شناسهٔ خبر: 19041807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان خبر داد؛

پوشش رسانه‌اي برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان

اصفهان-راعي

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان گفت: امسال پوشش رسانه‌اي برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان با قدرت بيشتري در فضاي رسانه‌‌هاي ملي، محلي و بين‌المللي نسبت به دوره‌هاي قبل انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، هادي نباتي‌نژاد با اشاره به برگزاري ويژه برنامه‌هاي هفته نكوداشت اصفهان (3 تا 9 ارديبهشت) در مكان‌هاي مختلف شهر، اظهار كرد: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته تيم مديريت روابط عمومي شهرداري اصفهان به صورت مرتب در طول برگزاري هفته نکوداشت، اطلاع‌رساني‌هاي لازم را انجام خواهد داد تا زمينه حضور و مشارکت بيشتر شهروندان در تمام برنامه‌ها مهيا شود. وي با بيان اينكه امسال چند اتفاق ويژه در هفته نکوداشت اصفهان رقم مي‌خورد، افزود: از جمله اين اتفاقات، پيش‌بيني دو جشنواره عكس اصفهان و جشنواره فيلم همراه سه دقيقه‌اي هفته نکوداشت اصفهان است.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان ادامه داد: جشنواره عکس در دو بخش «حرفه‌اي» و «سلفي» از يکم تا دهم ارديبهشت با موضوع پروژه‌هاي عمراني، زيبايي‌هاي شهر، حمل و نقل عمومي و رويدادهاي هفته نکوداشت برگزار مي شود و در بخش حرفه‌اي از پنج عکاس و در بخش سلفي از 50 شهروند تقدير مي‌شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي:

زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌غربي توسعه مي‌يابد

اروميه- يزدان پناه

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان‌غربي گفت:امسال با تزريق منابع مالي زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي استان به ويژه در شهرستان‌هاي محروم استان توسعه مي‎يابد.

جعفرصادق اسکندري در گردهمايي معاونين و مديران سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران و مديران عامل شرکت‌هاي استان اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته با تلاش استاندار آذربايجان‌غربي و حمايت معاونان، در حوزه رفع موانع توليد، تامين زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي و ايجاد شهرک‌هاي تخصصي اقدامات مناسبي انجام شده است.

وي تصريح کرد: براي مثال ايجاد شهرک‌هاي تخصصي پتروشيمي، صنايع سنگ و يا در موضوع ايجاد شهرک تخصصي مبل در خوي اقداماتي شده يا انجام مي‌شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان‌غربي بيان کرد: از جمله موفقيت‌هاي سال گذشته، مي‌توان به عملکرد کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان اشاره کرد که در اين رابطه تعداد 730 طرح و واحد راکد و غيرفعال در آذربايجان‌غربي به مدار توليد بازگشتند.

وي با اشاره به اينکه از سوي ديگر در سال گذشته تعداد هفت هزار شغل جديد ايجاد و يا تثبيت شد گفت: هم‌اکنون بنا است تا با کمک بسته‌هاي حمايتي دولت، تعداد 10 هزار واحد توليدي و شش هزار طرح صنعتي اجرا شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان‌غربي اظهار داشت: اميد است که امسال با تزريق منابع مالي بتوان دست به توسعه زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي استان به ويژه در شهرستان‌هاي محروم آذربايجان‌غربي باشيم.

رئيس شبکه بهداشت فيروزکوه عنوان کرد؛

حوادث و سوانح؛ مهم‌ترين تهديد حوزه سلامت در شهرستان فيروزکوه

فيروزکوه-خبرنگار آفرينش

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فيروزکوه مهم‌ترين تهديد حوزه سلامت در اين شهرستان را سانحه و حوادث برشمرد و اظهار کرد: در حوادث جاده‌اي دو اتفاق رخ مي‌دهد؛ يکي اينکه افراد فوتي، جوان با محدوده سني بين 20 الي 30 سال هستند و اين خيلي سنگين است که جمعيت فعال جامعه را از دست بدهيم و اين در حالي است که مي‌توان از اين مسئله به‌راحتي پيشگيري کرد.

بنداد کرماني رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فيروزکوه در گفتگو با خبرنگارآفرينش، بابيان اينکه مسئله بعدي آسيب روحي، رواني و اجتماعي خانواده‌ها از اين اتفاقات است، خاطرنشان کرد: از به سن رفتن پدر خانواده و تکليف همسر و فرزندان آن و اينکه اگر فرزند دچار فقر، اعتياد و مسائل اجتماعي ديگر شود از آسيب‌هاي حوادث جاده‌اي است و اين امر نيز در دسته آسيب‌هاي ناشي از حوادث جاده‌اي است.

وي با تأکيد بر اين امر که اضافه‌وزن در شهرستان بيماري تهديدکننده است، تصريح کرد: اين‌گونه گمان مي‌رود فيروزکوه به دليل آب‌و هوا و نوع سبک زندگي، مشکل بالا بودن شاخص توده بدني (BMI) را نداشته باشد؛ اما متأسفانه چنين نيست که به‌موجب شاخص توده بدني بالا، خطر ابتلا به ديابت، بيماري‌هاي قلبي و فشار خون افزايش مي‌يابد.

رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فيروزکوه در خصوص بيماري‌هاي آنفولانزاي پرندگان و شيوع آن در فصل زمستان، گفت: اين بيماري در فصل مهاجرت مطرح مي‌باشد و اين براي منطقه خاصي نيست و ممکن است پرنده‌اي از کشور ديگر به منطقه بيايد و اين مسئله در منطقه طرح شود که به‌محض اين‌که اولين نشانه مشاهده شود، نمونه‌برداري صورت مي‌گيرد و تيم وارد عمل مي‌شود و افرادي که در شعاع اين مسئله بودند دارودرماني مي‌شوند.رئيس شبکه بهداشت و درمان فيروزکوه در خصوص تحقق وعده‌هاي وزير بهداشت نيز تصريح کرد: دراين سفر در توسعه فضاي فيزيکي بيمارستان قرار شد بودجه تامين شود و از 25 تخت به 64 تخت استاندارد برسيم و بيش از اين مقدار هم نياز نداريم.وي بابيان اينکه براي اين فضاي فيزيکي به نيروي انساني نيز نياز داريم و اين دو بايد به‌توالي هم اتفاق بيافتد، ادامه داد: با تحقق بودجه و توسعه فضاي فيزيکي، نيروي انساني تا 60 نفر افزايش مي‌يابد که اين امر نيازمند کارشناسي است و مکاتباتي انجام‌شده است. اميدواريم انجام شود و از خيران نيز کمک گرفتيم.کرماني بابيان اينکه بهداشت و درمان در فيروزکوه عملکرد موفقي داشته است، تأکيد کرد: در سطح شهرستان فيروزکوه بودجه تخريب و نوسازي هشت خانه بهداشت را گرفتيم و کمتر از يک ماه ديگر انجام مي‌شوند و امروز تقريباً همه روستاها خانه بهداشت دارند.

نظر شما