شناسهٔ خبر: 19042934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

بحرین تابعیت 36 مخالف آل خلیفه را سلب کرد

در ادامۀ سرکوب مخالفان رژیم حاکم در بحرین، دادگاه رژیم آل خلیفه تابعیت 36 شهروند این کشور را سلب کرده است. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است .

صاحب‌خبر -

در ادامۀ سرکوب مخالفان رژیم حاکم در بحرین، دادگاه رژیم آل خلیفه تابعیت 36 شهروند این کشور را سلب کرده است.

به گزارش شبکۀ اللؤلؤ بحرین، این دادگاه روز سه‌شنبه همچنین 3 تن از این افراد را به حبس ابد و باقی را به تحمل 3 تا 10 سال حبس محکوم کرده است.

روزنامۀ الوسط، وابسته به رژیم آل خلیفه، گزارش داد این افراد به اتهام تأسیس و عضویت در یک گروه تروریستی و حمل و نگهداری سلاح محکوم شده‌اند.

در پی صدور این احکام، بسیاری از فعالان بحرینی اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت مخالفان خود را محکوم کردند.

حسین رضی، از فعالان حقوق بشر بحرین، گفت محکومیت و سلب تابعیت این افراد زیر شکنجه و اعترافات جعلی صادر شده است.

در همین راستا رژیم بحرین نضال سلمان، یکی از فعالان حقوق بشر، را برای بازجویی در روز چهارشنبه فراخوانده است.

این احکام در حالی صادر شد که دادگاه عالی تجدیدنظر بحرین روز یکشنبه 3 تن از مخالفان رژیم آل خلیفه را به 15 سال حبس و 3 تن دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد. همچنین هفتمین متهم نیز به 3 سال حبس محکوم شد.

این دادگاه همۀ این افراد را به «تشکیل گروه تروریستی و در اختیار داشتن مواد منفجره در روستای دار کلیب در غرب این کشور» متهم کرده بود.

رژیم منامه در دو هفتۀ اخیر نیز 52 زندانی سیاسی را در مجموع به بیش از 313 سال حبس محکوم کرد.

اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه از 25 بهمن 1389 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

آل خلیفه این اعتراضات را با همکاری عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به‌شدت سرکوب کرده است. در سرکوب مخالفان، تاکنون ده‌ها نفر از معترضان کشته و صدها تن زخمی و یا بازداشت شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

نظر شما