شناسهٔ خبر: 19041121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هلاکت 60 داعشی در عملیات ارتش لبنان در مناطق القاع و رأس بعلبک

در عملیات گسترده ارتش لبنان در دو منطقه القاع و رأس بعلبک در شرق کشور بیش از 60 سرکرده و فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در عملیات گسترده ارتش لبنان در دو منطقه القاع و رأس بعلبک در شرق کشور بیش از 60 سرکرده و فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش کشته شدند.

ارتش لبنان پس از رصد کردن حرکتهای مشکوک عناصر داعش، مواضع آن را با توپ سنگین هدف قرار داد. از طرفی دیگر ستاد تبلیغات جنگ حزب الله لبنان از هدف قرار دادن یک مرکز فرماندهی میدانی داعش در منطقه الخاویه در جرود راس بعلبک خبر داد.
در مناطق هم مرز سوریه و لبنان، صدها تن از تروریستها در جرود القاع و راس بعلبک متمرکز شده اند. پیچیدگی شرایط جغرافیایی و افق دید محدود، مانع از آن نشد که ارتش لبنان محل تجمع عناصر تروریستی داعش و حرکتهای آنان را رصد کند، تا پس از آن عملیاتی گسترده اجرا کند. بالگردهای ارتش لبنان یک مرکز بزرگ وابسته به داعش را بین جرود القاع و جرود راس بعلبک هدف قرار دادند که در اثر آن تعداد زیادی از تروریستها از جمله چند فرمانده کشته و زخمی شدند. موضع هدف گرفته شده، به کمینی برای افراد مسلح تبدیل شد به گونه ای که ارتش لبنان لحظاتی بعد هنگامی که تروریستها قصد انتقال زخمی های خود را داشتند دوباره آن را هدف قرار داد تا آن موضع به مقبره تروریستها تبدیل شود. حملات ارتش لبنان پس از آن صورت پذیرفت که یک هواپیمای شناسایی، یک تجمع فرماندهان داعش را در این موضع رصد کرد. بالگردهای لبنانی همچنین مواضع تروریستها را در جرود راس بعلبک در مناطق المخیرمه و قرنه الکاف و قرنه الکهف بمباران کردند.
در کنار عملیات هوایی، موشک اندازها و توپخانه ارتش لبنان محل تجمع تروریستها و مواضعشان را در جرود القاع و راس بعلبک گلوله باران کردند.
حزب الله از این عملیات دور نبود و هواپیماهای بدون سرنشین آن یک مرکز فرماندهی میدانی فرماندهان داعش را در شعبه الخاویه در جرود راس بعلبک شناسایی کردند و پس از آن موشکهای مقاومت آن موضع را هدف قرار داد که تمامی افراد حاضر در آن کشته و زخمی شدند.
مقاومت اسلامی همچنین عناصر گروه تروریستی داعش را در منطقه کوه زویتینی در راس بعلبک هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند و خسارتهای سنگینی به آنان وارد آوردند.
عملیات نظامی ارتش لبنان در مرزهای شرقی، نشاندهنده عزم و اراده این ارتش و مقاومت در محافظت از مرزها و از ناکام گذاشتن نقشه های تروریستها برای دست زدن به اعمالی خرابکارانه در کشور است.

نظر شما