان» مي‌گويد: استقبال مردم ترکيه از فيلم بي‌نظير بود، به طوري‌که در هفته اول اکران جزو پرفروش‌ترين فيلم‌هاي اين کشور بود و حتي فروشش از فيلم‌هاي هاليوودي نيز بيشتر شد، اما بعد از آن برخي از مفتي‌هاي سعودي از موفقيت فيلم خشمگين شدند و در فتواهايي تماشاي اين فيلم را حرام اعلام کردند که اين کار به فروش فيلم ضربه زد.
    
ادامه اکران‌هاي بين‌المللي در چند کشور بزرگ جهان
اکران فيلم «محمد رسول الله(ص)» در کشور‌هاي خارجي در هفته‌ها و ماه‌هاي آتي ادامه خواهد داشت. مدير‌عامل شرکت نور تابان درباره وضعيت اکران فيلم مي‌گويد: اکران‌هاي خارجي فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» تازه شروع شده است. با چندين کشور بزرگ براي اکران فيلم مذاکره کرده‌ايم و ان‌شاءالله خبرهاي خيلي خوبي از اکران فيلم در 11- 12 کشور بزرگ که در ميان آنها کشور‌هاي اسلامي نيز وجود دارد منتشر خواهيم کرد، اما تا زماني که قرارداد اکران فيلم نهايي نشده است، نمي‌توانم اسامي کشور‌ها را بيان کنم.
    
تصميم‌گيري براي ساخت ادامه فيلم
گفته مي‌شود فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» قسمت اول‌ از يک سه‌گانه است که به زندگي پيامبر اسلام(ص) خواهد پرداخت. محمدرضا صابري درباره ساخت ادامه اين فيلم فاخر سينمايي مي‌گويد: هنوز تصميم خاصي براي ساخت ادامه فيلم سينمايي«محمد رسول‌‌الله(ص)» اتخاذ نکرده‌ايم، از سوي ديگر مجيدي هم براي ساخت فيلمي سينمايي به هند سفر کرده و ما هم منتظريم تا اکران‌هاي بين‌المللي فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» به پايان برسد.
وي با بيان اينکه قطعاً در قسمت‌هاي بعدي فيلم با توجه به اينکه داستان پيامبر(ص) در سنين بزرگ‌تر روايت مي‌شود حساسيت‌ها روي روايت‌ها بيشتر از قبل نيز خواهد شد، تأکيد مي‌کند: براي جلوگيري از اعمال نفوذ وهابي‌ها گفت‌وگو‌هايي با علماي اهل تسنن در جهان داشته‌ايم و آنها از موضوع فيلم استقبال کرده‌اند.
فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» اولين فيلم مهم سينمايي است که در طول سه دهه گذشته درباره زندگي پيامبر(ص) ساخته شده و بعد از فيلم «الرساله» ساخته مصطفي عقاد، دومين فيلم بلند سينمايي است كه با محوريت زندگي محمد مصطفي(ص) توليد شده است. اين فيلم تا سال گذشته عنوان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران را نيز در اختيار داشت.

نظر شما